• 0

Feedback op crowdfunding

Omschrijving van je concept:

Voor het starten van een wijngaard ben ik een crowdfunding gestart.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Hiervoor heb ik zelf een website gemaakt.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Door mensen uit de omgeving te bereiken die hun aandeel willen hebben in dit project.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik richt me voornamelijk op het samenwerken met mensen uit de buurt.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Via social media en via google ben ik al goed te vinden.

Ik ben nu opzoek naar kritische feedback om de website te optimaliseren en zo meer investeerders te krijgen.

https://www.wijngaardbrandevoort.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooie website, maar wat ik mis is de connectie die mensen kunnen hebben met je wijngaard.
Waarom zouden iemand een Wijnvriend willen worden?
Ben bang dat je met een rondleiding op de wijngaard mensen niet heel war, gaat krijgen.
Net als een onbekende wijn.

Helpen snoeien en oogsten klinkt misschien wel leuk, maar wat nou als je crowdfunders je mooie planten kapot maken?

Zoals ik het nu zie, klinkt het heel erg als, ik wil graag geld krijgen en daarvoor krijg je als beloning niet je inleg terug, alleen een onbekende wijn, een rondleiding en als je veel geld geeft een oorkonde met naam bij 10 druivenstokken en een feestje waarbij je nog niet aangeeft wat voor feest er komt, met welke artiesten en faciliteiten.

Misschien is het een idee om juist iedereen uit te nodigen voor het wijnfeest, je crowdfunders zijn namelijk niet alleen geldschieters maar ook je ambassadeurs.
Je zou dan op het feest wel onderscheid kunnen maken in de verschillende groepen.
Ik heb geen verstand van wijnen, maar wellicht kun je dan ook nog een speciale wijn uitreiken aan de grote geldschieters (eerste persing oid)
Of dat er een serie wijnen wordt uitgegeven met een door hun gekozen naam (wel iets bedenken, dat de naam eervol blijft)

Mensen willen best wel mee doen met crowdfunding, maar willen wel minimaal hun inleg terug, wat uiteraard ook in natura kan, maar dan moet het wel het geld waard zijn.

Link naar reactie
  • 0

De website ziet er qua opmaak strak uit. Alleen de Over Mij pagina ziet er door de achtergrondfoto wat rommelig uit.

 

Wat ik als potentiële funder vooral mis is waarvoor je de €85.000 nodig hebt. Heb je dit nodig voor aankoop van de grond, machines, of..? Dat is voor iemand die wil investeren een belangrijke vraag!

 

Klein puntje: de Over Mij tekst op je homepage. Dat leest niet lekker met 3x het woord 'beginnen' erin.

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Nu betalen over vijf jaar tien flessen a 20 EURO met onbekende kwaliteit halen (als de oogst slaagt).

 

Waarom heb je de afgelopen tien jaar geen proefperceel kunnen aanleggen? Waarom lijkt er geen stapsgewijze aanleg en groei te zijn?

 

Ik denk dat je lokaal op markten zou moeten gaan staan om veelgestelde vragen te beantwoorden en om zichtbaar te worden.

 

Is dit een commerciële onderneming en wat is dan de lokale, maatschappelijke doelstelling? Die verdient als noodzaak uitwerking. Tien jaar voorwerk, twee jaar funding, vijf jaar ontwikkelingstoekomst, terwijl je kritische massa nodig lijkt te hebben om dit project van de grond te krijgen.

 

Hoe pakken andere fruit-, groente- en wijnboeren in de regio of in Nederland dit aan?

 

Ik zie een logo met blauwe druiven en beeldmateriaal met uitsluitend witte druiven? Wat gaat aangeplant worden?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Even heel kort (door de bocht):
- de crowdfunding lijkt niet het hoofddoel van de website te zijn: het is immers de 2e subkop.
Hierdoor lijkt het om een wijngaard te gaan die bestaat en die ook nog aan crowdfunding doet.

- erg weinig onderbouwing mbt risico's, uitgaven en planning mbt de eerste oogst.
Ik stel voor dat je op verschillende crowdfundplatforms kijkt om te zien hoe (en welke) info er wordt verstrekt

- gaat het geld naar een derdenrekening?
Of kun je 'er bij'?

- je laat niets zien over het perceel en waarom het geschikt is.

- je lijkt dingen weg te laten, omdat je zelf begrijpt wat je bedoelt:
dat zien we niet alleen in de summiere "Ja, de grond is geschikt!"
maar ook dat je van koffie houdt en dus vaak 'in de koffie te vinden bent'.
Geen idee wat je daarmee wil zeggen, maar vast niet dat je met een snorkel in een pakhuis voor koffiebonen baantjes trekt 😉

- als beloning mogen helpen met oogsten. Geen idee hoe aantrekkelijk dat is voor mensen, maar ik begrijp dat je dus vrijwilligers nodig hebt om het draaiende te houden? Of is het gewoon een geste?

Ik hou niet van WC-Eend adviezen, maar met deze website laat je wel zien waarom een video heel handig kan zijn voor crowdfundcampagnes. 😉
Het is nu een beetje all of the place.
Volgens mij kun je het beter structureren als one pager met alle relevante info en call to action voor de campagne met misschien wat verdieping achter links naar kleine pagina's.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hugo de Ruiter?

 

Er gebeurt sinds mei ook weinig tot niks op de sociale media-kanalen die op de website vermeld worden.

 Op deze manier maak je natuurlijk maar weinig kans op succes als ondernemer...

 

...je vraagt zelf om kritische feedback en deze terugkoppeling krijg je bij deze. Reactie gewenst (vereist)!

 

Groet,

 

Highio (die dit initiatief voorlopig weinig kans geeft met dit gebrek aan activiteit of kennelijk lage prioritisering, waarom trap je dan af!?)

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Contactformulier op de website ingevuld met verwijzing naar dit topic. En ja, ik weet dat het vakantietijd is... 😉

 

Hugo, heb je al een portret, vermelding of verwijzing op brandevoort.nl?

 

Wat wil je hier bereiken als je (voorlopig) 'niet thuis' geeft?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Oh, dat zou fijn zijn zeg...

 

...je weet in meer dan een maand tijd als ondernemer geen zinnige vervolgreactie te produceren! Hoe ver is jouw crowdfunding in deze periode gevorderd?

 

Dit is voor mij 'killing' voor jouw project!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Tja, jij schreef ook vrijwillig een eerste bijdrage waar geen inhoudelijke reactie op volgt, terwijl daar in de (aanvullende) forumregels wél vriendelijk om gevraagd wordt...

 

...de schijn van platte zelfpromotie vermijden en ambassadeurs activeren lijkt mij ook noodzakelijk, zoals o.a. jouw advies daags na topic start luidde. Op deze manier blijft dit voorlopig een slappe poging.

 

Alle vragen die hier gesteld worden kunnen m.i. binnen een kwartier beantwoord worden en zie dan eens de uitwerking daarvan...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.