• 0

Informatievoorziening verpakking

Beste leden,

Met betrekking tot het ontwerpen van een verpakking lopen we tegen het volgende aan:
We willen bepaalde producten verkopen, die kunnen worden onderverdeeld in een bepaalde serie. Is het toegestaan om dan een algemene verpakking te maken, waarop verschillende producten worden afgebeeld? Of moeten we kiezen voor verschillende verpakkingen, waarbij voor elk model uit een serie in zijn eigen unieke verpakking wordt geleverd?. Ter verduidelijking: Het gaat om producten in de telecom.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een overeenkomst gaan twee partijen wederzijdse verbintenissen aan.

 

Een koop/verkoop is ook een overeenkomst. De verbintenissen zijn daarbij dat de klant een bedrag betaalt en dat de leverancier een product afgeeft.

 

De klant mag hierbij uitgaan van alle uitspraken die een leverancier over het product doet, ook in advertenties, ook op de verpakking. Als jij jullie meest luxueuze product op de verpakking plaatst en je stopt het instapmodel in de verpakking, heb je mogelijk een probleem. (Andersom ook, maar wie gaat dan klagen?)

 

Er zijn vast opties om hier omheen te werken, bijvoorbeeld met verduidelijkende teksten ("product kan afwijken van afbeelding"), stickers op verpakkingen of (bij dure producten of zakelijke klanten) contractuele bepalingen, maar dat laat ik aan anderen die er wel verstand van hebben over om iets van te zeggen. :-)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

je zou mogelijk op de verpakking per model de specificaties kunnen plaatsen en dan aanvinken welk model er in de verpakking zit.

Dit zie ik zelf bij producten die ik verkoop regelmatig voorkomen.

Hoewel mijn producten wat eenvoudiger zijn en het vaak enkel kleur/maat of lengte is.

Maar  regelmatig staan er dan b.v. 3 of 4 streepjescodes op de verpakking waarbij de betreffende info staat. 

de kleur/maat/lengte is vervolgens aangegeven door bij juiste product een vinkje te zetten of de andere door te strepen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jouw reactie Daniel!
In principe heeft elke verpakking een label aan de onderkant met een compleet overzicht van de productspecificaties. Om voor de consument duidelijker te maken wat er in de doos zit, willen we productfoto's op de verpakking zetten (bijvoorbeeld 3 modellen van het product samen).
Omdat we aan de duurzame kant denken, willen we de verpakking zo algemeen mogelijk maken, zodat we niet verschillende verpakkingen (per model) moeten laten printen. De ruimte voor vinkjes is ook lastig, want de aanvraag van producten verandert regelmatig, dus ook de modellen en specificaties. We willen ook de extra tijd bij de productielijn en de risico op fouten met de streepjes voorkomen. 

Link naar reactie
  • 0

Je productverpakking zal je naar ik aanneem toch willen voorzien van een barcode (EAN nummer).

Ik weet niet of je de producten enkel zelf gaat verkopen of ook door andere partijen laat verkopen?

In laatste geval is een barcode hoe dan ook onmisbaar, in eerste geval weet ik niet of barcode/ean tegenwoordig verplicht is.

 

Maar je zal neem ik aan toch per type/model een aparte barcode/ean hebben.

Dit kan je dus uiteraard ook met een sticker met barcode/ean/specificaties oplossen.

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt! We hebben een EAN barcode per product en deze is te vinden aan de onderkant van de verpakking naast de productspecificaties.

 

Het product wordt in een locatie ingepakt, daarna gaat het naar verschillende winkels, daar krijgt het een jasje.

Zie voorbeeld: https://ibb.co/cwLdrm5
Elke winkel bestel verschillende modellen, dan hebben we bij winkel 01: model A, B en C, bij winkel 02: model A, C en D enzo (om een voorbeeld te geven).

Daarom willen we één algemene versie hebben waar verschillende producten te zien zijn.



 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, alle informatie wordt inderdaad vermeld bij de barcode en de specificaties.

Wat ik graag wil wetten is of we wettelijk verplicht zijn om de juiste productfoto (per model per doos) op de verpakking te zetten of we de 3 modellen samen mogen presenteren, als voorbeeld van het product, met eventueel een clausule of tekst waar we specificeren dat het product in de doos kan afwijken van de foto.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.