• 0

Speelgoed [hoe productidee verkopen en op de markt brengen?]

(aangepast)

Hoi! Ik heb een speelgoedproduct bedacht en een prototype gemaakt en uitgeprobeerd met mijn kinderen en op school en het werkt en kinderen reageren enthousiast. Ik wil het op de markt gaan brengen maar weet niet hoe ik dit kan doen. Wie wel?

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Hit It, 

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Wil je het product per sé zelf op de markt brengen (zelf (laten) produceren, vermarkten etc) of is het idee verkopen aan een speelgoedfabrikant ook een optie?

 

Voor het eerste is een goed ondernemingsplan  de basis - zowel voor jezelf als voor eventuele financiers (zowel investeerders als verstrekkers van leningen), voor het tweede  volstaat een prototype  dat bij voorkeur al getest is op veiligheid volgens de speelgoedrichtlijn  (kijk eens bij Toylab of intertek voor wat dat inhoudt en de kosten daarvan ) en dat te  beschermen valt tegen copycats (modelbescherming, octrooi is meestal te duur...). 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, dank jullie voor de reacties! Ik wil mijn idee verkopen. Ik ben op zoek naar de juiste match. Alleen hoe maak ik iemand enthousiast zonder teveel prijs te geven? Ik heb mijn idee beschermt via idepot. Ik hoorde van iemand dat ik een geheimhouding kan laten tekenen? Benieuwd!

Link naar reactie
  • 0

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar dit is wat ik zou doen:

Ook al wil je je idee verkopen kan het helemaal geen kwaad om eerst zelf een (kleine) productie serie te (laten) maken en daarmee meer info over je product te vergaren. Daarmee vergaar je meer kennis, wordt je verkoop verhaal beter en de waarde van je product hoger. 

Allerbelangrijkste zijn de aanloopkosten die je moet maken om je product te produceren. Als die kosten te overzien zijn zou ik nog niet direct verkopen. Wie weet wat voor contacten en ideeën je aan zelf doen overhoud. Verkopen kan altijd nog. 

Link naar reactie
  • 0
Op 24-5-2019 om 09:00, Hit it zei:

Hoi, dank jullie voor de reacties! Ik wil mijn idee verkopen. Ik ben op zoek naar de juiste match. Alleen hoe maak ik iemand enthousiast zonder teveel prijs te geven? Ik heb mijn idee beschermt via idepot. Ik hoorde van iemand dat ik een geheimhouding kan laten tekenen? Benieuwd!

 

Via Idepot is er niets beschermd. Dat is een groot misverstand. Je kunt alleen bewijzen dat je het product al had op een bepaalde datum, maar daar krijg je geen rechten door. Een ander mag het dus gewoon namaken.

 

Een geheimhoudingsverklaring is dan inderdaad de enige juridisch goede oplossing. Alleen is de vraag.... wil de andere partij dat wel? Je kunt dat niet afdwingen.

 

Wat ook een mogelijkheid is, is om toch vrij met speelgoedproducenten te gaan praten. Ik heb er wel eens zijdelings mee te maken gehad, en toen de indruk gekregen dat de meeste kleinere speelgoedfirma's best eerlijk zijn. (Ze hebben gewoon geen zin in gedonder, en bovendien willen ze de ideenhebbers te vriend houden: Als jij 1 goed idee hebt, heb je er misschien nog wel 10)

 

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Modelrecht, octrooi en merkbescherming en daarvoor de vraag of jouw idee uberhaupt nieuw voor de wereld is.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.