Ga naar inhoud
  • 0

Ondersnemersplan, kilometers lang?

Goeiemiddag Allemaal,

Ik ben al een tijdje materiaal aan het verzamelen voor mijn ondernemersplan.

Ik ben gewoon benieuwd, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben (vast een stomme vraag ::), hoelang ben je er mee bezig geweest en is het echt een boekwerk geworden, in drie talen laten drukken. Of heb je tussen neus en lippen door even een kilometer toiletpapier vol zitten pennen.

Graag jullie ervaringen dus, over tekst en tijd.

Groetjes Leonie Straver

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

ondernemingsplan schrijf je normaliter uitsluitend in je eigen taal. jíj moet er mee aan de slag. Indien je buitenlandse financiers nodig hebt, kan je het op dat moment altijd nog (laten) vertalen.

omvang van het plan: afhankelijk van je bedrijf en complexiteit, tussen 5 10 pagina's eventueel een paar bijlagen met meer details.

voordat je echt tevreden kunt zijn, heb je waarschijnlijk 117 versies geschreven en ruim honderd uur besteed. maar dan staat het plan ook als een huis!

Succes én plezier!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier thuis nog twee multimappen vol met informatie staan die ik verzameld heb voor ik ben begonnen met het ondernemersplan schrijven. ::)

Van het eerste begin (een idee) tot aan het eind (een ondernemingsplan) heb ik er meer dan een jaar over gedaan, maar dan heb je ook wat moet je maar denken... ;D

Ongeveer 1.000 keer schrappen en herschrijven, overdenken, nieuwe ideeen die je in de tussentijd hebt gekregen er weer inschrijven...enz..enz.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Oh, en het eindresultaat was 30 pagina's lang.

Groet,

Martin

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat ik uiteindelijk naast mijn toenmalige werk 3 maanden bezig ben geweest met mijn ondernemingsplan ( soms ook een week niet naar gekeken) en uiteindelijk is ie geloof ik iets van 25 blz geworden. Kort en bondig maar alles behandeld en uiteindelijk heel veel gewist.

Ik vond het erg prettig, want je krijgt altijd mensen met kritische vragen en nadat ik mijn plan goed had afgerond had ik op al die kritische vragen een antwoord/reactie

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Beste Ondernemers,

Deze forum is geheel nieuw voor mij. Ik studeer in enschede op opleiding Small Business (best gekozen door elsevier) Mocht je vragen hebben stel ze dan... misschien kan ik je helpen. Ik word opgeleid om business plannen of ondernemersplannen op te zetten en in te vullen. Ik heb meerdere ondernemersplannen voor verschillende opdrachtgevers voor een vergoeding. Mocht je een gedeltaileerd ondernemersplan willen opzetten door small business studenten uit enschede mail me dan. Ik ben zeer geintresseerd in nieuwe startende bedrijven of bestaande grote bedrijven. DIt is geen verkooppraatje voor de duidelijkheid!!

Groeten,

Andere ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.