• 0

WW -> Eigen bedrijf -> WW terugkeer maar bij ziekte ?

Na 34 jaar arbeidsverleden is een vriendin ontslagen. Recht op 38 mnd WW.

Na 1 1/2 jaar WW besluit ze , met toestemming UWV, een eigen bedrijf te starten. Dat gaat 2 jaar goed maar dan wordt ze ziek. Als gevolg daarvan kan ze haar eigen bedrijf niet meer uitoefenen.

Ze wil gebruik maken van haar recht terug te keren  naar de WW. Dit wordt door UWV geweigerd omdat ze ziek is. Overigens pas nadat ze de formulieren invulde, UWV heeft in (vele) telefoongesprekken dit aspect nooit genoemd terwijl ze wisten hoe het proces gelopen is.

Ook is ze al haar hele opgebouwde arbeidsverleden kwijt.

Mijn vraag: weet iemand waar ik meer van deze materie zou kunnen vinden? OP de UWV-sites kan ik niets vinden. 

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
4 uur geleden, PrePensionado zei:

Waarom is dat belangrijk?

Omdat vanaf 01-01-2016 de duur van de maximale WW rechten gefaseerd is afgebouwd van 38 naar 24 maanden. Dat is hier in ieder geval niet aan de orde omdat de WW rechten zijn ingegaan vóór 01-01-2016

 

En om te bepalen of ze überhaupt nog WW rechten had op datum ziekte. 

De periode van  1 januari 2015 tot 1 juli 2018  omvat al meer dan 38 maanden, namelijk 36+6= 42.

De ziekte lijkt dus ontstaan na de einddatum van het kunnen herleven van de WW rechten. En als er geen recht meer bestaat op WW, bestaat er ook geen recht op Ziektewet vanuit de WW (of 4 weken naijlingstermijn  Ziektewet na einde WW of Vrijwillige Ziektewet en WIA binnen 13 weken na einde WW)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.