• 0

Website Content Bescherming

Beste Higherlevel leden,

 

Ik wil mijn website binnenkort lanceren maar ik ben bang voor de concurrent. Ik ben niet zo zeer letterlijk bang voor de cuncurent maar meer ze aspecten van mijn website gaan kopiëre en ook op hun website gaan aanbieden. Is hier iets aan te doen en kan ik dit bestrijden? Ik wil graag orgineel blijven. (de aspecten houd ik uiteraard prive en met aspecten moet je denken aan, De website .... levert u extra .... of als u bij ons aansluit krijgt u ....)

 

Graag hoor ik van jullie,

 

Groetjes.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 2

Goede of goed lijkende ideeën gaan gewoon ooit overgenomen worden.
Altijd.
Dat kun je alleen voorkomen door het nooit online te zetten, maar daar heb je niets aan.

Creaties hebben auteursrecht, uitvindingen patent, maar een bepaald voordeel aanbieden is moeilijk te beschermen.
Je zult het gewoon niet alleen als eerste maar ook als beste uit moeten voeren. 😛

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad - als ze letterlijk je teksten gaan overnemen dan heb je best bescherming door het auteursrecht. 

 

Als ze soortgelijke functies aanbieden doe je daar verder weinig aan. Iets als aanbiedingen of kortingen voor mensen die zich aanmelden voor een website, nieuwsbrief en dergelijke worden zoveel gebruikt dat je die niet kunt beschermen. Bedenk ook dat je niet de eerste bent die zoiets aanbiedt, mogelijk wel in jouw specifieke niche, maar web-wijd is het al tig keer gedaan en niets nieuws. 

Link naar reactie
  • 0

Is toch een mooi compliment als ze je kopiëren. Dat is wat je een marktleider maakt. En stukken tekst kopiëren op internet is helemaal super, dat heeft Google zo door en levert minpunten op. Gewoon doen wat je wilt doen, je niet druk maken om de concurrent, laat die zich maar druk maken om jouw. En belangrijkste, nooit stoppen met nieuwe dingen verzinnen. Dan hou je je voorsprong. 

Link naar reactie
  • 0

Zoekmachines houden in ieder geval niet van duplicate content. Zorg dat op het moment dat jij jouw content online zet je de website goed aanmeldt in de Search Consoles, met o.a. een XML sitemap. Zo zorg je er voor dat de content, mócht die al ooit gekopieerd gaan worden, in ieder geval door de zoekmachines het eerst op jouw domein wordt geïndexeerd. Hiermee zal jouw content worden gezien als origineel.

 

Verder, zoals anderen al aangeven, niet te druk om maken. Lekker online zetten en veel online succes gewenst.

Kleding bedrukken doe je natuurlijk bij de leukste online kledingdrukkerij van NL en BE.

Bezoek 👕Kleding bedrukken op Bedrukt.nl voor: 

✔Goede kwaliteit ✔Betaalbare prijzen ✔Zelf online ontwerpen ✔Modieuze kleding ✔Bedrukken vanaf 1 stuk

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Inderdaad - als ze letterlijk je teksten gaan overnemen dan heb je best bescherming door het auteursrecht. 

 

Als ze soortgelijke functies aanbieden doe je daar verder weinig aan. Iets als aanbiedingen of kortingen voor mensen die zich aanmelden voor een website, nieuwsbrief en dergelijke worden zoveel gebruikt dat je die niet kunt beschermen. Bedenk ook dat je niet de eerste bent die zoiets aanbiedt, mogelijk wel in jouw specifieke niche, maar web-wijd is het al tig keer gedaan en niets nieuws. 

Hartstikke bedankt!

 

2 uur geleden, Markilanosz zei:

Is toch een mooi compliment als ze je kopiëren. Dat is wat je een marktleider maakt. En stukken tekst kopiëren op internet is helemaal super, dat heeft Google zo door en levert minpunten op. Gewoon doen wat je wilt doen, je niet druk maken om de concurrent, laat die zich maar druk maken om jouw. En belangrijkste, nooit stoppen met nieuwe dingen verzinnen. Dan hou je je voorsprong. 

Ja dankjewel, mooi geschreven! 🙂

 

11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Inderdaad - als ze letterlijk je teksten gaan overnemen dan heb je best bescherming door het auteursrecht. 

 

Als ze soortgelijke functies aanbieden doe je daar verder weinig aan. Iets als aanbiedingen of kortingen voor mensen die zich aanmelden voor een website, nieuwsbrief en dergelijke worden zoveel gebruikt dat je die niet kunt beschermen. Bedenk ook dat je niet de eerste bent die zoiets aanbiedt, mogelijk wel in jouw specifieke niche, maar web-wijd is het al tig keer gedaan en niets nieuws. 

Het is niet zo zeer teksten overnemen maar meer hetzelfde gaan doen als wat ik ga doen, de service die ik extra ga bijleveren en de service is dan op mijn website wat ik dan aanbied naast waardoor hun website gaat lijken op die van mij.

 

2 uur geleden, jpvdmeer zei:

Zoekmachines houden in ieder geval niet van duplicate content. Zorg dat op het moment dat jij jouw content online zet je de website goed aanmeldt in de Search Consoles, met o.a. een XML sitemap. Zo zorg je er voor dat de content, mócht die al ooit gekopieerd gaan worden, in ieder geval door de zoekmachines het eerst op jouw domein wordt geïndexeerd. Hiermee zal jouw content worden gezien als origineel.

 

Verder, zoals anderen al aangeven, niet te druk om maken. Lekker online zetten en veel online succes gewenst.

Hoe doe je dat? hier ben ik wel benieuwd naar.. Bedankt 🙂

Iedereen bedankt voor het reageren!

Link naar reactie
  • 0

Beste Kaartenverzamelaar,

 

kun je de openingsvraag nog eens wat aanscherpen of toelichten? Bij kaarten en 'content' denk ik in eerste instantie aan het beschermen van afbeeldingen (scans) tegen hergebruik (makkelijke overname zonder jouw productiekosten). Strategische verkoopargumenten (unique selling points) of een marketingmix kun je niet beschermen, maar in operationele of tactische zin natuurlijk wel niet te evenaren zien te maken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 uur geleden, Highio zei:

Beste Kaartenverzamelaar,

 

kun je de openingsvraag nog eens wat aanscherpen of toelichten? Bij kaarten en 'content' denk ik in eerste instantie aan het beschermen van afbeeldingen (scans) tegen hergebruik (makkelijke overname zonder jouw productiekosten). Strategische verkoopargumenten (unique selling points) of een marketingmix kun je niet beschermen, maar in operationele of tactische zin natuurlijk wel niet te evenaren zien te maken.

 

Groet,

 

Highio

Mag ik je vragen om deze vraag naar, eenvoudig Nederlands te vertalen? Ik zou het fijn vinden als de mod een beetje neutraal blijft tussen de hardcore soul ondernemers. (weet ik niet hoe de andere junior leden zich hierbij voelen)

 

3 uur geleden, TwaBla zei:

Albert Heijn heeft de supermarkt niet uitgevonden. Die bestond al en is netjes gekopieerd. Niks aan te doen. Zo gaat dat.

Nee precies, maar was al duidelijk daar voor. 

Ik heb wel eens vroeger gelezen dat een bedrijf de andere ging aanklagen omdat die veel concept ging stelen en exact dezelfde strategie ging toepassen. (vraag me niet welke dat is al aantal jaren geleden.

aangepast door Kaartenverzamelaar
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bang voor 'de concurrent' en 'de mod'...

 

...dat tweede is werkelijk onnodig en bij dat eerste probeert iedereen je hier verder te helpen. Met wat meer informatie kunnen we verder meedenken.

 

Gaat dit topic eigenlijk helemaal niet over website content?

 

Goedemorgen,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In de VS zijn business models inderdaad een tijd octrooieerbaar geweest (en misschien zijn ze dat nog), in Nederland heb ik daar nog nooit van gehoord.

 

In Nederland kun je een rechter nog wel eens zo gek krijg om iets 'onrechtmatig handelen' te vinden, maar in tegenstelling tot een octrooi of een auteursrecht is dat niet iets waar je makkelijk mee kunt dreigen - je zult echt naar de rechter moeten stappen.

 

Het klinkt alsof je heel veel moeite wil stoppen in het belemmeren van de concurrentie, en in sommige branches waar iedereen naar elkaar kijkt en meteen alles pikt wat glimt is dat ook begrijpelijk, maar als potentiële klant komt dat op mij over alsof je daarmee minder moeite wil stoppen in het maken van een goed product of het leveren van een goede dienst.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.