Een freelancer vanons werkt via een factoring bedrijf.
Ik heb een factuur ontvangen met daarop groot een bankrekeningnummer.
Ik heb het geld overgemaakt naar dat rekeningnummer.
Nu blijkt dat er op de factuur nog een rekeningnummer staat van het factoring bedrijf.
Nu blijkt dat het grote rekeningnummer van de freelancer is.
Het factoring bedrijf zegt dat ze het recht hebben om alsnog het geld bij mij te halen.
Nu begrijp ik dat ze in een conflict aan het kortste eind trekken, het geld is immers overgemaakt op het rekeningnummer zoals deze op de factuur staat.
Maar hoe zit het nu juridisch, heeft een factoring bedrijf het recht het geld te claimen? Ik heb geen contract met hun en we zijn ook nooit een samenwerking aangegaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
Een freelancer vanons werkt via een factoring bedrijf.
Ik heb een factuur ontvangen met daarop groot een bankrekeningnummer.
Ik heb het geld overgemaakt naar dat rekeningnummer.
Nu blijkt dat er op de factuur nog een rekeningnummer staat van het factoring bedrijf.
Nu blijkt dat het grote rekeningnummer van de freelancer is.
Het factoring bedrijf zegt dat ze het recht hebben om alsnog het geld bij mij te halen.
Nu begrijp ik dat ze in een conflict aan het kortste eind trekken, het geld is immers overgemaakt op het rekeningnummer zoals deze op de factuur staat.
Maar hoe zit het nu juridisch, heeft een factoring bedrijf het recht het geld te claimen? Ik heb geen contract met hun en we zijn ook nooit een samenwerking aangegaan.
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61220-factoring-conflict-betaald-aan-freelancer-ipv-aan-factoring-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
47 antwoorden op deze vraag