• 0

BTW aangifte invullen particuliere klanten binnen EU

Hallo,


Mijn man heeft als eenmanszaak een aanvraag om goederen/diensten te leveren net over de grens in België aan een particulier. Ik ben even aan het uitzoeken hoe het gaat met de BTW mocht hij de opdracht aannemen en uitvoeren.


Het volgende lees ik over het leveren van goederen of diensten aan een ander EU land op de site van de belastingdienst:
"Levert u goederen of diensten aan klanten die geen aangifte doen, bijvoorbeeld particulieren? U brengt dan normaal gesproken 9 of 21% Nederlandse btw in rekening."

Hij blijft onder het drempelbedrag. Duidelijk is dat hij gewoon 21% Nederlandse BTW in rekening dient te brengen.
 

Wat ik echter niet terug kan vinden is waar ik deze BTW in de aangifte omzetbelasting invul. Bij 3b gaat het alleen om intracommunautaire prestaties, maar daar is hier geen sprake van want hij levert aan een particulier zonder BTW-nummer. Bij 3c gaat het over Installatie/afstandsverkopen binnen de EU, echter hij blijft onder het drempelbedrag. Dus dit is ook niet aan de orde.

Wie kan mij vertellen waar ik het wel dien in te vullen bij de aangifte omzetbelasting? Of interpreteer ik hier het e.e.a. niet juist?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
51 minuten geleden, Bert. zei:

Je gaat Nederlandse BTW ontvangen, dus geef je deze aan als ontvangen BTW (dus hetzelfde als het een Nederlandse klant geweest zou zijn).

Dus ik begrijp hieruit dat het gewoon onder "Rubriek 1: Prestaties binnenland" moet worden aangegeven. 

Heel erg bedankt voor je reactie Bert.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.