• 0

Welke bedrijfsnaam

(aangepast)

Goede morgen.

 

Ik wil me deze week bij de kvk inschrijven als zzp' er.

Ik begin als distributiepartner.

Nu moet ik een naam opgeven zowel bij het bedrijf, kvk, als alle andere instanties.

Mijn voornaam lijkt me logische, maar ik zit met mijn achternaam.

Ik woon apart van mijn man, door relatieproblemen.

Maar vele toekomstige klanten kennen me met deze achternaam door school, kids achternaam en sportverenigingen.

Daarnaast vrienden,familie onder beide achternamen.

En alleen de eerste letters; BN lijkt me niet geschikt.

Ook alleen voornaam vindt ik te algemeen

aangepast door Shandro85
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Bedankt, maar dit komt al achter mijn naam.

Verplichte  vermelding door moederbedrijf.

Maar "mijn naam" wordt ook zoekfunctie op hun site.

Bijv. Shandro85 wordt mijn naam

Dan is mijn kvk vermelding: shandro85, zelfstandig distributiepartner.

En shandro85 de naam inde vind mijn distribiteur zoekmachine

aangepast door Shandro85
Link naar reactie
  • 0

Welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Hoe heet je op dit moment officieel?

 

Is voornaam+familienaam+meisjesnaam niet mogelijk?

 

Succes met de thuissituatie en nieuwe onderneming!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Oh-oh-oh. Dat is een uitdrukking uit het wereldje van party-sellers, network-marketeers en multilevel-marketeers. Let op je tellen!!!!!

 

Wees heel voorzichtig als je een voorraad moet inkopen. Je begint namelijk op de bodem van de piramide en al die mensen die hun succesverhalen delen staan hoger in die piramide. Zij verdienen aan jou. Kijk maar eens bij Jemako, om maar een voorbeeld te noemen. Zie je een dame die vroeger bij een bank werkte en in 2005 besloot om de schoonmaak in te gaan. Ja heus??? Nu leidt ze een team van honderd distributiepartners. Pas op: MLM is vaak moderne slaverij. De mensen onderin doen het werk en de mensen bovenin de piramide verdienen het geld.

 

Zie ook: Pas op voor Partyselling en MLM in Kaart.

 

Hmmm, mijn opmerking over moderne slavernij is wat overdreven. Die neem ik terug. Ondernemers maken zelf een keuze. 

 

aangepast door TwaBla
links toegevoegd

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is voor startende zelfstandigen ook een lastige keuze, dus een goede afweging is gewenst. Nog wat oudere info.

 

Quote

De verenigde Direct Selling Associations verzamelen cijfers over het aantal verkopers wereldwijd en de omzet die zij genereren. In 2007 waren er mondiaal een slordige 63 miljoen wederverkopers die samen 84 miljard euro omzet realiseerden. De Verenigde Staten telde vijftien miljoen reps die 25 miljard euro verkochten (2200 dollar per persoon) terwijl in Europa negen miljoen reps 20 miljard euro omzet (2200 euro per persoon) maakten.

 

Omzet is echter geen inkomen. Stel dat een kwart van de omzet als vergoeding bij de verkopers achterblijft, dan verdient de gemiddelde netwerkverkoper circa 550 euro/dollar per persoon per jaar. In een multilevelsysteem verschuift een groot deel van dat toch al lage inkomen naar de topdogs. Vandaar dat in MLM vaak millionaires ingezet worden om nieuwe deelnemers te werven. Het voetvolk verdient slechts een fractie.

 

Quote

Onderzoek van de Companies Investigations Branche in Engeland toonde aan dat slechts tien procent van de deelnemers aan het Amway multilevel-systeem daadwerkelijk iets verdiende aan de opzet. Van de 39.000 Britse deelnemers aan het netwerk hadden slechts 39 agenten meer dan een modaal inkomen. Dat was voor de Britse staatssecretaris John Hutton aanleiding om Amway voor de rechter te dagen. Die kwam tot de conclusie dat de promotie van multilevel marketing misleidend is.

 

Hoewel MLM door het sektarisch karakter van veel deelnemende bedrijven een zeer slechte reputatie heeft - wat versterkt wordt door een legertje aan zogenaamde coaches die vooral geld verdienen aan het verkopen van motivatiemateriaal (daar komt die spraakwaterval vandaan) - zijn er toch ook gerenommeerde bedrijven die op een 'normale' manier aan MLM doen. Voorbeelden zijn Sara Lee in Zuid-Amerika, Unilever in India en Virgin Vie alsmede The Body Shop in de UK.

 

Let ook op de nuancering. Het netwerk-model kan ook constructief ingezet worden. Maar een opzet waarbij deelnemers verdienen aan het werven van nieuwe deelnemers, heeft negatieve neveneffecten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.