• 0

Social media hype producten

Beste ondernemers,

Laatste jaren heb ik veel voorbeelden gezien van kleinschalige bedrijven dat exponentieel groeit wegens het verkoop van producten dat op sociale media word gehypet.

Hierbij heb ik het over bedrijven zoals Frank Body, HiSmile. Deze zijn voorbeelden van jonge entrepreneurs in de Verenigde Staten die met een klein budget het groot schoppen.

Maar ik heb onlangs ook ontdekt dat deze grote spelers in de e-commerce vaak worden gekopieerd door kleinere bedrijven in Nederland en België.

Voorbeelden zijn Charcoco en SmileBright.

Naar mijn weten zijn deze voorbeelden ook zeer succesvolle bedrijven die veel winst maken terwijl ze gewoon het product inkopen via alibaba of dergelijke en aan ongelooflijke marge kunnen verkopen.

Werkt deze business strategie nog? Hoe komt het dat deze kleinere lokale bedrijven toch een graan kunnen meepikken van de succes van grotere wereld concurrentie?

Ook zitten deze producten vaak in de cosmetica-niche, is dat een strategisch bepaald product?

 

Indien u nog informatie heeft over andere bedrijven zoals deze voorbeelden zou ik het graag weten.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, ZulrahCamper zei:

Naar mijn weten zijn deze voorbeelden ook zeer succesvolle bedrijven die veel winst maken terwijl ze gewoon het product inkopen via alibaba of dergelijke en aan ongelooflijke marge kunnen verkopen.  Werkt deze business strategie nog?

 

Je geeft zelf het antwoord al. Maar wat dan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maak eens een lijstje met al die cocoshoutskool-potjes: merk + gewicht + prijs en volg hoe de prijs zich ontwikkelt. Zulke hype-producten zijn erg zichtbaar op de top van de hype (die best nog even kan duren) maar hoe herken je ze aan het begin van de curve????

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, TwaBla zei:

Maak eens een lijstje met al die cocoshoutskool-potjes: merk + gewicht + prijs en volg hoe de prijs zich ontwikkelt. Zulke hype-producten zijn erg zichtbaar op de top van de hype (die best nog even kan duren) maar hoe herken je ze aan het begin van de curve????

Als ik dat zou kunnen hoef ik niet meer te werken 😀 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, ZulrahCamper zei:

Als ik dat zou kunnen hoef ik niet meer te werken 😀 

 

Toch moet je daar aan beginnen, want naarmate je later meedoet / instapt wordt het moeilijker om ervan te profiteren. Dat is overigens nog best hard werk. Had je al zo'n vergelijking gemaakt? Kijk dan ook eens wanneer al die meelifters begonnen zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Kijk maar eens naar Nina Storms die probeerde mee te liften met de hype rond koudgeperste groentewatertjes. Nu draait ze mee met de cbd-caroussel en nutraceuticals. Wel een mooi bedrijf. Volgens het bedrijf zelf speelt Nina overigens slechts een bijrol. En draait de pers nog steeds!

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hi Zulrah, de meeste mensen zullen - wanneer ze eindelijk een lucratieve niche hebben gevonden - deze niet willen verklappen.

 

Maar gelukkig bestaat er nog omdenken ;-). 

 

Je kunt je bijvoorbeeld kijken op premium marktplaatsen voor websites (waar mensen hun bestaande webshop willen verkopen) zoals Empire Flippers. Hier kun je ideeen opdoen en vervolgens met behulp van Adwords researchen of zo'n idee voor ons in Nederland ook interessant is.  Succes! 

Met vriendelijke groet,

Isabella

Influencer Marketing Expert bij Influencer Agency

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

ZulrahCamper en Isabella,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Voor de geinteresseerden een actieve verwijzing: Empire Flippers.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een belangrijk valkuil is dat Amerika een enorm grote markt is, en Nederland veel kleiner. Wanneer je een bedrijf ziet in America die een niche markt benaderd, dan is dezelfde markt in NL nog eens 100x kleiner. Ik verkoop zelf speciale thee, die ik direct verzend uit China. Dit ga ik niet in NL opzetten voor alleen de NL markt, omdat het qua schaal helemaal niks is.

Teasenz.eu: Chinese thee direct uit China.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.