Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Ubasti

Rechtsbijstandsverzekering

Recommended Posts

Het kan wel eens voorkomen dat je een geschil hebt met een klant,een factuur die nog niet betaald is ....en dat er gerechtelijke stappen  moet ondernomen worden.

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden?

Ik hoor graag je positieve en negatieve ervaringen

Edited by Hans van den Bergh
aanpassing van vraagstelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

HL is natuurlijk geen vergelijkingssite, dus de vraag zou ietwat anders geformuleerd dienen te worden om te voorkomen dat hier met naam en toenaam aanprijzingen en klachten over rechtsbijstandverzekeraars worden gedeponeerd...

Ik stel voor dat je de vraag meer toespitst op jouw situatie en waaraan een rechtsbijstandverzekeraar wat jou betreft zou moeten voldoen... Ik heb een voorzetje in jouw post gegeven. 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minuten geleden, Ubasti zei:

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden?

 

Welke situatie? Een inhoudelijk geschil met een klant is iets anders dan een nog niet betaalde factuur zonder inhoudelijk geschil.

 

En het hangt af van de frequentie en de impact/kosten van de geschillen en van jouw weerstandsvermogen (welke kosten kun je zelf dragen) en jouw risicobereidheid (welke kosten wil je zelf dragen) of je hiervoor ad hoc een jurist of advocaat voor inhuurt, een juridisch abonnement afsluit of dat je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. 

 

Naar mate een bedrijf groter  is, wordt een verzekering tegen rechtsbijstand snel minder interessant. Rechtsbijstandverzekering is vooral geschikt voor ZZP-ers en  kleine tot middelgrote MKB-ers in  maak/reparatie , horeca en retail.   

 

Over welk rechtsgebied hebben we het hier trouwens? Het Nederlandse of het Belgische of allebei? Rechtsbijstandsverzekeringen stoppen heel vaak bij de grens... 

 


Gecertificeerd Risk management Consultant, partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in risicomanagement & verzekeringen

Specialist in AOV en aansprakelijkheid voor ondernemers. Vragen of offerte? → ✉ ☏ Contact 

 

De nieuwste B2Bsure  Blogs

Share this post


Link to post
Share on other sites

als op een publiek internet forum geen ervaringen mogen gedeeld worden met betrekking tot advies

 is dit compleet nutteloos... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden? 

Wat voor geschillen of openstaande rekeningen heb je? Specifieke problemen vragen om maatwerkoplossingen...

 

...ik dacht dat jij alleen tevreden klanten had? [verwijzing naar postgeschiedenis toevoegen] 😜

 

Ik heb in ieder geval nooit problemen met klanten binnen mijn persoonlijke netwerk die om rechtsbijstand vragen.

 

Met jouw adviesvraag is verder niks mis hoor...

 

Weekendgroet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minuten geleden, Highio zei:

Wat voor geschillen of openstaande rekeningen heb je? Specifieke problemen vragen om maatwerkoplossingen...

 

...ik dacht dat jij alleen tevreden klanten had? [verwijzing naar postgeschiedenis toevoegen] 😜

 

Ik heb in ieder geval nooit problemen met klanten binnen mijn persoonlijke netwerk die om rechtsbijstand vragen.

 

Met jouw adviesvraag is verder niks mis hoor...

 

Weekendgroet,

 

Highio

Geen..maar ik dacht mij eens te infomeren in het geval nodig zou kunnen zijn als een klant niet betaald ofzo..beter voorkomen dan genezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij tien betalende klanten hebt als dienstverlener en een elfde die dat niet doet, dan kun je prima een advocaat, jurist of bureau inschakelen of dit risico slikken, maar dit lijkt mij eerder een welles-nietes spelletje te worden of je zit nog in de ontkennende fase.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minuten geleden, Highio zei:

Als jij tien betalende klanten hebt als dienstverlener en een elfde die dat niet doet, dan kun je prima een advocaat, jurist of bureau inschakelen of dit risico slikken, maar dit lijkt mij eerder een welles-nietes spelletje te worden of je zit nog in de ontkennende fase.

 

Groet,

 

Highio

dit komt over lachwekkend en onprofessioneel advies ...dit topic mag nu al op slot voor het weer uit de hand gaat lopen...''Dit gaat em niet worden''👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minuten geleden, Ubasti zei:

dit topic mag nu al op slot voor het weer uit de hand gaat lopen..

 

Bij deze..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 4 leden online en 117 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept