Jump to content
pdfactuur

Wat vinden jullie van pdfactuur.nl?

Recommended Posts

Posted (edited)
Description of your concept:

Hallo allemaal,

 

Ik heb een handige tool gemaakt waarmee je facturen in PDF kunt maken!

 

Even voorstellen, mijn naam is Joris en ik heb bedrijfseconomie gestudeerd en houd daarom regelmatig de administratie bij van vrienden en familie. Nu liep ik vaak tegen het probleem aan dat de facturen niet conform de wet -en regelgeving waren. Denk bijvoorbeeld aan factuurnummering, datum etc. Daarom heb ik een tool gemaakt waarmee je facturen kunt maken in PDF. Je vult de velden in en je klikt op de knop en je PDF Factuur wordt automatisch gedownload op je computer.

 

De tool is GRATIS te gebruiken! Mocht je iets terug willen doen? Dan zou ik heel graag feedback ontvangen om de tool te verbeteren! Je kunt feedback geven door hier een comment achter te laten.


Hier de link naar de tool: PDFactuur

 

Veel plezier!

 

Groeten,

 

Joris

 

PS: Vond je de tool handig? Deel het met je vrienden en familie 🙂

Describe what you have done up to now for this:

Ik heb de tool gemaakt met NodeJS, javascript, HTML en CSS. 

What is the challenge you want to solve with your concept:

Ik houd de administratie bij voor familie en vrienden en liep vaak tegen het probleem aan dat de facturen niet conform de wet -en regelgeving waren. Denk bijvoorbeeld aan factuurnummering, datum etc. De facturen van vrienden en familie waren vaak gemaakt met Word, Excel of gewoon een geschreven op een papiertje. Ik zie ze zelf graag consistentie in de facturen en heb daarom heb ik een tool gemaakt waarmee je facturen kunt maken in PDF. Je vult de velden in en je klikt op de knop en je PDF Factuur wordt automatisch gedownload op je computer.

How does this differ from existing concepts:

Andere organisaties (moneybird etc.) beschikken ook over tools en gaan zelf verder qua boekhouding. In hoeverre het verschilt weet ik niet, maar voor mij is dit een handige tool die ook voor anderen nuttig zou kunnen zijn. Mochten jullie advies, tips en suggesties hebben om mijn tool naar een hoger niveau te tillen dan sta ik daar absoluut voor open!

What is the kind of feedback you are hoping to get:

Het is een functionerende tool die zeker nog ruimte voor verbetering heeft. Ik sta open voor alle vormen van feedback!

-

Edited by Wouter Hol
Titel aangepast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Het valt me op dat de links achter Privacy Policy en Terms of Use niet werken.

Je bent met het maken van een factuur volgens de AVG een verwerker van persoongsgegevens.
Het pdf bestand wordt gegenereerd(verwerkt) en bij jou opgeslagen.
Ondernemers die een factuur maken dienen vooraf een verwerkersovereenkomst met jou te ondertekenen.

Edited by Domein 158

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beginnetje. Ik mis een logo. Als ik deze factuur zou versturen naar mijn klanten, dan verdwijnt deze zeker ergens in de spam, toont iets te eenvoudig.

 

Als je hier meer mee wil doen, dan moet je je toch als gebruiker kunnen registreren en allerlei waarden vooraf moeten kunnen invullen, zoals je logo, bedrijfsgegevens etc. Factuurnummer moet dan natuurlijk automatisch gaan, etc. etc.

 

Als je zo incidenteel factureert, dan zou Excel nog eenvoudiger zijn. Dus een begin, maar als je er meer mee wil doen dan zou ik het gaan uitbreiden met bovenstaande suggesties.


Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is 1.21% btw?

Verder eens met de eerdere opmerkingen. In Excel copy paste je een oude factuur aan dezelfde klant, hoef je dat allemaal niet elke keer in te vullen, laat staan je eigen gegevens!

 

Ik zou dit niet gebruiken


Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
14 hours ago, Domein 158 said:

Het valt me op dat de links achter Privacy Policy en Terms of Use niet werken.

Je bent met het maken van een factuur volgens de AVG een verwerker van persoongsgegevens.
Het pdf bestand wordt gegenereerd(verwerkt) en bij jou opgeslagen.
Ondernemers die een factuur maken dienen vooraf een verwerkersovereenkomst met jou te ondertekenen.

Dank je wel voor je Feedback, zeker waardevol voor toekomstige stappen en waar ik rekening mee moet houden! Klopt dat de links niet werken, want die pagina's heb ik nog niet gemaakt! AVG is zeker een goede opmerking voor in de toekomst, op dit moment gebeurd alles aan de client-side waardoor ik zelf geen gegevens verwerk of op sla en daardoor op dit moment er volgens mij nog niet aan hoef te voldoen! 

 

Dit is zekere nuttige feedback waar ik wat mee kan. Dank je wel!

Edited by pdfactuur

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Think Twice said:

Een beginnetje. Ik mis een logo. Als ik deze factuur zou versturen naar mijn klanten, dan verdwijnt deze zeker ergens in de spam, toont iets te eenvoudig.

 

Als je hier meer mee wil doen, dan moet je je toch als gebruiker kunnen registreren en allerlei waarden vooraf moeten kunnen invullen, zoals je logo, bedrijfsgegevens etc. Factuurnummer moet dan natuurlijk automatisch gaan, etc. etc.

 

Als je zo incidenteel factureert, dan zou Excel nog eenvoudiger zijn. Dus een begin, maar als je er meer mee wil doen dan zou ik het gaan uitbreiden met bovenstaande suggesties.

Dank je wel voor je feedback! 

 

Dus als ik het goed begrijp zou je de tool wel gebruiken wanneer je kunt registreren, je gegevens kunt opslaan en nummering etc. automatisch gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Joost Rietveld said:

Wat is 1.21% btw?

Verder eens met de eerdere opmerkingen. In Excel copy paste je een oude factuur aan dezelfde klant, hoef je dat allemaal niet elke keer in te vullen, laat staan je eigen gegevens!

 

Ik zou dit niet gebruiken

Oeps! 1.21% heb ik gebruikt als formule om het bedrag inclusief btw te berekenen! Ik ga dit aanpassen!

 

Als ik mag vragen, wanneer zou je de tool wel gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Welkom,

 

ik vind het een ongelukkige (domein)naam. Ben je ondernemer met een andere activiteit? Administrateur?

 

Eigenlijk biedt deze tool nog geen 'fool proof solution' voor de problemen die je in het openingsbericht noemt met vrije invoer van alle data.

 

Ik zie het eerlijk gezegd meer als hobbyproject. Leuk en aardig, maar geen onderneming. Misschien kansrijker als een losstaande offerte tool? Daar zie ik wel duidelijk meerwaarde voor bijvoorbeeld een zelfstandige schilder die nu handmatig schrijft. Je zou dan wel snel aan een account denken met offertegeschiedenis en doorzetting naar factuur met betaallink. Bestaat allemaal al overigens.

 

Er worden hier ook regelmatig veel uitgebreidere rekenbladen e.d. gedeeld.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, pdfactuur zei:

Dus als ik het goed begrijp zou je de tool wel gebruiken wanneer je kunt registreren, je gegevens kunt opslaan en nummering etc. automatisch gaat?

Dat denk ik niet, die tools zijn er al legio in de markt. Vraag je echt eens af wat je wilt oplossen wat nog steeds een probleem vormt, voor wie en zodanig dat degene bereid is er de portemonnee voor te trekken...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, pdfactuur zei:

Dank je wel voor je feedback! 

 

Dus als ik het goed begrijp zou je de tool wel gebruiken wanneer je kunt registreren, je gegevens kunt opslaan en nummering etc. automatisch gaat?

 

Nee, ben al voorzien van een programma m.b.t. facturering. Ook zou ik niet zomaar bij de eerste de beste mijn facturen onderbrengen. Dan moet je wel enige continuïteit kunnen waarborgen. Bovendien zijn er genoeg partijen die dit al doen.


Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook bang dat dit niet iets is waar heel veel mensen op zitten te wachten.  Ik denk dat de meeste ondernemers ofwel vanuit een CRM factureren (waaronder ik), ofwel vanuit het boekhoudprogramma. De ondernemers die nu een excel of word bestandje gebruiken zijn waarschijnlijk niet bereid om een redelijk bedrag te betalen voor jouw tool, daar is het echt te beperkt voor. Als je bijvoorbeeld naar Moneybird kijkt heb je voor een tientje per maand flink wat meer functionaliteiten...


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

... zijn waarschijnlijk niet bereid om een redelijk bedrag te betalen voor jouw tool

Zover ik kan zien was dat het (initiële) doel ook niet.

 

Op 11-6-2019 om 10:56, pdfactuur zei:

De tool is GRATIS te gebruiken!

Vandaar dat het ook niet zoveel met ondernemen te maken zal hebben, alleen dat ondernemers hier gratis gebruik van kunnen maken. Maar die hebben inderdaad meestal al andere oplossingen.

 

Een aantal jaar geleden zou ik deze tool wel interessant gevonden hebben omdat er nog niet zoveel PDF printers bestonden en Word/Excel ook geen "Opslaan als PDF" hadden.

 

Zelf gebruik ik mijn eigen CRM systeem en voor een tante maak ik huur-facturen gewoon in Word (met export naar PDF). Dan heb je zelf de layout in de hand inclusief logo's en vaste gegevens.

 

Maar op zich zou deze pagina, als hobby en ervaringsproject, natuurlijk uitgebouwd kunnen worden naar een simpele versie van Online order en factuur-systeem. Of daar dan in de toekomst geld voor gevraagd kan en moet worden kan voor latere zorg zijn. Ik zie het nu meer als hobby en project om ervaring met web-talen mee op te doen.

 

3 uur geleden, pdfactuur zei:

AVG is zeker een goede opmerking voor in de toekomst, op dit moment gebeurd alles aan de client-side waardoor ik zelf geen gegevens verwerk of op sla en daardoor op dit moment er volgens mij nog niet aan hoef te voldoen! 

Oei ! Dat zou ik nog eens even goed nakijken. Want alle gegevens worden naar pdfMake\pdf gepost. Die worden niet alleen lokaal gehouden en met javascript naar een pdf omgezet. Die PDF wordt toch echt server-side aangemaakt en daarna gedownload naar de computer van de gebruiker.

 

Quote

Node.js is an application runtime environment that allows you to write server-side applications in JavaScript.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden, pdfactuur zei:

Als ik mag vragen, wanneer zou je de tool wel gebruiken?

Als ik niet elke keer de adresgegevens van mijzelf en de klant hoef in te typen. Maar goed, dat hoeft in excel ook niet en bij menig ander factuurprogramma evenmin. Het is te eendimensionaal. 

 

Jouw doelgroep zit niet te wachten op een factuurtje per keer aanmaken. De meeste software bedrijven leveren deze dienst ook al gratis. Kijk maar eens bij Jortt, wefact of rompslomp. 

 

Voor hen is het een gratis tool in de hoop dat gebruikers betalende klanten worden voor de meer uitgebreide administratiesoftware. 

 

Groet

Joost


Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Highio said:

Welkom,

 

ik vind het een ongelukkige (domein)naam. Ben je ondernemer met een andere activiteit? Administrateur?

 

Eigenlijk biedt deze tool nog geen 'fool proof solution' voor de problemen die je in het openingsbericht noemt met vrije invoer van alle data.

 

Ik zie het eerlijk gezegd meer als hobbyproject. Leuk en aardig, maar geen onderneming. Misschien kansrijker als een losstaande offerte tool? Daar zie ik wel duidelijk meerwaarde voor bijvoorbeeld een zelfstandige schilder die nu handmatig schrijft. Je zou dan wel snel aan een account denken met offertegeschiedenis en doorzetting naar factuur met betaallink. Bestaat allemaal al overigens.

 

Er worden hier ook regelmatig veel uitgebreidere rekenbladen e.d. gedeeld.

 

Groet,

 

Highio

Dank je wel voor je feedback Highio!

 

Nee ik ben geen ondernemer! Administrateur zou ik mijzelf mogen noemen gezien mijn diploma, maar zelf ben ik een iets andere kant op gegaan!

Dank je wel voor je tip van de offerte tool! 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Rik · said:

Maar op zich zou deze pagina, als hobby en ervaringsproject, natuurlijk uitgebouwd kunnen worden naar een simpele versie van Online order en factuur-systeem. Of daar dan in de toekomst geld voor gevraagd kan en moet worden kan voor latere zorg zijn. Ik zie het nu meer als hobby en project om ervaring met web-talen mee op te doen.

Dit klopt! Het is inderdaad een project om ervaring met web-talen op te doen en heb nu spelenderwijs een tool weten te maken. Op basis van alle reacties begin ik al een beter beeld te krijgen wat iedereen graag zou willen zien!

 

9 hours ago, Rik · said:

Oei ! Dat zou ik nog eens even goed nakijken. Want alle gegevens worden naar pdfMake\pdf gepost. Die worden niet alleen lokaal gehouden en met javascript naar een pdf omgezet. Die PDF wordt toch echt server-side aangemaakt en daarna gedownload naar de computer van de gebruiker.

Haha je hebt me door 😕 Het klopt dat het aan de server side gebeurd de berekeningen etc. en dat ik alles in array's push. Alleen na het gebruik leeg ik de array's weer waardoor ik geen data op de server-side vast hou! Volgens mij heb ik daardoor niet zoveel te maken met de AVG, maar daar zou ik eerlijk gezegd niet het fijne van weten. Dat zou ik nog moeten uitzoeken.

 

Enorm bedankt voor je feedback Rik!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuten geleden, pdfactuur zei:

Alleen na het gebruik leeg ik de array's weer waardoor ik geen data op de server-side vast hou! Volgens mij heb ik daardoor niet zoveel te maken met de AVG

 

Toch wel. Handelingen die volgens de AVG onder verwerken vallen zijn in ieder geval: het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, doorzenden, verspreiden, beschikbaar stellen, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, afschermen, wissen en vernietigen van gegevens. Bron.

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minuten geleden, pdfactuur zei:

Nee ik ben geen ondernemer!

Dan laten we het hierbij,  dit topic gaat op slot,  onder verwijzing naar de forumregels. 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept