• 0

Online Alcohol Verkopen - Startup Advies

Hey!

 

Ik ben laatst op een idee gekomen voor een product, zonder te veel weg te geven; mixdrankjes verkopen.  Nu leek het mij een mogelijk idee om te beginnen door dit online te verkopen. Aangezien er alcohol word verkocht vraag ik me wel een paar dingen af.

Ik weet dat je voor sterke dranken een slijterij of horeca vergunning nodig hebt. Hoewel, deze drankjes vallen onder de 15%. Betekent dit dat ik ze gewoon zonder vergunningen  kan verkopen via een webshop(gemaakt met bijvoorbeeld Wix of een ander webshop platform)? Of zou het misschien handiger zijn om mijn produten eerst aan gevestigde winkels te leveren, online (bijv. bol.com) of echte winkels.

 

Ik heb zelf al onderzoek gedaan naar het online verkopen, maar ik vond de informatie niet super duidelijk. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met in iedergeval mijn eerste vraag. Hoewel, startup advies zou ook zeer gewardeerd worden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goededag,

 

Ik heb al op het ondernemersportaal site van de gemeente gekeken en daar staat dat je sterke drank alleen online mag verkopen als je een slijterij hebt.

 

Maar is een slijterij nou verplicht of is het voornamelijk belangrijk dat je de vergunning hebt om te mogen verkopen?

Ik zie namelijk niet dat alle online verkopers van sterke drank ook een slijterij hebben, als ik het opzoek.

 

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Prithvi 

Link naar reactie
  • 0

Beste Prithvi, Allereerst welkom op Higherlevel!

 

17 minuten geleden, Prithvi zei:

Maar is een slijterij nou verplicht of is het voornamelijk belangrijk dat je de vergunning hebt om te mogen verkopen?

Een slijterij is verplicht volgens de Drank en Horecawet

 

17 minuten geleden, Prithvi zei:

Ik zie namelijk niet dat alle online verkopers van sterke drank ook een slijterij hebben, als ik het opzoek.

Meestal blijkt er bij nader onderzoek wel sprake van een (samenwerking met een ) fysieke slijterij maar staat die niet vermeld op de site (dat is ook geen verplichting), maar mochten er toch online aanbieders van sterke drank zijn zonder slijterij dan zijn die in overtreding. (dat geldt dus niet voor bier en wijn

 

Voor nadere informatie zie dit (al eerder geciteerde) artikel op ICT Recht: de regels rondom online verkoop van alcohol en lees vooral ook het topic dat Branco (vlak boven jouw post) noemt en het daarin besproken  fullfillmentmodel van Greetz.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Beste Prithvi, Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Een slijterij is verplicht volgens de Drank en Horecawet

 

Meestal blijkt er bij nader onderzoek wel sprake van een (samenwerking met een ) fysieke slijterij maar staat die niet vermeld op de site (dat is ook geen verplichting), maar mochten er toch online aanbieders van sterke drank zijn zonder slijterij dan zijn die in overtreding. (dat geldt dus niet voor bier en wijn

 

Voor nadere informatie zie dit (al eerder geciteerde) artikel op ICT Recht: de regels rondom online verkoop van alcohol en lees vooral ook het topic dat Branco (vlak boven jouw post) noemt en het daarin besproken  fullfillmentmodel van Greetz.

Hartelijk bedankt voor de info heer 😉

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.