• 0

Kleinschalige beurs organiseren (KvK nodig?)

Beste allen,

 

Ik woon in een grote nieuwbouwwijk met heel veel kleine kinderen (waaronder 2 van ons zelf).

 

Nou wil ik samen met m'n vriendin in de lokale sporthal een beurs organiseren voor het kopen en verkopen van 2e hands kinderkleding. 

Als het succesvol is wil ik het wellicht nog vaker organiseren.

 

Ik zou dan ongeveer 50 standhouders verwachten.  Winst na afloop zal niet spectaculair zijn verwacht ik (paar honderd euro).

Nou vraag ik me af of ik mezelf hiervoor moet inschrijven  bij de KvK en een en ander moet opgeven als omzetbelasting?

 

Hopelijk kunnen jullie mij hier antwoord op geven?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Wil je eraan verdienen?

 

Bij de eerste keer hoef ik er niet aan te verdienen.

 

Als deze beurs echter druk bezocht wordt en men (de bezoekers en standhouders) vindt het leuk, zou ik het wel vaker willen organiseren. Maar dan wil er natuurlijk op een gegeven moment wel iets aan over houden. Dus dan wordt de intentie wel om er aan te verdienen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om de vraag over kvk en btw concreet te beantwoorden.. op basis van dit kleinschalig plan verwacht ik dat voor beide het antwoord nee is... een onderneming inschrijven vraagt structurele plannen vooruitzichten. Dit klinkt meer als een initiatief dat wellicht ism met de sporthal, wijkcommitee en/of gemeente kan worden georganiseerd. Dat zou ook jou risico's wat kunnen beheersen als zij dit steunen. 

 

Wellicht zou een vereniging  nog kunnen helpen als de doelstelling  vooral op organiseren van initiatieven  voor de wijk liggen. Of het nu een kledingbeurs is of iets anders.. 

Daarnaast kan zo,n eenmalig initiatief ook zonder formele structuur als het kostendekkend georganiseerd kan worden (zonder direct winstoogmerk deze keer). Zolang je zowel de sporthal en standhouders maar weet te overtuigen van je plan.. Waarbij 50 standhouders mij wel vrij ambitieus in de oren klinkt.. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.