Jump to content
JPFlikweert

Benieuwd naar jullie reacties op Natuurvoordeel.nl

Recommended Posts

Description of your concept:

Na jaren in de automotivesector te hebben geopereerd met eerst een fysieke werkplaats en later alleen online ben ik eind vorig jaar van start gegaan met een webshop in een heel andere branche; Voedingssupplementen. Ik heb hiervoor de site www.natuurvoordeel.nl gemaakt.

 

De reden van het maken van deze site is tweeledig;

A) Mijn vader is eigenaar van het merk Biodream, (wat wij dus op Natuurvoordeel.nl ook volledig vertegenwoordigen) en loopt daar als fabrikant aan tegen problemen met de verkoop aan consumenten. Om als fabrikant zowel de groothandel, detailhandel én de consument te beleveren blijkt in de praktijk niet handig. Consumenten zijn boos omdat je alleen de adviesprijs kunt berekenen, detailhandelaren zijn boos omdat je aan hun klanten verkoopt en de groothandel is niet blij met je omdat je wel eens een actie naar de consument doet. Al met al een reden om de verkoop aan de consument stapje bij beetje af te bouwen. Voor mij een uitgelezen gelegenheid om zelf deze producten rechtstreeks aan de consument te gaan aanbieden.

B) Naast het merk Biodream kreeg ik vaak aanbiedingen (ik werk al 23 jaar een paar dagen in de week voor mijn vader) van collega fabrikanten of we hun producten ook op de Nederlandse markt konden verkopen. Helaas met niet voldoende marges om deze ook via de groothandelskanalen van Biodream aan te bieden.

1+1 was dus snel 2 en Natuurvoordeel was geboren. Stuk voor stuk mooie en bijzondere producten die we tegen scherpe prijzen aanbieden aan de consument.

 

Iets waar ik geen rekening mee had gehouden (in de automotive sector kennen we dat niet) was het punt dat het erg lastig blijkt om een webshop in met voedingssupplementen via o.a. Social Media en Google onder de aandacht te brengen. We zijn al maanden aan het strijden tegen Google en Facebook en pogen ze uit te leggen dat we geen verboden middelen verkopen. Maar op de een of andere manier blijkt dit niet aan te komen. We zijn dus nog steeds opzoek naar tips om wel zichtbaar te kunnen worden op o.a. Facebook en te kunnen adverteren via Google

Describe what you have done up to now for this:

We proberen bij te blijven op het gebied van SEO en dit zo goed mogelijk te verwerken in onze website. Daarnaast doen we er alles aan om bestellingen super snel te verwerken en de klanten een "thuis" gevoel te geven.
 

What is the challenge you want to solve with your concept:

We willen goede maar vaak dure (voedings-) supplementen beschikbaar maken voor een breed publiek. Tegen werkbare marges die niet torenhoog hoeven zijn waardoor we de consument een zo goed mogelijke prijs kunnen bieden.

How does this differ from existing concepts:

We houden ons aanbod bewust klein, we willen op de hoogte zijn en blijven van wat onze leveranciers ontwikkelen en daardoor de klant van de juiste adviezen kunnen voorzien.

What is the kind of feedback you are hoping to get:

Ik ben benieuwd wat jullie van onze site www.natuurvoordeel.nl vinden. Wat er aan tips komen wat we kunnen veranderen / verbeteren om beter vindbaar te worden.

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds wanneer is aambei-engel een voedingssupplement? Het oogt als een snel in elkaar gehamerde webshop zonder focus noch eenheid van stijl en toonzetting. Wie gaat in hemelsnaam consumenten vertellen wat onze missie is? En met al je hennep-producten wil je uiteraard ook niet al te ver voor de troepen uit marcheren. Hoe gaat Facebook om met CBD-oil? Eerst de basis maar eens op orde brengen voordat social media in beeld komen.

Edited by TwaBla

Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 13-6-2019 om 14:22, JPFlikweert zei:

We zijn al maanden aan het strijden tegen Google en Facebook en pogen ze uit te leggen dat we geen verboden middelen verkopen

 

Geen verboden middelen in de zin van receptgeneesmiddelen zonder recept, of stoffen die op de opiumlijst staan. 

 

Anderzijds zie ik wel teksten die medische claims lijken of er zeer dicht tegenaan liggen voor stoffen die geen (receptvrij) geneesmiddel zijn. 

 

Ik zie bijvoorbeeld een feature 'zoek op toepassing', en als ik daarop klik zie ik zaken die al snel doen denken aan behandelingen voor een medische aandoening.  Als ik dan doorklik op iets als 'cholesterol, hart en bloedvaten' vind ik een of ander knoflookproduct met de claim:

 



Ook voor gezonde mensen heeft allicine een positieve en preventieve werking. Door de allicine bouwt het lichaam bijvoorbeeld meer weerstand op, ondersteunt het de hart- en bloedvaten, draagt het bij aan het immuunsysteem en verantwoord cholesterolgehalte.

 

Eerlijkgezegd denk ik dat je hier een medische claim maakt voor een product waarover je deze niet mag maken. Misschien mag het in dit specifieke geval wel (geen idee van de grondslag daarvoor, maar ik weet ook niet alles), maar als je dergelijke claims onterecht maakt heb je in no time de nvwa in je nek met forse boetes, dus pas daar sowieso heel erg mee op!

 

Qua 'gedoe' met facebook en dergelijke denk ik dat die vooral vallen over CBD producten en wellicht niet helemaal begrijpen hoe producten verkregen uit cannabis legaal zijn. Dit zou kunnen veranderen doordat cannabisproducten in veel amerikaanse staten gelegaliseerd worden, maar op federaal nivo is het nog steeds problematisch. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Benm Alle teksten die we gebruiken zijn KOAG/KAG goedgekeurd. Vandaar dat sommige zinnen echt niet lekker lopen maar dat is dan de formulering die is toegestaan.

Dat hele gedoe met die teksten is ook één van de punten waar we mee zitten; Omdat de teksten door onze leveranciers worden aangeleverd hebben we veel duplicate content op de site staan. Dat is weer niet goed voor de ranking in Google. Maar de teksten aanpassen geeft een risico op overtredingen en idd hoge boetes.

We zijn er nog wel druk mee doende om te kijken in hoeverre we kunnen herschrijven maar voor nu denk ik dat we het maar even laten voor wat het is.

 

In zin als "Door de allicine bouwt het lichaam bijvoorbeeld meer weerstand op, ondersteunt het de hart- en bloedvaten, draagt het bij aan het immuunsysteem en verantwoord cholesterolgehalte." Ga ik hier iets in schuiven dan leg ik idd een claim op de Allicine en zeg ik niet meer dat het lichaam bijdraagt aan.

Het is dus behoorlijk lastig om volgens de regels te opereren in dit vakgebied.

 

Het enige product wat we hebben waar we wel claims mee mogen maken is de PrestoAambeienGel, dit is een geregistreerd medisch hulpmiddel.

 

Facebook en ook Google vallen idd over het punt dat we ook CBD producten verkopen, dan is blijkbaar de hele site ineens besmet....  Vreemd, zeker als je ziet dat er in de US meer en meer staten zijn waar cannabis legaal is. Dan zou je verwachten dat CBD, waar geen of nagenoeg geen THC in zit zeker legaal zou moeten zijn.

 

Bedankt voor je opmerkingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De harde schreefloze stijl van de template (producten) past niet zo goed bij de organische stijl van Natuurvoordeel (branding), en beide komen nogal kunstmatig over. Daar zit geen aandacht en liefde in. Je legt de nadruk op Voordeel en Natuur is bijzaak. Dat kan coherenter en kwalitatief een treetje hoger. En ten overvloede: teksten zijn aan te passen zonder ze inhoudelijk te wijzigen.


Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met TwaBla. Met de juiste aanpassingen kun je teksten heel goed afstemmen op doel(groepen). Één algemene tip is er hierover al wel aan te geven: in de eigen webteksten staan veelvuldig de woorden 'we', 'wij, 'ons', 'onze'. Dat is om te bouwen naar de - eisen en wensen van de - doelgroep.


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Helaas met niet voldoende marges om deze ook via de groothandelskanalen van Biodream aan te bieden.

en

Quote

Tegen werkbare marges die niet torenhoog hoeven zijn waardoor we de consument een zo goed mogelijke prijs kunnen bieden. 

Bijzondere combinatie en keuze voor een ondernemer. En dat een-tweetje van jou en jouw vader heeft de markt toch ook door, zeker als je daar zelf online over verhaalt?

 

Kan jullie logo- en bannerontwerper ook geen webshop template maken?

 

De exploitant van natuurlijkvoordeel.nl is vast blij met jouw naamkeuze. Verder ben ik wel benieuwd naar jouw reactie op andere topics (in deze rubriek).

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

FB past censuur toe... 
 

Quote

Facebook Confirms Ban on CBD and Hemp Advertising

Despite the decisive bans on pages and ads related to hemp and CBD, Facebook isn’t providing users clear rules or reasoning for its decisions.

Published on 06/11/2019

Tech giant Facebook is blocking any promoted mentions of CBD and hemp on its platform. But the company doesn’t say anything specifically about CBD or hemp in any of its rules regarding permissible content. Instead, Facebook is simply shutting down, and in some cases deleting, accounts and pages it deems are in violation of its ad policies. At the same time, Facebook doesn’t seem to be very willing to explain its own rationale for banning pages promoting CBD or hemp products. And that’s frustrating for business and individuals who post and advertise on the platform because CBD isn’t illegal.
 

Facebook has confirmed the ban on CBD and hemp advertising. But it’s backing up that decision with company policies that don’t specifically mention hemp or CBD. Instead, Facebook’s policies just say it prohibits pages that promote “illegal products or services,” “drugs and drug-related products,” and “unsafe supplements.”

But CBD, by the federal government’s own definition, is none of those things.

 


"zoek het maar uit"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 15-6-2019 om 20:00, JPFlikweert zei:

Alle teksten die we gebruiken zijn KOAG/KAG goedgekeurd. Vandaar dat sommige zinnen echt niet lekker lopen maar dat is dan de formulering die is toegestaan.

 

Top dat hier rekening mee hebt gehouden, beter dan vele anderen. Wel vervelend dat je daardoor soms lastig lopende teksten en duplicate content krijgt, maar je hebt hier inderdaad geen dichterlijke vrijheid, een subtiele verandering kan van een tekst die formeel net-geen-gezondsclaim is alsnog onbedoeld een gezondsheidsclaim maken. 

 

Facebook is gewoon idioot bezig natuurlijk, volgens dat beleid zou je niet eens promotie mogen maken voor kleding of papier gemaakt van hennepvezels. Anderzijds is het natuurlijk hun goed recht te bepalen wat er wel niet via hun platform mag worden aangeboden of besproken. 

 

Neemt niet weg dat je andere social media kan gebruiken voor promotie: Snapchat en instagram hebben schijnbaar weinig problemen met CBD. Als je een wat jonger publiek wilt bereiken lijken me dat de betere keuzes. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uur geleden, Highio zei:

en

Bijzondere combinatie en keuze voor een ondernemer. En dat een-tweetje van jou en jouw vader heeft de markt toch ook door, zeker als je daar zelf online over verhaalt?

 

 

Het is ook geen geheim.... Het zijn gewoon twee afzonderlijke bedrijven met ieder een eigen identiteit. Biodream is veel meer een bedrijf dat ontwikkeld, verkoop aan de consument is geen hoofddoel, sterker nog, dat zal er langzaamaan helemaal uitgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, Benm zei:

Facebook is gewoon idioot bezig natuurlijk, volgens dat beleid zou je niet eens promotie mogen maken voor kleding of papier gemaakt van hennepvezels. Anderzijds is het natuurlijk hun goed recht te bepalen wat er wel niet via hun platform mag worden aangeboden of besproken.

Helemaal met je eens, maar het is niet alleen Facebook, ook Google zit behoorlijk dwars. Het vreemde hieraan is dat de "grote jongens" wel adverteren met CBD. Volgens Google komt het "wel eens voor dat er een advertentie door glipt" Jaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Eens met TwaBla. Met de juiste aanpassingen kun je teksten heel goed afstemmen op doel(groepen). Één algemene tip is er hierover al wel aan te geven: in de eigen webteksten staan veelvuldig de woorden 'we', 'wij, 'ons', 'onze'. Dat is om te bouwen naar de - eisen en wensen van de - doelgroep.

 

Dank voor je tip, hier gaan we zeker naar kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-6-2019 om 00:02, TwaBla zei:

De harde schreefloze stijl van de template (producten) past niet zo goed bij de organische stijl van Natuurvoordeel (branding), en beide komen nogal kunstmatig over. Daar zit geen aandacht en liefde in. Je legt de nadruk op Voordeel en Natuur is bijzaak. Dat kan coherenter en kwalitatief een treetje hoger. En ten overvloede: teksten zijn aan te passen zonder ze inhoudelijk te wijzigen.

 

We hebben in de afgelopen maanden al een lettertype of 5 uitgeprobeerd. Met het huidige lettertype hebben we de beste reacties. Ik ben het met je eens dat dit niet het mooiste lettertype is maar het blijkt wel het beste te werken.

Dat er geen aandacht en liefde in zit is dus pertinent niet juist! Dat zit er wel degelijk in.

 

Het komt misschien doordat ik er al zo lang tegenaan kijk dat ik nagenoeg geen opening zie voor tekstaanpassingen. Je bent van harte welkom om eens een voorbeeld te geven met een aangepaste tekst. 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept