• 0

Benieuwd naar jullie reacties op Natuurvoordeel.nl

Omschrijving van je concept:

Na jaren in de automotivesector te hebben geopereerd met eerst een fysieke werkplaats en later alleen online ben ik eind vorig jaar van start gegaan met een webshop in een heel andere branche; Voedingssupplementen. Ik heb hiervoor de site www.natuurvoordeel.nl gemaakt.

 

De reden van het maken van deze site is tweeledig;

A) Mijn vader is eigenaar van het merk Biodream, (wat wij dus op Natuurvoordeel.nl ook volledig vertegenwoordigen) en loopt daar als fabrikant aan tegen problemen met de verkoop aan consumenten. Om als fabrikant zowel de groothandel, detailhandel én de consument te beleveren blijkt in de praktijk niet handig. Consumenten zijn boos omdat je alleen de adviesprijs kunt berekenen, detailhandelaren zijn boos omdat je aan hun klanten verkoopt en de groothandel is niet blij met je omdat je wel eens een actie naar de consument doet. Al met al een reden om de verkoop aan de consument stapje bij beetje af te bouwen. Voor mij een uitgelezen gelegenheid om zelf deze producten rechtstreeks aan de consument te gaan aanbieden.

B) Naast het merk Biodream kreeg ik vaak aanbiedingen (ik werk al 23 jaar een paar dagen in de week voor mijn vader) van collega fabrikanten of we hun producten ook op de Nederlandse markt konden verkopen. Helaas met niet voldoende marges om deze ook via de groothandelskanalen van Biodream aan te bieden.

1+1 was dus snel 2 en Natuurvoordeel was geboren. Stuk voor stuk mooie en bijzondere producten die we tegen scherpe prijzen aanbieden aan de consument.

 

Iets waar ik geen rekening mee had gehouden (in de automotive sector kennen we dat niet) was het punt dat het erg lastig blijkt om een webshop in met voedingssupplementen via o.a. Social Media en Google onder de aandacht te brengen. We zijn al maanden aan het strijden tegen Google en Facebook en pogen ze uit te leggen dat we geen verboden middelen verkopen. Maar op de een of andere manier blijkt dit niet aan te komen. We zijn dus nog steeds opzoek naar tips om wel zichtbaar te kunnen worden op o.a. Facebook en te kunnen adverteren via Google

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We proberen bij te blijven op het gebied van SEO en dit zo goed mogelijk te verwerken in onze website. Daarnaast doen we er alles aan om bestellingen super snel te verwerken en de klanten een "thuis" gevoel te geven.
 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen goede maar vaak dure (voedings-) supplementen beschikbaar maken voor een breed publiek. Tegen werkbare marges die niet torenhoog hoeven zijn waardoor we de consument een zo goed mogelijke prijs kunnen bieden.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We houden ons aanbod bewust klein, we willen op de hoogte zijn en blijven van wat onze leveranciers ontwikkelen en daardoor de klant van de juiste adviezen kunnen voorzien.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd wat jullie van onze site www.natuurvoordeel.nl vinden. Wat er aan tips komen wat we kunnen veranderen / verbeteren om beter vindbaar te worden.

.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Sinds wanneer is aambei-engel een voedingssupplement? Het oogt als een snel in elkaar gehamerde webshop zonder focus noch eenheid van stijl en toonzetting. Wie gaat in hemelsnaam consumenten vertellen wat onze missie is? En met al je hennep-producten wil je uiteraard ook niet al te ver voor de troepen uit marcheren. Hoe gaat Facebook om met CBD-oil? Eerst de basis maar eens op orde brengen voordat social media in beeld komen.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 13-6-2019 om 14:22, JPFlikweert zei:

We zijn al maanden aan het strijden tegen Google en Facebook en pogen ze uit te leggen dat we geen verboden middelen verkopen

 

Geen verboden middelen in de zin van receptgeneesmiddelen zonder recept, of stoffen die op de opiumlijst staan. 

 

Anderzijds zie ik wel teksten die medische claims lijken of er zeer dicht tegenaan liggen voor stoffen die geen (receptvrij) geneesmiddel zijn. 

 

Ik zie bijvoorbeeld een feature 'zoek op toepassing', en als ik daarop klik zie ik zaken die al snel doen denken aan behandelingen voor een medische aandoening.  Als ik dan doorklik op iets als 'cholesterol, hart en bloedvaten' vind ik een of ander knoflookproduct met de claim:

 



Ook voor gezonde mensen heeft allicine een positieve en preventieve werking. Door de allicine bouwt het lichaam bijvoorbeeld meer weerstand op, ondersteunt het de hart- en bloedvaten, draagt het bij aan het immuunsysteem en verantwoord cholesterolgehalte.

 

Eerlijkgezegd denk ik dat je hier een medische claim maakt voor een product waarover je deze niet mag maken. Misschien mag het in dit specifieke geval wel (geen idee van de grondslag daarvoor, maar ik weet ook niet alles), maar als je dergelijke claims onterecht maakt heb je in no time de nvwa in je nek met forse boetes, dus pas daar sowieso heel erg mee op!

 

Qua 'gedoe' met facebook en dergelijke denk ik dat die vooral vallen over CBD producten en wellicht niet helemaal begrijpen hoe producten verkregen uit cannabis legaal zijn. Dit zou kunnen veranderen doordat cannabisproducten in veel amerikaanse staten gelegaliseerd worden, maar op federaal nivo is het nog steeds problematisch. 

Link naar reactie
  • 0

R.I.P. - Benm Alle teksten die we gebruiken zijn KOAG/KAG goedgekeurd. Vandaar dat sommige zinnen echt niet lekker lopen maar dat is dan de formulering die is toegestaan.

Dat hele gedoe met die teksten is ook één van de punten waar we mee zitten; Omdat de teksten door onze leveranciers worden aangeleverd hebben we veel duplicate content op de site staan. Dat is weer niet goed voor de ranking in Google. Maar de teksten aanpassen geeft een risico op overtredingen en idd hoge boetes.

We zijn er nog wel druk mee doende om te kijken in hoeverre we kunnen herschrijven maar voor nu denk ik dat we het maar even laten voor wat het is.

 

In zin als "Door de allicine bouwt het lichaam bijvoorbeeld meer weerstand op, ondersteunt het de hart- en bloedvaten, draagt het bij aan het immuunsysteem en verantwoord cholesterolgehalte." Ga ik hier iets in schuiven dan leg ik idd een claim op de Allicine en zeg ik niet meer dat het lichaam bijdraagt aan.

Het is dus behoorlijk lastig om volgens de regels te opereren in dit vakgebied.

 

Het enige product wat we hebben waar we wel claims mee mogen maken is de PrestoAambeienGel, dit is een geregistreerd medisch hulpmiddel.

 

Facebook en ook Google vallen idd over het punt dat we ook CBD producten verkopen, dan is blijkbaar de hele site ineens besmet....  Vreemd, zeker als je ziet dat er in de US meer en meer staten zijn waar cannabis legaal is. Dan zou je verwachten dat CBD, waar geen of nagenoeg geen THC in zit zeker legaal zou moeten zijn.

 

Bedankt voor je opmerkingen!

Link naar reactie
  • 0

De harde schreefloze stijl van de template (producten) past niet zo goed bij de organische stijl van Natuurvoordeel (branding), en beide komen nogal kunstmatig over. Daar zit geen aandacht en liefde in. Je legt de nadruk op Voordeel en Natuur is bijzaak. Dat kan coherenter en kwalitatief een treetje hoger. En ten overvloede: teksten zijn aan te passen zonder ze inhoudelijk te wijzigen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eens met TwaBla. Met de juiste aanpassingen kun je teksten heel goed afstemmen op doel(groepen). Één algemene tip is er hierover al wel aan te geven: in de eigen webteksten staan veelvuldig de woorden 'we', 'wij, 'ons', 'onze'. Dat is om te bouwen naar de - eisen en wensen van de - doelgroep.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Helaas met niet voldoende marges om deze ook via de groothandelskanalen van Biodream aan te bieden.

en

Quote

Tegen werkbare marges die niet torenhoog hoeven zijn waardoor we de consument een zo goed mogelijke prijs kunnen bieden. 

Bijzondere combinatie en keuze voor een ondernemer. En dat een-tweetje van jou en jouw vader heeft de markt toch ook door, zeker als je daar zelf online over verhaalt?

 

Kan jullie logo- en bannerontwerper ook geen webshop template maken?

 

De exploitant van natuurlijkvoordeel.nl is vast blij met jouw naamkeuze. Verder ben ik wel benieuwd naar jouw reactie op andere topics (in deze rubriek).

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

FB past censuur toe... 
 

Quote

Facebook Confirms Ban on CBD and Hemp Advertising

Despite the decisive bans on pages and ads related to hemp and CBD, Facebook isn’t providing users clear rules or reasoning for its decisions.

Published on 06/11/2019

Tech giant Facebook is blocking any promoted mentions of CBD and hemp on its platform. But the company doesn’t say anything specifically about CBD or hemp in any of its rules regarding permissible content. Instead, Facebook is simply shutting down, and in some cases deleting, accounts and pages it deems are in violation of its ad policies. At the same time, Facebook doesn’t seem to be very willing to explain its own rationale for banning pages promoting CBD or hemp products. And that’s frustrating for business and individuals who post and advertise on the platform because CBD isn’t illegal.
 

Facebook has confirmed the ban on CBD and hemp advertising. But it’s backing up that decision with company policies that don’t specifically mention hemp or CBD. Instead, Facebook’s policies just say it prohibits pages that promote “illegal products or services,” “drugs and drug-related products,” and “unsafe supplements.”

But CBD, by the federal government’s own definition, is none of those things.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
Op 15-6-2019 om 20:00, JPFlikweert zei:

Alle teksten die we gebruiken zijn KOAG/KAG goedgekeurd. Vandaar dat sommige zinnen echt niet lekker lopen maar dat is dan de formulering die is toegestaan.

 

Top dat hier rekening mee hebt gehouden, beter dan vele anderen. Wel vervelend dat je daardoor soms lastig lopende teksten en duplicate content krijgt, maar je hebt hier inderdaad geen dichterlijke vrijheid, een subtiele verandering kan van een tekst die formeel net-geen-gezondsclaim is alsnog onbedoeld een gezondsheidsclaim maken. 

 

Facebook is gewoon idioot bezig natuurlijk, volgens dat beleid zou je niet eens promotie mogen maken voor kleding of papier gemaakt van hennepvezels. Anderzijds is het natuurlijk hun goed recht te bepalen wat er wel niet via hun platform mag worden aangeboden of besproken. 

 

Neemt niet weg dat je andere social media kan gebruiken voor promotie: Snapchat en instagram hebben schijnbaar weinig problemen met CBD. Als je een wat jonger publiek wilt bereiken lijken me dat de betere keuzes. 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Highio zei:

en

Bijzondere combinatie en keuze voor een ondernemer. En dat een-tweetje van jou en jouw vader heeft de markt toch ook door, zeker als je daar zelf online over verhaalt?

 

 

Het is ook geen geheim.... Het zijn gewoon twee afzonderlijke bedrijven met ieder een eigen identiteit. Biodream is veel meer een bedrijf dat ontwikkeld, verkoop aan de consument is geen hoofddoel, sterker nog, dat zal er langzaamaan helemaal uitgaan.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Facebook is gewoon idioot bezig natuurlijk, volgens dat beleid zou je niet eens promotie mogen maken voor kleding of papier gemaakt van hennepvezels. Anderzijds is het natuurlijk hun goed recht te bepalen wat er wel niet via hun platform mag worden aangeboden of besproken.

Helemaal met je eens, maar het is niet alleen Facebook, ook Google zit behoorlijk dwars. Het vreemde hieraan is dat de "grote jongens" wel adverteren met CBD. Volgens Google komt het "wel eens voor dat er een advertentie door glipt" Jaja...

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Eens met TwaBla. Met de juiste aanpassingen kun je teksten heel goed afstemmen op doel(groepen). Één algemene tip is er hierover al wel aan te geven: in de eigen webteksten staan veelvuldig de woorden 'we', 'wij, 'ons', 'onze'. Dat is om te bouwen naar de - eisen en wensen van de - doelgroep.

 

Dank voor je tip, hier gaan we zeker naar kijken!

Link naar reactie
  • 0
Op 16-6-2019 om 00:02, TwaBla zei:

De harde schreefloze stijl van de template (producten) past niet zo goed bij de organische stijl van Natuurvoordeel (branding), en beide komen nogal kunstmatig over. Daar zit geen aandacht en liefde in. Je legt de nadruk op Voordeel en Natuur is bijzaak. Dat kan coherenter en kwalitatief een treetje hoger. En ten overvloede: teksten zijn aan te passen zonder ze inhoudelijk te wijzigen.

 

We hebben in de afgelopen maanden al een lettertype of 5 uitgeprobeerd. Met het huidige lettertype hebben we de beste reacties. Ik ben het met je eens dat dit niet het mooiste lettertype is maar het blijkt wel het beste te werken.

Dat er geen aandacht en liefde in zit is dus pertinent niet juist! Dat zit er wel degelijk in.

 

Het komt misschien doordat ik er al zo lang tegenaan kijk dat ik nagenoeg geen opening zie voor tekstaanpassingen. Je bent van harte welkom om eens een voorbeeld te geven met een aangepaste tekst. 🙂

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat de producten in het overzicht erg smal zijn. Als je er 3 kolommen van zou maken scheelt dat al een hoop. Verder zou ik dat knalroze in dat productoverzicht alleen gebruiken voor de koopbutton. Zie de bijlage voor een voorbeeldje hoe dat eruit zou kunnen zien. 

 

Verder vind ik de uitstraling ook wat ouderwets overkomen, waarschijnlijk door de boxed layout. En levertijd: in voorraad? Dat is geen levertijd. Levertijd is "binnen 2 werkdagen" ofzo, het heet niet voor niets levertijd.

natuurvoordeel.jpg

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad aan de smalle kant, ik zou het zelf ook prettiger leesbaar vinden als je 3 ipv 4 producten naast elkaar zou zetten in deze breedte, en met de levertijd ben ik het ook eens: daar kun je beter '2 werkdagen' oid van maken dan 'in voorraad'. Dat je iets in voorraad hebt zegt verder weinig over hoe lang het gaat duren voordat ik het product als klant zal ontvangen. 

 

De 'meer lezen' knop vind ik wel nuttig voor dit soort producten, al zou ik er eerder een tekstlink van maken dan een 'call to action' knop vergelijkbaar met 'koop nu': het is vooral van belang voor mensen die het product nog niet eerder hebben gekocht en achtergrondinformatie willen. 

 

Qua lettertype: tja, het is 'open sans' - niet bijster origineel, maar wel een goed leesbaar font. Voor iets dat 'natuurlijk' wil overkomen is het denk ik wel een erg "functioneel" lettertype, maar ergens denk ik niet dat het een enorm verschil zou maken in je verkopen als je dat zou veranderen.

 

Wat de omgang van google met CBD is is me ook niet helemaal duidelijk, van dat doorglippen geloof ik eigenlijk niet zoveel. Dat geldt overigens even goed voor facebook dat wel allerlei posts doorlaat over succesverhalen met CBD, maar blijkbaar geen advertenties duldt. Hypocriet op zijn best. 

 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

De 'meer lezen' knop vind ik wel nuttig voor dit soort producten, al zou ik er eerder een tekstlink van maken dan een 'call to action' knop vergelijkbaar met 'koop nu'

 

Mee eens, daarom had ik die in mijn ontwerp grijs gemaakt;  wel aanwezig, maar veel minder opvallend dan de koop knop. 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

De site oogt ouderwets en rommelig. Met alle beschikbare templates tegenwoordig is dat echt niet nodig.

 

Juist bij dit soort producten moet je vertrouwen wekken, direct uitleggen waarom jouw supplementen zo goed zijn en dat moet overal terugkomen. Ik wil ook graag weten wie jullie zijn.

 

Sorry, kan er niet meer van maken.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Mee eens, daarom had ik die in mijn ontwerp grijs gemaakt;  wel aanwezig, maar veel minder opvallend dan de koop knop. 

 

Subtiel genoeg waardoor ik het hele ding niet meer zag staan ;)

 

Maar goed, het draait op shopfactory dus je hebt geen onbeperkte vrijheden qua ontwerp en dergelijke. Ik ken de exacte mogelijkheden daar niet, maar als je kunt schakelen naar een template met 3 ipv 4 producten naast elkaar, en/of een iets subtieler/kleiner lettertype zou ik dat wel doen. Je ziet nu dat veel beschrijvingen 2 a 3 woorden per regel hebben, en dat leest gewoon niet zo prettig. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De claim 'altijd iedere bestelling gratis verzonden' is feitelijk onjuist. Zelfs als je daar een asterisk zonder herleidbare toelichting achter zet. Tenminste, dat is mijn voorlopige conclusie.

 

Dan zou je als consequentie bestellingen onder de 20 of 50 EURO niet moeten accepteren m.a.w. een minimum orderbedrag moeten instellen en dit duidelijk communiceren.

 

Het aangeboden spaarprogramma is mij ook een groot vraagteken.

 

Heeft shopfactory geen merk/fabrikant-functionaliteit? Of waarom lijk je deze niet te gebruiken?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Da's inderdaad wel een lastige, want in zo'n banner kun je niet zien wat is asterisk eigenlijk betekent als aanvullende voorwaarde. 

 

Blijkbaar is het hier een minimumbedrag van 20 euro voor Nederlandse bezoekers, maar dat is niet direct duidelijk. Ik ken ook wel gevallen waarbij het iets anders betekent: bijvoorbeeld altijd gratis verzending als het door de brievenbus past, of boven een bepaald orderbedrag. Als je dan iets van 8 euro oid koopt is de verzending gratis zolang het maar door de bus past, en zeker bij bedrijven die voornamelijk goederen verkopen waarbij dat het geval is is het een aantrekkelijk aanbod. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Die reactie volgt ongetwijfeld.

 

Ik zie online al snel ruime mogelijkheden voor design van themes en ontwerp van webshop templates, vraag is of de huidige webshopomzet en marge met reële potentie verdere investeringen rechtvaardigen.

 

Waarom zit al deze handel in (middel)grote potten en niet in goedkopere doosjes die minder dan 3 cm hoog zijn? Als je dan toch binnen de familie aan productontwikkeling doet...

 

...wat zijn de USP's buiten hoge KORTING en doorgaans GRATIS verzending? Biedt deze combinatie toekomstperspectief?

 

Hoeveel omzetbijdrage komt nu bij indicatie uit België?

 

En tenslotte: hoeveel heb je al in andere dimensies kunnen testen als je vijf lettertypes verder bent?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.