• 0

Bedrijf inschrijven in Nederland maar in het buitenland wonen

Hi, 

 

Ik ben gewoon Nederlands maar vanwege het werk van mijn partner woon ik in het buitenland en verhuizen wij elk jaar (en soms zelfs om de 6 maanden) naar een ander land. Dit maakt het erg moeilijk om mijn bedrijf ergens lokaal in te schrijven en zeker als ik de taal van het land niet spreek. Ik ben daarom nu naar opties aan het kijken om dit gewoon in Nederland te doen maar zit ik met het probleem dat ik niet in Nederland woon. 

 

Na wat onderzoek op het internet ben ik er achter gekomen dat ik de volgende opties heb:

 

- Gebruikt maken van een virtueel kantoor met fysiek adres (die voldoet aan KVK eisen) 

- Bedrijf inschrijven op een adres van een familielid 

 

Nou heb ik 2 vragen hier over: 

 

1. Wat zijn de belasting consequenties voor mijn moeder als ik mijn bedrijf inschrijf op haar adres (met haar toestemming natuurlijk)? Komen hier enige kosten of administratieve taken bij voor haar? 

 

2. Zijn er nog andere opties die ik zou kunnen overwegen om mijn bedrijf in te schrijven in Nederland maar in het buitenland woonachtig te zijn? 

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je een eenmanszaak hebt en geen bv of ander rechtspersoon. In dat geval gebruikt de K.v.K. je adres uit het GBA als inschrijfadres.

Als je in het buitenland bent ingeschreven bij een gemeente dan lukt het niet om je in Nederland als bedrijf te registreren. ( uitgebreide info staat op de site van de K.v.K.)

 

Eigenlijk heb je als enige een meest simpele oplossing maar een optie een "viirtueel" kantoor waarbij het huurcontract voldoet aan de eisen om daar je bedrijf in te schrijven.

Vaak hebben aanbieders van dergelijke kantoor aanbieders ook een post service waarmee jij de post die naar je kantoor wordt gestuurd naar elk gewenst adres kan laten doorsturen.

 

Met een VOIP telefoonaanbieder in Nederland kan je een telefoonaansluiting regelen ( bijvoorbeeld een 085- nummer wat niet gebonden is aan een (woon) plaats) waardoor jij waar ook ter wereld kan bellen en gebeld worden zonder dat de beller weet dat jij op dat moment niet in Nederland bent. Ook telefoonkosten technisch is dit veel voordeliger dan werken met een 06 nummer.

Link naar reactie
  • 0

Ga je je activiteiten wel op Nederland richten? Dat kan ook van belang zijn bij (de beoordeling) van je inschrijving.

De KvK in Rotterdam is aangewezen om Ondernemers die vanuit het buitenland ondernemen te helpen met vragen.

 

Mogelijk had je deze informatie al gevonden, maar dit is een link naar een themapagina over zzp-en en buitenland

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/zzp/zzpen-vanuit-het-buitenland/

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 10-7-2019 om 10:17, Gelre-Finance zei:

Ik neem aan dat je een eenmanszaak hebt en geen bv of ander rechtspersoon. In dat geval gebruikt de K.v.K. je adres uit het GBA als inschrijfadres.

Als je in het buitenland bent ingeschreven bij een gemeente dan lukt het niet om je in Nederland als bedrijf te registreren. ( uitgebreide info staat op de site van de K.v.K.)

 

Eigenlijk heb je als enige een meest simpele oplossing maar een optie een "viirtueel" kantoor waarbij het huurcontract voldoet aan de eisen om daar je bedrijf in te schrijven.

Vaak hebben aanbieders van dergelijke kantoor aanbieders ook een post service waarmee jij de post die naar je kantoor wordt gestuurd naar elk gewenst adres kan laten doorsturen.

 

Met een VOIP telefoonaanbieder in Nederland kan je een telefoonaansluiting regelen ( bijvoorbeeld een 085- nummer wat niet gebonden is aan een (woon) plaats) waardoor jij waar ook ter wereld kan bellen en gebeld worden zonder dat de beller weet dat jij op dat moment niet in Nederland bent. Ook telefoonkosten technisch is dit veel voordeliger dan werken met een 06 nummer.

 

Dankjewel voor je reactie Gelre-Finance Incasso,

 

Ik heb het inderdaad over het inschrijven van een eenmansbedrijf. Dus als ik het goed begrijp en aangezien ik sta ingeschreven in het buitenland, heb ik maar 1 optie en dat is het gebruik maken van een virtueel kantoor. 

 

Goede tip trouwens over de telefoon aansluiting. Ik ga me daar ook eens in verdiepen. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 10-7-2019 om 12:07, Roel J zei:

Ga je je activiteiten wel op Nederland richten? Dat kan ook van belang zijn bij (de beoordeling) van je inschrijving.

De KvK in Rotterdam is aangewezen om Ondernemers die vanuit het buitenland ondernemen te helpen met vragen.

 

Mogelijk had je deze informatie al gevonden, maar dit is een link naar een themapagina over zzp-en en buitenland

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/zzp/zzpen-vanuit-het-buitenland/

 

 

 

Hi Roel, 

 

Ik heb inderdaad ook de intentie om in Nederland te verkopen. Het probleem is enkel dat ik niet in Nederland woon en vanuit het buitenland ook zal opereren. 

 

Dankjewel voor de link. Ik had de pagina ook al doorgelezen en contact opgenomen met de KVK maar kreeg wat onduidelijke antwoorden terug en dacht ik probeer het hier op deze forum maar (al heb ik echt verder niets te klagen hoor over hun service!) 

Link naar reactie
  • 0

Heyy Damaris en Gelre-Finance Incasso,

 

Ik zit in dezelfde situatie en begrijp uit jullie berichten dat het enkel een mogelijkheid is om een virtueel kantoor te gebruiken. Bedoelen jullie hiermee betaalde bedrijven zoals https://www.postadresnederland.org?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groetjes, Ria

Link naar reactie
  • 0

Beste Ria Starter,

 

Let  op dat je als bedrijf op dat adres kan worden ingeschreven als vestigingsadres. Niet alle aanbieders van postadres voldoen daar aan.


Je moet een huurovereenkomst voor een, virtuele, kantoorruimte hebben. Vaak hebben die bedrijven een bedrijfsverzamelgebouw waar je, op basis van reservering, een werkplek daadwerkelijk kan gebruiken.Bijvoorbeeld om klanten te ontvangen. Voor dat gebruik betaal je dan wel iets extra's.

 

Een dergelijke huurovereenkomst moet je vaak bij je inschrijving of wijziging van vestigingsadres bij de K.v.K. meesturen.

 

Groet,

 

Harold

Link naar reactie
  • 0

Hallo, 

 

Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde, ik woon in duitsland net over de grens bij nederland. Omdat ik de taal nog niet helemaal machtig ben en het me teveel tijd gaat kosten om allerlei zaken uit te zoeken in de duitse wetgeving, en ik een fijne kring in nederland heb wil ik zeer graag mijn webshop starten in nederland. 

 

Wat heb ik nodig? 

 

Mag dit als ik mijn webshop een nederlands postadres kan geven? 

 

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.