• 0

B2B webshop, btw en kvk nummer van klant verplicht?

Goedemorgen allen,

 

Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een B2B webshop, waar alleen zakelijke klanten mogen bestellen. Een manier om de consumenten regels niet na te hoeven leven is ervoor te zorgen dat de bedrijfsnaam verplicht is, zodat het onmogelijk is voor consumenten, om te bestellen.

 

Nu is mijn vraag of het verplicht is om ook het KVK-nummer en het BTW-nummer van de klant te hebben. Mogen we ook gewoon alleen de bedrijfsnaam laten invullen, of hebben wij voor de administratie verplicht die gegevens nodig?

 

De boekhouder raadde aan van wel, maar die wist ook niet te zeggen of het nou wel of niet verplicht is.

4Grow

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou waarschijnlijk eerder het KvK nummer gebruiken om te bepalen of er sprake is van een onderneming. Althans voor Nederlandse, zakelijke klanten. Dat nummer is ook makkelijk te controleren op KvK.nl.

 

Het BTW nummer zal waarschijnlijk in toenemende mate geen maatstaf meer zijn in verband met de nieuwe KOR-regels van volgend jaar.

 

Bedrijven die minder dan maximaal ongeveer 20.000 euro omzet per jaar hebben, mogen dan namelijk kiezen om geen BTW meer te hoeven rekenen. Nu weet ik niet hoe de Belastingdienst dat gaat uitvoeren, maar als ze dat op de Engelse manier doen, dan krijg je als kleine starter helemaal geen BTW nummer (en hoef je geen BTW aangifte te doen).

 

Maar voor Europese, niet Nederlandse, zakelijke klanten zou het wel een second best methode zijn om te kijken of je met een niet-consument te maken hebt. Maar, zoals gezegd, kan het zijn dat er kleine ondernemingen zijn die geen BTW nummer krijgen vanwege hun omvang.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.