• 0

bijna geen omzet in de zomer

Hallo,

 

Ik ben pas begonnen met mijn bedrijf en ik bouw aquaria op maat. Afgelopen maand heb ik een flinke omzet en winst behaald (heb veel geinvesteerd dus de winst is weg) Ik merk dat ik sinds het einde van afgelopen maand niks meer verkoop en ook geen nieuwe offertes binnen krijg, ik denk dat dit komt omdat mensen liever een aquarium aanschaffen nadat ze op vakantie zijn geweest. De enige inkomsten die ik nu heb zijn uit opdrachten welke nog niet afgerond zijn maar daar kom ik niet ver mee. Ik snap dat ik in de zomermaanden minder verkoop maar er moet toch een manier zijn om de schade te beperken. Ik adverteer nu op marktplaats admarkt en ik wil misschien gaan adverteren op google. Wie  heeft hier ervaring mee en weet hoe ik ook in de zomermaanden mijn omzet hoog kan houden? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil mijn bedrijf uitbreiden naar Engeland of Duitsland omdat Ik denk dat daar veel meer te verdienen valt. Ik wil geen overhaaste beslissing maken en ik twijfel tussen deze twee landen, hieronder enkele voordelen van beide:

 

Engeland:

 

Ik beheers de taal.

een Engelse site is door veel meer mensen te lezen.

In Engeland zijn aquaria zeer populair.

 

Duitsland:

 

Dichterbij.

geen gezeur met Brexit. 

 

wat is volgens jullie een handige stap? 

 

Een site in een andere taal kost maar 5 euro dus het is geen groot risico ofzo.

Link naar reactie
  • 0
Op 8-7-2019 om 14:10, nick7203 zei:

Afgelopen maand heb ik een flinke omzet en winst behaald (heb veel geinvesteerd dus de winst is weg)

 

Dus is de winst niet weg maar zit gewoon in gereedschap en voorraad. Uiteraard mag dat maar of het slim is?

 

Even er van uitgaan dat jouw bedrijf ingeschreven staat bij KVK en ook BTW plichtig is  dan moet je dus deze maand aangifte btw doen en als je BTW verschuldigd bent dit ook deze maand betalen. Daarnaast zal je in 2020 aangifte inkomstenbelasting moeten doen over 2019 en dan kan je niet stellen: "heb alle winst geïnvesteerd dus niks verdiend en dan ook geen belasting verschuldigd".

 

Als je aan het urencriterium voldoet en je bent starter dan zal de belastingdruk niet zo hoog zijn of je moet echt giga winst gedraaid hebben. Kortom tijd om je daar ook eens in te verdiepen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 8-7-2019 om 14:10, nick7203 zei:

Hallo,

 

Ik ben pas begonnen met mijn bedrijf en ik bouw aquaria op maat. Afgelopen maand heb ik een flinke omzet en winst behaald (heb veel geinvesteerd dus de winst is weg) Ik merk dat ik sinds het einde van afgelopen maand niks meer verkoop

Ik denk dat je te weinig geduld hebt, je bent net begonnen, het is een week stil en je doet allerlei aannames waarom het zo stil is.

 

Hoe zijn de eerste klanten bij je gekomen, waarom hebben ze voor je gekozen.

 

Aan wat voor bedrag denk je bij flinke omzet. Was het een gezonde winstmarge, investeringen uitgezonderd, dat hoort bij ondernemen.

 

En nu al naar het buitenland, is er geld voor een klantbezoek in Duitsland, Engeland.

 

Koop je ter plekke de materialen.

 

Daar is een ondernemingsplan voor, lijkt me goed voor je om dat te schrijven.

Kun je al je ideen in kwijt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een Duitste of Engelse site erbij en mijn aquaria vanaf Nederland opsturen (in de toekomst misschien een overeenkomst met wat dierenwinkels in Engeland of Duitsland) Het is niet perse dat ik in paniek ben omdat ik niks verkoop maar ik wil wel weten waarom niet en wat ik er aan kan doen. Een ondernemingsplan klinkt leuk maar werkt niet altijd, wij hadden vroeger varkens en dan hadden we een mooi plan voor de bank en toen viel de varkensprijs in elkaar en kon je weer helemaal overnieuw beginnen. Ik heb te weinig ervaring om een goed plan te schrijven. Mijn omzet afgelopen kwartaal was ongeveer 4500 euro met 1500 euro winst (zonder investeringen) de meeste/alle klanten kwamen via mijn admarkt advertentie. 

Link naar reactie
  • 1
2 minuten geleden, nick7203 zei:

Ik heb te weinig ervaring om een goed plan te schrijven.

 

Een goed plan hoeft niet groot en ingewikkeld te zijn. Ik ben zelf uitgegaan van de 5 a4tjes van Hans van den Bergh. Op basis van zijn tips mijn hele plan geschreven en 1 a4tje met een omzet en liquiditeitsbegroting er bij bedacht. Voor 1 jaar. Hans zijn uitleg kan ik zo snel niet vinden maar wellicht komt hij er zelf nog mee.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit zo lees, zou ik persoonlijk de "mindere" tijd besteden aan marktverkenning.
Bij aquaria denk ik vooral aan de standaard vierkante vorm, al linken bij mij direct de waterschildpad bakken, terraria en het houden van exotische bloemen en planten.

Terraria ed. zijn een gangbare markt, waar vooral mond-op-mond reclame heerst ( buiten enkele beurzen om als Terraria in Houten), zeker voor het maken van de terraria's, gezien er de laatste jaren veel door enkele beunhazen verpest is. 

Mogelijk kun je in dergelijke facebook groepen eens een introductie aanbieding doen 😉 De verlijming is hetzelfde van betreffende bakken...

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
13 uur geleden, henkh zei:

Een goed plan hoeft niet groot en ingewikkeld te zijn. Ik ben zelf uitgegaan van de 5 a4tjes van Hans van den Bergh. Op basis van zijn tips mijn hele plan geschreven en 1 a4tje met een omzet en liquiditeitsbegroting er bij bedacht. Voor 1 jaar. Hans zijn uitleg kan ik zo snel niet vinden maar wellicht komt hij er zelf nog mee.

 

nick7203 : De insteek van de 5 a4tjes van Hans v.d. Bergh heb ik onderstaand voor je gekopieerd::

Quote

Neem vijf A4-tjes, schrijf op de eerste: "Wie ben ik?", op de tweede: Wat kan ik?", op de derde: "Wat wil ik bereiken?", op de vierde: "Hoe ga ik dat bereiken?" en op de vijfde: "Wat is er nodig om het te bereiken?"

Toelichting:
Eerste A4-tje, 'Wie ben ik?': Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen Albert Heijn, Jumbo of Plus? Dat heeft te maken met de eigen identiteit en het beeld wat er bij het publiek van bestaat, terwijl ze grofweg gewoon hetzelfde  - lijken te - doen. Er is verschil, dus mogelijkheid je te onderscheiden in de MARKT. Dat geldt voor grote bedrijven, kleine bedrijven en voor individuen.

Tweede A4-tje, 'Wat kan ik (met mijn identiteit)?': Jouw identiteit, jouw persoonlijkheid, dat wat jou karakteriseert, maakt je automatisch meer geschikt voor het één dan voor het ander, dus wat jij kunt, kan een ander misschien niet zo goed of kan jij beter ontwikkelen dan een ander om de MARKT te kunnen bedienen.

Derde A4-tje, 'Wat wil ik (met mijn identiteit en mijn vaardigheden) bereiken?: Dit is de vraag waarmee je jouw eigenschappen identiteit en vaardigheden uit vraag 1 en 2 aan de MARKT toetst. Is er bestaansrecht voor, is men bereid daar de portemonnee voor te trekken?

Vierde A-4tje, 'Hoe ga ik dat bereiken?': Is de vraag die je onderzoekt om in kaart te brengen hoe je in de MARKT succesvol kunt worden met jouw propositie; heb je bijvoorbeeld van jezelf ontdekt dat je een creatieve persoonlijkheid hebt en dat je dat goed tot uitdrukking kunt brengen in fotografie en dat je dat kunt bereiken door je skills te verfijnen, te leren dat te verkopen met juist dat wat jou onderscheid.

Vijfde A4-tje, 'Wat is ervoor nodig om het te bereiken?':  Dwingt jou tot in kaart brengen wat je je allemaal moet aanschaffen, regelen en organiseren om de MARKT te betreden.

 

 

 

De truc is dat je juist deze vragen kriskras gaat beantwoorden, omdat deze basisvragen altijd (nu ook)  kriskras door je hoofd spoken. Door de A4-tjes pas weken later op volgorde te leggen, breng je structuur in je verhaal en leg je de basis voor jouw persoonlijke ambitieplan en ondernemersplan.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

M.b.t. inschrijving KvK en Belastingzaken is het goed om je in te lezen en te verdiepen in de informatie die het Ondernemersplein voor je heeft m.b.t. "Wanneer ben je ondernemer?". Daar staat ook relevante info en doorlinks naar mogelijke belastingvoordelen als starter.

Ook vind je daar een link naar de "ondernemers check". Deze geeft je inzicht of je ondernemer bent voor de inkomstenbelasting.

 

Uiteraard ben je, als je betreffende informatie voor jouw specifieke ondernemerssituatie toegelicht wilt hebben, van harte welkom om deze te blijven vragen in ons forum :classic_wink: 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, nick7203 zei:

Ik heb dit kwartaal zoveel geïnvesteerd dat ik 400 euro btw terugkrijg.

 

Ik vraag me af of dat wel kan kloppen.. Je zegt namelijk in een andere post dat je 4500 euro omzet hebt gemaakt, als dat ex btw is dan betekent dat dat je 945 euro btw (21%) moet afdragen over die omzet (781 als 4500 incl 21% btw is)

Als je per saldo 400 euro terug zou krijgen dan moet je ca 6.000 euro geïnvesteerd hebben om recht te hebben op terug gave van 400 euro.

Gezien wat je hier schrijft lijkt dat uitgesloten. Ik zou daar nog eens heel goed naar kijken naar je btw aangifte en de verwachting van een teruggave..

 

Verder een onderneming heeft niet vanaf maand 1 stabiele omzet het is heel normaal als je vanuit het niets met niets begint dat het 6 maanden tot een jaar duurt voor je enigszins stabiele omzet kunt gaan draaien. Niks om je druk om te maken, niks wat verklaard moet of kan worden met geduld en verstand uitbouwen is de enige manier, er zijn geen shortcuts naar snelle omzet..

 

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

De insteek van de 5 a4tjes van Hans v.d. Bergh heb ik onderstaand voor je gekopieerd::

 

Dank je wel Mikky, ik vind het nog steeds een "gouwe ouwe"  Gewoon een plan in hoofdlijnen en niet alles tot in den treure uitgewerkt. (dat komt in de regel toch niet uit)

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat die investeringen voor een deel gereedschap en dergelijke zijn die je in de toekomst kunt blijven gebruiken, en ook moet/mag afschrijven.

 

Dat mensen in deze periode blijkbaar weinig maatwerk aquaria kopen zou maar zo kunnnen, ik kan me wel voorstellen dat ze zoiets na de vakantie willen hebben. Anderzijds neem ik  aan dat er redelijk wat levertijd op die dingen zit, dus nu een offerte opvragen voor iets dat je in september wilt hebben lijkt me ook geen vreemde gang van zaken. 

 

Voor dit jaar is het allemaal wat laat, maar je bent net begonnen en moet het nog verkennen. Wellicht is er iets gerelateerds dat men wel koopt in deze periode, bijvoorbeeld een vijver of fontein voor in de tuin?

 

Onderhoud en schoonmaak zou ik overigens zeker als dienst gaan aanbieden, zowel voor je eigen aquaria als bestaande. Dan neemt de zomerdip niet geheel weg, maar stelt wel wat omzet voor de toekomst veilig, en levert minstens een beetje werk in de zomer op (algen groeien vast goed met zonnig weer?). 

Link naar reactie
  • 0

Gezien je marges best redelijk zijn zou je kunnen overwegen wat korting te bieden als men nu bestelt maar het pas later geleverd wil hebben. Voor eind juli 10% korting, levering wanneer men wenst ergens in september of oktober. Voordeel is dat je omzet kunt maken uit aanbetalingen, productie kunt hervatten door voor zover mogelijk alvast te bouwen wat men geleverd wilt hebben en dergelijke. 

 

Of een dergelijke actie veel oplevert en of het verstandig is qua marges kun jij beter inschatten dan ik, maar soms werkt zoiets wel, zeker voor de mensen die eigenlijk al overtuigd zijn van een aankoop maar zoiets hebben van 'dat regelen we na de vakantie wel'. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je zou ook eens seizoenstechnisch (anticyclisch) kunnen kijken. Voor een 3.000 aan investeringsbedrag koop je ook een (tweedehands) zitmaaier o.i.d. en heb je als het goed is deze begin oktober terugverdiend en kapitaal voor de andere machine.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

In loonwerk(en) (dus niet in loondienst als eerder geopperd) of particuliere klussen zit veel meer continuiteit en minder risico dan in breekbare maatwerkproducten exporteren. Jong of oud maakt niet uit, maar je meld je hier met een topic bijna geen omzet en een tweede met investeringsbehoefte zonder liquiditeit en omzet. Ik ken ook weinig branches waar de omzetten stevig toenemen aan het einde van de zomervakantieperiode, terwijl je daar wel op hoopt.

 

Heb je voldoende beeldmateriaal van de opgeleverde projecten? Dan zou je voor verkoopbevordering voorbeeldprojecten met uitgebreide toelichting kunnen publiceren i.p.v. betaald adverteren. Je hebt nu nauwelijks veerkracht mocht zich een verzendprobleem of garantiekwestie aandienen.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Misschien een beetje offtopic maar het lijkt er op dat de advertentie op google goed is gelukt. Als ik 'Aquarium op maat' in type kom ik gelijk bij jou site.

 

Echter: SEO is ook een belangrijke manier om klanten te krijgen en het kost niks. Ik raad je aan jezelf daar wat meer in te verdiepen zodat je nog meer klanten kan krijgen omdat je vrijwel onvindbaar zou zijn google als je die advertentie niet had gekocht.

 

Ik zelf ben best goed met SEO dus als je ooit hulp nodig hebt dm me maar.

Link naar reactie
  • 0

De site heb ik ook nog even bekeken - ziet er fraai uit. 

 

Wat ik wel een beetje mis is de mogelijkheid om het te laten installeren. Bij een klein aquarium is dat wellicht niet zo'n punt, maar als ik iets van 2 meter lang en 70 cm breed koop lijkt me het niet zo gemakkelijk zelf te verplaatsen of te installeren. Met de zomerdip heeft het denk ik niet zoveel van doen, maar in zijn algemeenheid wellicht wel. 

 

Nu begrijp ik dat je nog minderjarig bent en dus niet met een (bestel)wagen de weg op kan, maar zoiets uitladen en installeren doe je waarschijnlijk met 2 man, dus iemand inhuren met rijbewijs kan een optie zijn. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.