• 0

Werknemer benadert klant voor privéwerk

Goedemorgen,

 

Ik zit met een lastig probleem! Gisteren had ik een klant aan de telefoon en die wist mij te vertellen dat één van mijn personeelsleden zonder mij daarin te betrekken contact met hem had opgenomen om in privé wat klusjes voor hem te willen doen.

 

Toen ik werknemer hierover aansprak vanochtend, werd ik bijna uitgelachen door hem. Dat kan en mag toch niet zomaar? Hij heeft niet eens met mij of mijn compaan overlegd.

 

Even zijn arbeidscontract erbij gepakt en daar staan niets in over nevenwerkzaamheden of concurrentiebeding. Wel een artikel over geheimhoudingsplicht:

Quote

Werknemer erkent, dat hem door werkgever geheimhouding is opgelegd van alle bijzonderheden werkgevers´ zaak betreffende of daarmede verband houdende.

 

Eigenlijk ben ik totaal niet gecharmeerd van deze actie. Wat kan ik nu het beste doen? Een paar jaar geleden heb ik hem al een officiële waarschuwing gegeven voor ongepast gedrag. Moet ik nu weer een officiële waarschuwing geven? Kan ik hem voor dit soort dingen ontslaan? Voor mijn klant en voor mijn bedrijf (overige werknemers) komt het heel raar over als ik niets doe.

 

Vr.gr.,

Wijnand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik lees nog nergens dat de werknemer een vergoeding overeengekomen is (was). Misschien dat hij anders wel aan tijd voor tijd dacht in het kader van relatiemanagement. Hoe gebruikelijk is het aannemen van werk op zondag voor een paar uur?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Hans v N zei:

Kennelijk is de werknemer in Nederland goed beschermd. 

Dat is toch geen verrassing meer ?

Waarom denk je dat er zoveel ZZP'ers zijn ?

 

1 uur terug, Hans v N zei:

Als zoiets geen slecht werknemerschap (art. 7:611 BW) oplevert vraag ik me af wat dan wel?

Nonchalant odernemerschap misschien ?

 

3x een retorische vraag ...

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Vanzelfsprekend is het slecht werknemerschap, vandaar een laatste waarschuwing.

Voor ontslag op staande voet is het niet ernstig genoeg (op basis van wat hier genoemd is; daar komt meer bij kijken). Een waarschuwing van een paar jaar geleden is weinig relevant, zeker als het over iets anders gaat. Ter vergelijking: oude beoordelingen over functioneren zijn ook weinig tot niet relevant in ontslagzaken. Het gaat enkel om de laatste beoordelingen (tot zo'n 2 jaar terug).
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

 

Daar komt nog bij dat je het ook moet kunnen bewijzen. Dus de klant om een schriftelijke verklaring moet vragen (en zo nodig ook om te getuigen).

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.