• 0

Is sponsoring aftrekbaar als kosten?

Hallo,

 

Ik ben een leek in boekhouden.

Nu heb ik een vraag over sponsoring die ik dan van de belasting kan aftrekken.

Ik ben ZZP'r en heb ongeveer een omzet van E 60000,00

 

Ik wil de plaatselijke voetbalclub sponseren v.w.b. kleding ad E 500,00

Hoeveel kost me dit ongeveer als de belasting hiervan is af getrokken.

Ik neem aan dat dit 80% tot 100% aftrekbaar is.

Als dit 80% aftrekbaar is betekent dit dan dat ik maar E 100,00 moet betalen ?

Lijkt me wat weinig.  Ik snap het niet zo.

 

Jordy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jordy,

 

Om iets zinnigs te zeggen zul je toch meer moeten vertellen over je inkomen, is dit de enige bron van inkomsten of zijn er andere. En wat is je winst, heb je recht op zelfstandigen en starters aftrek. 

 

Even vanuitgaande dat dit je enige bron van inkomsten is betekend 100% aftrekbaar dat je de gehele 500 euro als kosten opvoert. Je winst wordt daardoor dus lager. Waardoor je dus minder belasting gaat betalen. 

 

Wat je minder aan belasting moet betalen zal met de genoemde omzet nooit meer gaan zijn dan 37% van 500 euro. Ca 187 euro

 

Maar met 60000 euro omzet is het niet zeker dat je al in de 37% schaal zit tenzij het puur uren zijn waar geen kosten tegenover staan, of een hele goede marge. 

 

Vervolgens laat je mkb winstvrijstelling liggen van 14% over 500 euro. Dat kost je ca 70 euro.

 

met veel aannames denk ik dat de t-shirts je tussen de 375 en 500 netto gaan kosten. 

 

Ik neem aan dat de kosten al ex btw zijn, anders ligt daar ook nog wat je terug kan krijgen

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Voetbalclub zei:

Nu heb ik een vraag over sponsoring die ik dan van de belasting kan aftrekken.

 

Sponsoring is gewoon aftrekbaar als kosten Die de winst verminderen waardoor je iets minder belasting verschuldigd bent.