Ik werk als freelancer al 8 maanden voor een vaste opdrachtgever, een klein onderdeel van een groot uitgeefconcern. Het werk doe ik naar volle tevredenheid van mijn opdrachtgever en mijn facturen worden netjes betaald. Echter, ondanks mijn herhaalde vragen en voorstellen heb ik nog steeds geen opdracht bevestiging (zng OvO) kunnen vastleggen met mijn opdrachtgever.
Hoeveel waarde moet ik aan een dergelijke overeenkomst hechten?
Dan nog iets anders: ik ben van plan binnenkort een vaste maandelijkse projectvergoeding te factureren (gebaseerd op output) ipv een factuur gebaseerd op gewerkte uren. Mijn opdrachtgever heeft hier ook wel oren naar. Maar kan de belastingdienst hier moeilijk over gaan doen? Het kan overkomen als een verkapt salaris. (ik heb overigens drie opdrachtgevers in totaal).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
melissavdw
melissavdw
Beste mensen,
Ik werk als freelancer al 8 maanden voor een vaste opdrachtgever, een klein onderdeel van een groot uitgeefconcern. Het werk doe ik naar volle tevredenheid van mijn opdrachtgever en mijn facturen worden netjes betaald. Echter, ondanks mijn herhaalde vragen en voorstellen heb ik nog steeds geen opdracht bevestiging (zng OvO) kunnen vastleggen met mijn opdrachtgever.
Hoeveel waarde moet ik aan een dergelijke overeenkomst hechten?
Dan nog iets anders: ik ben van plan binnenkort een vaste maandelijkse projectvergoeding te factureren (gebaseerd op output) ipv een factuur gebaseerd op gewerkte uren. Mijn opdrachtgever heeft hier ook wel oren naar. Maar kan de belastingdienst hier moeilijk over gaan doen? Het kan overkomen als een verkapt salaris. (ik heb overigens drie opdrachtgevers in totaal).
Alvast bedankt voor het meedenken!
mvg, Melissa
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61306-geen-overeenkomst-van-opdracht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag