• 0

Financiering als minderjarige

(aangepast)

Hallo,

 

Ik denk dat de meesten mijn andere topic over de lage omzet wel hebben gelezen. Ik wil wat meer investeren in enkele voorbeeld aquaria, een glasbewerkingsmachine en marketing. Het is een riskante stap om na 2 maanden al een lening of iets dergelijks af te sluiten maar ik wil het toch wagen omdat ik echt vertrouwen heb in mijn plan. Het eerste en gelijk het grootste probleem is mijn leeftijd, ik kan niet lenen en niet rood staan, wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen (?

 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Link naar vermeld topic verwerkt in dit bericht
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Klanten moeten bij mij sowieso 50% vooruit betalen. Ik heb helaas niemand in de familie met geld (niemand die het zomaar kwijt kan) Is er geen online platform waar je (vertrouwd) naar financiers kunt vinden (het liefst direct met de financier en niet met tussenkomst van een of ander kantoor)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, nick7203 zei:

wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

 

2 uur geleden, nick7203 zei:

omdat ik echt vertrouwen heb in mijn plan.

 

Toen ik 35 jaar geleden (jong en onervaren) begon dacht ik net zo. En idd de eerste jaren was het een sprookje totdat de crisis toesloeg. En dan hangen die leningen als een molensteen om je nek. Gelukkig alles kunnen oplossen en 7 jaar geleden (inmiddels oud en wijs) me zelf voorgenomen nooit meer afhankelijk te zijn van geldschieters.

 

eerste jaren hard gewerkt, omzet gemaakt, kosten laag gehouden en pas geïnvesteerd als er centjes waren (en dat kan zoals TWaBla al aangeeft prima met 2de hands spulletjes.  (faillissementsveilingen zijn vaak interessant om machines en gereedschappen te kopen)  En als ik nu 's avonds op de bank hang kan ik rustig achteroverleunen. Alles betaald en niemand die me onderuit kan halen.

aangepast door henkh
typefout hersteld
Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, nick7203 zei:

Ik kan in Engeland een slijpmachine krijgen voor 2000 pond (2200 euro) een zelfde slijpmachine maar dan nieuw (deze komt uit 93) kost 80000 en vergelijkbare machines kosten 10000 deze machine moet snel weg en het is echt een buitenkans. 

 

Op het eerste oog idd een buitenkans, mits de machine goed is tenslotte is deze al 25 jaar oud. Leeftijd is voor veel machines geen probleem maar je loopt vaak wel tegen hoge onderhoud of revisiekosten op. Uit eigen ervaring omdat mijn eerste bedrijf ook gestart is met machines die eigenlijk al in het museum thuis hoorden. Maar als "handige Harry" toch de eerste jaren goed geld mee verdiend om uiteindelijk nieuwe machines te kopen.

Link naar reactie
  • 0

De machine is in 2016 gereviseerd en voorzien van een nieuwe computer., Ik heb wel vertrouwen in de machine en ik denk echt dat hij zijn geld dubbel en dwars waard is maar dan moet dat geld er wel zijn. Ik ben liever ook niet afhankelijk van geldschieters maar als je echt iets wilt beginnen (zeker iets waarbij veel materiaal nodig is) heb je niet veel keus.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan zelf circa 1000 euro bijleggen maar waar de rest vandaan moet komen weet ik niet. mijn moeder zit in de schuldsanering en het bedrijf van mijn vader loopt op het moment ook niet heel lekker (ouders gescheiden) En bij anderen zomaar om geld gaan vragen vind ik ook raar.

Link naar reactie
  • 0

onze lokale glashandel heeft geen bewerkingsmachines, ze hebben alleen wat snijgereedschap en dubbelglas laten ze op maat leveren. Ik kan deze slijpmachine gewoon niet laten lopen (zeker niet omdat hij minstens 9000  euro waard is) Mijn andere aquaria heb ik prima afgeleverd en ik heb ook al wat (positieve) reviews. Ik geloof ook wel dat ik uiteindelijk weer wat ga verkopen maar daar heb ik nu niks aan.

Link naar reactie
  • 0

Hoe oud moet je zijn voor crowdfunding?

 

Ik snap wel dat je staat te springen om die machine te gaan halen. Over drie maanden is-ie weg. Kan je goed opschieten met je glasleverancier? Heeft die geen belang bij zo'n machine? Praat eens met 'm!

 

Jammer dat je nog niet oud genoeg bent voor een creditcard. 😎

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Crowd funding moet je ook 18 voor zijn. Mijn glas leverancier is de grootste van Nederland, zij hebben zelf 3 van deze machines staan (alleen dan cnc gestuurd) Zij leveren nu ook geslepen glas en daar vragen ze 10 euro per m2 extra voor en dat tikt aardig aan. Een credit card moet je maandelijks aflossen en dat is voor mij niet haalbaar. Crowd funding is een optie (met m'n vaders naam als dat mag) maar dan ben ik afhankelijk van anderen die ik niet ken. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Misschien ben je wel te openhartig op dit publieke forum. En je schrijft zelf al dat het riskant is om nu verder te investeren. Heb je daarbij ook geen toestemming van ouders nodig die daarbij verantwoordelijk zijn?

 

Biedt die glasleverancier geen werkgelegenheid? Of als deze ver weg zit, kun je dan geen steunpunt beheren o.i.d.? Ik ben er sterk van overtuigd dat je even iets anders op zeker zou moeten proberen te vinden. Is er geen onderwijsinstelling of vakopleiding waar je toegang tot deze apparatuur kunt krijgen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
12 uur geleden, nick7203 zei:

Ik wil wat meer investeren in enkele voorbeeld aquaria, een glasbewerkingsmachine en marketing.
 

Ik zou eerst investeren in marketing in plaats van een dure machine aanschaffen. Als je de machine koopt heb je geen budget voor marketing. Hoe weten klanten dan dat je een dure machine hebt staan? Als je marketing goed doet krijg je meer klanten en kun je kapitaal opbouwen om uit te breiden. Bij marketing kun je ook exact bepalen hoeveel geld je erin stopt, bij een machine is dat altijd afwachten omdat deze onderhoud vergt en kapot kan gaan.
De 2000 pond voor de machine is inclusief transportkosten, etc.? Anders wordt het misschien wel 3000 pond.

aangepast door DaMedia
quote aangepast
Link naar reactie
  • 0

🤭 (weet niet hoe je die emoji verwijdert) De machine kost 2000 pond exclusief transportkosten, de oom van m'n vader komt als vrachtwagen chauffeur vaak in elkaar dus ik hoop dat hij hem op de terugweg mee kan nemen. De machine staat niet meer online dus hij is niet te vinden voor leden die hem snel willen kopen. 

Link naar reactie
  • 0

Marketing kan voor een grijpstuiver. Ontwerp een bijzonder aquarium. Vraag daar aandacht voor op relevante blogs en startup-platforms. Koppel dat aan een crowdfunding-actie voor een beperkt bedrag (5000 euro of 10.000 voor mijn part). Koop die machine, bouw je aquariosum, maak daar mooie foto's van voor de publiciteit en doe een beetje aan ondersteunende marketing. Hou je kosten heel scherp in de peiling en zorg dat je uit je inkomsten snel de lening afbetaalt. Leer te sturen op je balans (dus tegenover geleend geld moet tegenwaarde staan).

 

Ga voor je droom - en laat je vader gerust helpen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het enige probleem met crowdfunding is is dat je het maandelijks terug moet betalen (logisch) Ik verkoop nu niks en heb nu geen inkomsten, ik hoop dat ik over een tijdje weer wat ga verkopen maar als dat niet gebeurt heb ik een groot probleem. Er is inmiddels nog een dierenwinkel met interesse dus ik verwacht wel snel weer wat te verkopen.

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, henkh zei:

Op het eerste oog idd een buitenkans,

 

12 uur geleden, nick7203 zei:

Ik kan deze slijpmachine gewoon niet laten lopen (zeker niet omdat hij minstens 9000  euro waard is)

 

Je wil iets kopen voor EUR 2000 dat EUR 9000 waard is? De voor de hand liggende waarschuwing is: "if it's too good to be true, it's not true".

Wees beducht op je eigen hebberigheid. Als je het geld aan ze geeft, krijg je het waarschijnlijk nooit meer terug,  of de machine nou werkt of niet. Wat als ze liegen.

Hoe ondervang je dit risico. Hoe groot is je probleem als je er dan ook nog leningen voor bent aangegaan. Sommige (buiten)kansen moet je laten lopen omdat de risico's te groot zijn om te dragen.

 

12 uur geleden, nick7203 zei:

En bij anderen zomaar om geld gaan vragen vind ik ook raar.

Als  je zeker weet wat je koopt en krijgt, stap dan over je mentale blokkade heen en vraag iedereen die je kent en tegenkomt om geld. Doe het dan voor minder dan eur 1000,-, maar voor EUR 100. Of voor minder, eur 25,-. Maak er "deelnames" of "obligaties" ("hoe veel obligaties wilt u?") van in jouw toekomst en ondernemerschap van. Maak er een plan voor, dit is de investering, dit koop ik er mee (en dit zijn de redenen waarom ik weet wat ik koop en wat ik zal krijgen), dit ga ik er mee doen en dit zijn de klanten die me al hebben bevestigd dat ze me orders gaan geven. Dit is de termijn waarbinnen ik je terugbetaal en dit is de rente.

 

Funding door je eigen crowd dus. Je kent meer mensen dan je denkt, kijk op facebook en alle dingen. Klantenkring van je vader. Van je oom. etc. Als je een goed doordacht verhaal/presentatie hebt kan je best wat goodwill genereren. Geen bedelactie, maar ambitieuze hardwerkende jongen die even wat steun nodig heeft. Niets mis mee.

 

Advocaat bij Coupry advocaten te Den Haag: https://www.coupry.nl/

 

Advocaat Ondernemingsrecht en Beëindiging Samenwerking

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, nick7203 zei:

Een credit card moet je maandelijks aflossen en dat is voor mij niet haalbaar. Crowd funding is een optie (met m'n vaders naam als dat mag) maar dan ben ik afhankelijk van anderen die ik niet ken.

Zover ik weet zul je bij Crowdfunding ook maandelijks af moeten lossen. Met rente.

 

In het andere topic begrijp ik dat je momenteel ook geen omzet meer hebt (of in ieder geval heel weinig en nog geen zicht op nieuwe orders). Wat ben je dan van plan om met die machine te doen? Je hebt een goed plan zeg je. Staat daar ook in hoe je nieuwe orders binnen kunt halen?

 

Al met al denk ik dat je het bij de crowdfunding-platforms toch ook heel moeilijk voor elkaar zult krijgen. Maar niets weerhoudt je ervan om een heel goed plan op te stellen en het eens bij een aantal te proberen. Maar uiteindelijk denk ik dat je toch in de familie-sfeer terecht zult moeten (die je dan niet direct terug hoeft te betalen).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.