• 0

Omzet buiten de EU in btw-aangifte

Beste Allen, 

Mijn neven werkzaamheden is het ontwerp van het social media en andere reclame voor de klanten zowel in Nederland als buiten de EU landen. 
Voor de klanten buiten de EU landen heb ik de factuur gestuurd met btw 0%. 
Ik heb gelezen op de website van de BD, Ik hoef deze omzet niet aan te geven op mijn btw-aangifte en ook voor de ICP-aangifte. 

https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/diensten_in_en_uit_het_buitenland/
 

Ik vraag me af, hoe kan ik deze omzet aangeven.  Of het is alleen bijhouden in de administratie als omzet is voldoende.



Graag wil ik een advies van jullie horen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de btw hoef je deze omzet dus niet aan te geven. Dus  in die zin. ja in je administratie bijhouden is voldoende.

Uiteindelijk zal je over die omzet, of feitelijk na aftrek van je kosten, over de winst inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting te betalen.

Omzetbelasting/BTW en winstbelasting (IB of Vpb) zijn verder compleet losstaande belastingen die geen verband hebben.

Link naar reactie
  • 0

Niet apart, je moet alle omzet aangeven in je inkomstenbelasting, ook de omzet waar je btw over afdraagt

 

Voor de btw aansluiting kan het wel handig zijn om in je administratie een aparte grootboekrekening per btw tarief en dus ook 0% of vrijgesteld te hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.