• 0

Opslag wijnimport (kleine hoeveelheid)

Goedemiddag,
 

Ik ben een ondernemer in de wijn en wil een bepaalde wijn uit Duitsland kopen (=import) om te gebruiken voor proeverijen en verkoop. 
Omdat ik nog maar net begonnen ben zal het om een kleine hoeveelheid gaan. 
Bijv. 2x per jaar 20 doosjes die ik bestel en laat afleveren hier of die ik zelf in Duitsland ophaal.

Ik begrijp dat ik accijnzen moet betalen, een vergunning (Vergunning geregistreerde geadresseerde ) nodig heb, maar begrijp ik goed dat ik ook voor deze kleine hoeveelheid aparte opslag nodig heb? Ik werk op dit moment nog vanuit huis, maar tijdelijk hier bewaren kan niet begrijp?

 

Online vind ik vooral info over AGP (accijnsgoederenplaats) , maar dat geldt vanaf 10.000 liter. Een hoeveelheid waar ik nog lang niet aan kom....

 

Als opslag thuis niet mag, iemand nog tips hoe ik dit kan oplossen? 

Groeten,

Emi

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een AGP is voor opslag van accijnsproducten onder  schorsing, dus waarvan de Nederlandse accijns nog niet is betaald. Een geregistreerde geadresseerde mag accijnsgoederen ontvangen uit andere lidstaten maar moet dan vrijwel meteen aangifte doen en de accijns betalen. Eisen de gesteld worden aan een AGP (dat mag inderdaad niet in een woonhuis, wat met minimaal 10.000 liter ook niet echt praktisch is) gelden niet voor opslag van producten waarvan de accijns betaald is. Wat niet wil zeggen dat er vanuit andere  wetgeving geen eisen gesteld kunnen worden (producthygiëne e.d.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.