• 0

bijna geen omzet in de zomer

Hallo,

 

Ik ben pas begonnen met mijn bedrijf en ik bouw aquaria op maat. Afgelopen maand heb ik een flinke omzet en winst behaald (heb veel geinvesteerd dus de winst is weg) Ik merk dat ik sinds het einde van afgelopen maand niks meer verkoop en ook geen nieuwe offertes binnen krijg, ik denk dat dit komt omdat mensen liever een aquarium aanschaffen nadat ze op vakantie zijn geweest. De enige inkomsten die ik nu heb zijn uit opdrachten welke nog niet afgerond zijn maar daar kom ik niet ver mee. Ik snap dat ik in de zomermaanden minder verkoop maar er moet toch een manier zijn om de schade te beperken. Ik adverteer nu op marktplaats admarkt en ik wil misschien gaan adverteren op google. Wie  heeft hier ervaring mee en weet hoe ik ook in de zomermaanden mijn omzet hoog kan houden? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nick, naast adwords campagnes en buitenkansjes op bedrijfsmiddelen.. zou ik ook eens kijken of je ergens een paar ons, of misschien een kilo (ondernemers)geduld kunt inkopen. Hier en daar ga je veel te snel en denk je na 2 maanden ondernemen al aan het  moeten hebben van machines van duizendrn euros om een tientje op een meter glas te besparen..

 

Als iemand oppert ga onderhoud  of koop een geasmaaier doen roep je wel. Ik ben pas 16 dus niet alles kan.. maar als het op aquariums bouwen gaat heb je wat oogkleppen op.  Die machine in Engeland moet er komen want een buitenkansje.. 

Ondernemen is kansen zien maar ook kansen durven laten liggen omdat hor uniek de kans ook lijkt.. als je hem niet kunt betalen moet je het gewoon niet doen..  de les zou kunnen zijn dat je met je volgende 5000 euro omzet niet werr alles meteen in gereedschap stopt ondat je toch geld hebt.. maar eens 2000 apart zet zodat als zich een echte buitenkans voordoet (faillisementdveilingen zijn er het hele jaar door) dat je dan de middelen hebt en kunt handelen. 

 

Tussen alle enthousiaste meedenkers wilde ik toch ook deze kritische noot plaatsen.. niet om je te ontmoedigen of af te kraken.. maar als 16 jarige heb je nog veel te lerrn en een buil vallen van 3000 euro op een vermeende buitenkans is heel veel geld als je dat met een 3,5e per uur baantje moet terug verdienen..

Link naar reactie
  • 0

Voor 15% commissie zijn er ongetwijfeld ondernemers met een dierenwinkel die jouw maatwerk willen aanprijzen en verkopen.

 

Waarom zou je in vredesnaam standaardbakken gaan wegzetten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je bijna 100 meter per maand verwerkt is zo'n machine vrij handig. Dat did machien voor 3000 te koop staat betekent niet dat ik hem voor 3000 koop, ze zijn al gezakt naar 2000 zonder dat ik ook maar een bod heb gedaan. Ik richt mij op aquaria en toebehoren en niet op gazon of tuinen. Dat ik de machine aan ga schaffen staat eigenlijk al vast. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Waarom verkoopt zo'n curator of gefailleerde zo'n machine voor 3000 2000 EURO als deze het drievoudige waard is? Of is dat de nieuwprijs?

 

En waarom lukt dat dan niet lokaal of regionaal?

 

Wat kost een recente CNC-machine?

 

En wat is de bezettingsgraad (of terugverdientijd) van een machine als je zeven bakken per maand verkoopt?

 

Je zegt 1000 EURO middelen of liquiditeit te hebben, dat maakt je (nogmaals) kwetsbaar voor de kleinste tegenslag.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Echt ... deze discussie gaat (bijna) nergens over.

Laat deze jongen zijn bakken bouwen en verkopen.

Wie van ons heeft in een paar maanden tijd een florerende onderneming opgebouwd ?

 

Beter een zomerstop inlassen, dan het gras van de buurman gaan maaien.

 

Geduld en Focus is hier het advies.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Ik vind dit wel een interessante discussie en er zitten wel goede ideeën tussen maar ik kan niet van allerlei dingen gaan doen. Ik ga over een paar weken op vakantie en na de tijd ga ik de machine ophalen (als ik met mijn oom op de vrachtwagen mee kan) Ik heb nog wel een paar "gefortuneerde" kennissen die waarschijnlijk wel in mijn bedrijf willen investeren. 

Link naar reactie
  • 0
41 minuten geleden, Cosara zei:

Geduld en Focus is hier het advies.

Ja, maar in het andere topic wilde hij dus een crowdfund platform inschakelen om 2000 bij elkaar te rapen om een machine te kopen.

 

Hier lopen de twee topic een beetje door elkaar heen. Een lening aangaan zal niet (zo makkelijk) lukken bij een bank en ik denk dat in dit geval een crowdfund platform hem ook zal weigeren (omdat hij niet direct maandelijks af wil/kan betalen zoals bij een creditcard). Dus dan blijft alleen lenen bij familie en kennissen over.

 

Zoals nu blijkt dat een paar gefortuneerde kennissen wel een paar centjes willen investeren denk ik dat dat een prima optie is en dat je daarmee weer lekker kunt groeien. En de suggesties in dit topic kun je dan ook meenemen voor de toekomst (behalve dat grasmaaien natuurlijk 😁).

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, nick7203 zei:

Ik ga over een paar weken op vakantie...

 

Op vakantie???? 🤔

 

Toen ik nog in Antwerpen woonde verbaasde ik me altijd over restaurants die in het hoogseizoen een bordje op de deur hingen: wij zijn over vier weken weer terug! Zat de uitbater lekker op zijn flat in De Panne. Da's ook ondernemersvrijheid.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, henkh zei:

Ik. 😁 in 2013 kon ik er na een half jaar prima van leven 😛

Ook 16 jaar jong natuurlijk :classic_biggrin:

 

7 uur geleden, TwaBla zei:

Op vakantie???? 

Het beste wat je kan doen in komkommertijd ... kan je meteen inspiratie opdoen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Em met de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek is de belastingdienst zo vriendelijk je ook nog wat te terug te geven.

 

28%  bij een investering van € 2301,00, met deze investering zit je er net onder, loont de moeite om uit te zoeken hoe je boven het bedrag komt. 

 

Wordt er BTW gerekend over het aankoopbedrag?

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, TwaBla zei:

Werk zat in komkommertijd.

Concurrentie tussen komkommerplukkers is er ook zat ... tussen scholieren en Oost-Europese seizoensplukkers ... en de verdiensten erg laag. 

Kan je beter op vakantie gaan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, RiVe zei:

Wordt er BTW gerekend over het aankoopbedrag?

Niet waarschijnlijk, aangezien de machine uit Engeland moet komen.

 

21 minuten geleden, RiVe zei:

28%  bij een investering van € 2301,00, met deze investering zit je er net onder, loont de moeite om uit te zoeken hoe je boven het bedrag komt. 

 

Koop dit jaar iets extra’s of iets duurder voor 451 euro (ex btw).

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Cosara zei:
10 uur geleden, henkh zei:

Ik. 😁 in 2013 kon ik er na een half jaar prima van leven 😛

Ook 16 jaar jong natuurlijk :classic_biggrin:

 

doe er maar 40 jaartjes bij, 😛

 

12 uur geleden, Cosara zei:

Echt ... deze discussie gaat (bijna) nergens over.

Laat deze jongen zijn bakken bouwen en verkopen.

 

TS is jong, onervaren maar gretig. Alles wat ik ook was toen ik 35 jaar geleden voor mezelf begon. Was toen nog wat makkelijker want een financiering was zo geregeld. (de bank verkocht er gelijk nog wat verzekeringen en pensioenproducten bij.😁 maar het was geen koppelverkoop 😛) En vervolgens op jacht naar betaalbare machines. (ouwe barrels) wat in die tijd nog niet zo makkelijk was, Internet en marktplaats bestonden nog niet.

 

Jong en onervaren lonkte het grote geld maar in het begin was het gewoon sappelen en teleurstellingen. wanbetalers, klagers en profiteurs  had je allemaal geen weet van. Die roze bril waarmee je alles bekeek toen ik net begon verkleurde al heel gauw. 😉

 

TS moet gewoon doorgaan op de weg die hij nu gekozen heeft. En met vallen en opstaan komt hij er wel mits hij er voor zorgt dat anderen hem niet onderuit kunnen halen. 😊

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Eens, maar heb je de persoonlijke situatie en familiaire omstandigheden van topic starter dan ook meegekregen? Misschien is hij gewoon nog leerplichtig!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Ik gebruik al langer Adwords en heb daarom toegang tot de zoekwoordplanner (als je net begint zie je daar geen exact getallen, alleen een benadering). 

Misschien heb je wat aan de volgende data: 

 

"Aqaurium laten maken" wordt 140 keer per maand op gezocht in Google en een advertentie kost ongeveer € 1,77.  Prima deal.

 

"Aquarium op maat" 720 keer per maand en kost € 1.  Door het hoge aantal vertoningen bij deze misschien instellen dat je die alleen in je eigen regio toont. Hoe groot "regio" is kan je natuurlijk zelf bepalen. 

 

"Aquarium op maat laten maken" 30 keer per maand en ook €1,77. 

 

"Aquarium laten bouwen" 40 keer per maand. €1. 

 

"Aquarium op maat prijs" 20 keer per maand. €1,77. Zou ik alleen doen als je daadwerkelijk voorbeeldprijzen op je site hebt. 

 

Als 1% op je website komt heb je er zo 10 hele relevante bezoekers per maand bij.  En met een goede advertentie en prijs (deze zoekwoorden zijn behoorlijk goedkoop) moet 2% of 3% ook lukken en dan heb je zo 30 relevante bezoekers per maand. 

 

Succes!

 

 

aangepast door Nancy Zonneveld
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.