• 0

Bedrijf om exploitatie website(s) op zich te nemen?

(aangepast)

Beste allemaal,

 

De laatste 8 jaar heb ik besteed aan het opzetten van een op het werelwijde web gebaseerd plan om de culturen van Korea, Japan en China

meer en diepgaander bekend te maken. Naast de culturen komen ook de uit die landen overgewaaide hobbies zoals Koi, Bonsai etc. aan bod.

Ik heb inmiddels een fanbase van zo'n 60 duizend volgers. Website en Social Media kanalen. Deze zijn allemaal organisch verkregen en dus

daadwerkelijk geïnteresseerd in het onderwerp. De website waarom het allemaal draait is www.mantifang.com

 

Ik ben zelf heel enthousiast over het plan maar loop tegen grenzen aan. Ik zelf wil me richten op de redactionele kant van het geheel maar het

e.e.a. moet natuurlijk wel gefinancieerd. Daarom ben ik op zoek naar een bedrijf welk de gehele exploitatie van het plan op zich wil nemen.

Te denken valt dan onder andere aan verkoop banners, advertenties voor een digitaal magazine, inrichten van een shop etc. Er zijn echt heel

veel mogelijkheden.

 

Zo'n bedrijf te vinden is absoluut niet makkelijk. Erger nog... al googelend kom ik alleen uit bij marketing bureaus die me hoger in google willen

of DTP bedrijven die eventueel de opmaak wel op zich willen nemen.  Daar heb ik dus niet veel aan. Ik zoek een partner die mee wil denken en

groeien.

 

Mijn vraag is dus: Wie kent zo'n bedrijf of heeft een tip waarmee ik verder kom.

 

Alvast hartelijk bedankt,

 

Hugo J. Smal

 

aangepast door H.Smal
Titel verduidelijkt.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb de titel van je topic even aangepast, de URL van je website als onderwerp is namelijk geen accurate titel van een topic.

 

Er zijn diverse tools beschikbaar voor bloggers cq. websites om gemakkelijk advertenties te tonen. Denk bijvoorbeeld aan Adsense van Google of diverse affiliate platformen zoals bijvoorbeeld Tradetracker en Zanox. Deze zijn redelijk eenvoudig te tonen op je website, even een middagje er voor zitten en je hebt het voor elkaar. Dat zou ik niet willen uitbesteden aan een ander bedrijf. 

 

Voor social media kanalen zijn er ook mogelijkheden. Je kan dan zaken zoals product placement doen. Er zijn wel bedrijven die dit uit handen nemen voor zogenaamde influencers, maar de ervaringen met zulke bedrijven wisselt nogal. Een redelijk groot deel van de winst zou bij dat soort bedrijven blijven hangen, in plaats van naar jou als eigenaar van het kanaal gaan.

Link naar reactie
  • 0

Iemand in dienst nemen is geen optie. Dan nog moet je als ondernemer bijblijven. Affiliate en adsense geven algemene advertentie

terwijl ik liever echt niche grerichte kwaliteit content lever. Zowel redactioneel als commercieel. Ik wil me echt op de redactionele

kant richten.

 

Nee, ik zoek echt een commercieel bedrijf dat wil meegroeien en -denken. Affiniteit met Oost Azie en de culturen aldaar zou geweldig zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Je doet alsof je een uitgeverij bent, maar je wil alleen redactie doen. Dan ben je volgens mij een redactie op zoek naar een uitgever. De eerste uitgever die alleen redactie doet en het commerciële deel uitbesteedt, moet ik nog tegenkomen.

 

Volgens mij is dat ook wel zo gezond, dat redactie en advertentieverkoop in dezelfde onderneming zitten. Als de verkopers in hetzelfde rijtje leveranciers zit als de cateraars en de boekhouders, dan moet je ook dezelfde loyaliteit en interesse verwachten. Twee overigens strikt gescheiden afdelingen binnen dezelfde onderneming zullen de neuzen dezelfde kant op hebben staan.

 

Dus... lastig. Ik zou het zo gauw niet weten. Heb je het de exploitanten van vergelijkbare sites gevraagd?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Branco, je slaat de spijker op de kop . Ik wil inderdaad de redactie gescheiden houden van de commercie. In het verleden heb ik het publieksblad "De Watertuin" uitgegeven. Oplage 40.000 in de losse verkoop. Bij de start ervan kreeg ik te maken met hetzelfde probleem. Uiteindelijk is doordat ik een partner vond redactie en commercie in een bedrijf ondergebracht. Wanneer mijn plan slaagt zal dit ook wel gebeuren. Maar ja, vind eerst maar eens die partner. 

 

Ik zal de explotanten van vergelijkbare sites inderdaad gaan benaderen. Bedankt voor je tips.

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Bazzio zei:

is dit niet meer een item voor 'vraag & Aanbod' ?

 

11 uur geleden, Bazzio zei:

is dit niet meer een item voor 'vraag & Aanbod' ?

Misschien heb je wel gelijk maar ik wacht eerst hier de verdere reacties even af. 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Voor wat betreft idee en de Engelstalige markt zit je aardig in de richting van wat Tuttle Publishing doet. Ik kan verder niet inschatten of Nederlandstalig publiceren interessant is voor een international georiënteerde of nationale partner. Je zou vlug beschouwd ook prima als affiliate van Bol.com of Amazon.co.uk (of beide voor NL of EN) verder kunnen werken met hun publicaties.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.