Ga naar inhoud
  • 0

Rechtsbijstandsverzekering

(aangepast)

Het kan wel eens voorkomen dat je een geschil hebt met een klant,een factuur die nog niet betaald is ....en dat er gerechtelijke stappen  moet ondernomen worden.

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden?

Ik hoor graag je positieve en negatieve ervaringen

aangepast door Hans van den Bergh
aanpassing van vraagstelling
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

HL is natuurlijk geen vergelijkingssite, dus de vraag zou ietwat anders geformuleerd dienen te worden om te voorkomen dat hier met naam en toenaam aanprijzingen en klachten over rechtsbijstandverzekeraars worden gedeponeerd...

Ik stel voor dat je de vraag meer toespitst op jouw situatie en waaraan een rechtsbijstandverzekeraar wat jou betreft zou moeten voldoen... Ik heb een voorzetje in jouw post gegeven. 

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
49 minuten geleden, Ubasti zei:

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden?

 

Welke situatie? Een inhoudelijk geschil met een klant is iets anders dan een nog niet betaalde factuur zonder inhoudelijk geschil.

 

En het hangt af van de frequentie en de impact/kosten van de geschillen en van jouw weerstandsvermogen (welke kosten kun je zelf dragen) en jouw risicobereidheid (welke kosten wil je zelf dragen) of je hiervoor ad hoc een jurist of advocaat voor inhuurt, een juridisch abonnement afsluit of dat je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. 

 

Naar mate een bedrijf groter  is, wordt een verzekering tegen rechtsbijstand snel minder interessant. Rechtsbijstandverzekering is vooral geschikt voor ZZP-ers en  kleine tot middelgrote MKB-ers in  maak/reparatie , horeca en retail.   

 

Over welk rechtsgebied hebben we het hier trouwens? Het Nederlandse of het Belgische of allebei? Rechtsbijstandsverzekeringen stoppen heel vaak bij de grens... 

 

Ik adviseer ondernemers over aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen? -> Contact

 

Zelf online je Movir AOV berekenen én afsluiten? -> www.aovzelfdoen.nl 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden? 

Wat voor geschillen of openstaande rekeningen heb je? Specifieke problemen vragen om maatwerkoplossingen...

 

...ik dacht dat jij alleen tevreden klanten had? [verwijzing naar postgeschiedenis toevoegen] 😜

 

Ik heb in ieder geval nooit problemen met klanten binnen mijn persoonlijke netwerk die om rechtsbijstand vragen.

 

Met jouw adviesvraag is verder niks mis hoor...

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, Highio zei:

Wat voor geschillen of openstaande rekeningen heb je? Specifieke problemen vragen om maatwerkoplossingen...

 

...ik dacht dat jij alleen tevreden klanten had? [verwijzing naar postgeschiedenis toevoegen] 😜

 

Ik heb in ieder geval nooit problemen met klanten binnen mijn persoonlijke netwerk die om rechtsbijstand vragen.

 

Met jouw adviesvraag is verder niks mis hoor...

 

Weekendgroet,

 

Highio

Geen..maar ik dacht mij eens te infomeren in het geval nodig zou kunnen zijn als een klant niet betaald ofzo..beter voorkomen dan genezen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als jij tien betalende klanten hebt als dienstverlener en een elfde die dat niet doet, dan kun je prima een advocaat, jurist of bureau inschakelen of dit risico slikken, maar dit lijkt mij eerder een welles-nietes spelletje te worden of je zit nog in de ontkennende fase.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Highio zei:

Als jij tien betalende klanten hebt als dienstverlener en een elfde die dat niet doet, dan kun je prima een advocaat, jurist of bureau inschakelen of dit risico slikken, maar dit lijkt mij eerder een welles-nietes spelletje te worden of je zit nog in de ontkennende fase.

 

Groet,

 

Highio

dit komt over lachwekkend en onprofessioneel advies ...dit topic mag nu al op slot voor het weer uit de hand gaat lopen...''Dit gaat em niet worden''👍

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    6 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.