• 0

Ontmoetings-app voor het uitgaan?

Hi allemaal,

 

Waarom bestaat er nog geen populaire app waarmee het mogelijk is om met mensen af te kunnen spreken om naar feestjes te gaan? 

 

Ik zit al een tijdje met dit probleem en ben een hele zoektocht gestart naar gelijkgestemden. 

Tot mijn verbazing zijn er ontzettend veel mensen die graag uit willen, maar dit niet kunnen doordat ze bijvoorbeeld vrienden hebben die hier geen behoefte meer aan hebben of omdat ze geen netwerk hebben wegens reizen, werk, etc. 

 

Er bestaan websites zoals meetup, nmlk of groepen op facebook waarin je na wat zoekwerk mensen kan vinden. Echter zijn de websites zelf niet gericht om specifiek mensen te kunnen vinden voor het uitgaan.

 

Op dit moment heb ik meerdere groepen gevonden waar echt honderden mensen in zitten die elk weekend een voorstel doen om ergens met nieuwe mensen af te spreken. De behoefte is er dus, alleen gaat het nu nog met een omweg. 

 

Het lijkt mij ideaal om op elk moment waar dan ook ter wereld te kunnen zien wat er op dat moment in de omgeving te doen is. En vervolgens met een groep mensen af te kunnen spreken. De ene keer een technofeestje, de andere keer een concert of misschien gewoon de kroeg. 

 

Denken jullie dat een dergelijke app zou kunnen aanslaan? 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Beste Koretzjky,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Met meetup + plaatsnaam kom je als geinteresseerde al een heel eind. En daarnaast zou je als individu of consument nog kunnen Googlen op venue of thema. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel 'ruimte' dan nog over blijft.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, Koretzjky zei:

Waarom bestaat er nog geen populaire app waarmee het mogelijk is om met mensen af te kunnen spreken om naar feestjes te gaan? 

 

Ik weet niet hoe dat met andere merken zit, maar op Android zit standaard een app die je daarvoor kunt gebruiken. Ik weet niet goed hoe het te omschrijven, maar het pictogram ziet er uit als een banaan met bultige uiteinden, of als een kromgebogen dumbbell. Groene of blauwe achtergrond. Heet Dialer.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Hm.. misschien dat het inderdaad een mogelijkheid biedt, maar het lijkt me niet dat de app specifiek voor uitgaan gemaakt is?

 

Wat ik zou willen zien is een app die elke week de uitgaansmogelijkheden laat zien binnen een bepaalde straal. En waarin het vervolgens mogelijk is om je aan te melden voor een feestje en met mededeelnemers kunt chatten om dingen af te spreken. Het moet simpel zijn, gebruiksvriendelijk en een profiel van de gebruikers laten zien. Zodat mensen vooraf aan een feest al het gevoel hebben dat er een groep leuke mensen heen gaat. Eventueel achteraf de mogelijkheid hebben om vrienden toe te kunnen voegen, zodat het echt een sociaal netwerk wordt.

 

Het probleem om zo iets te beginnen zit hem vooral in de bekendheid denk ik. Ik denk dat zoiets pas gaat werken als het onder de publiciteit komt. Momenteel zoeken alleen de mensen die echt behoefte hebben aan een nieuw uitgaansnetwerk naar een oplossing. Hierdoor mis je de doelgroep die er af en toe behoefte aan zou hebben. Zie het als tinder, tinder is populair omdat iedereen het kent. Echter is niet iedereen op tinder serieus op zoek, sommige mensen installeren het ook om er af en toe gebruik van te maken. 

 

Ik heb het gevoel dat een dergelijke app echt goed kan aanslaan. Het zal alleen een dure grap worden om het goed onder de aandacht te krijgen. Dan denk ik op ze minst aan reclames op slam.fm, spotify, 538, etc. 

 

Mensen houden ervan om nieuwe mensen te ontmoeten, het moet alleen wat makkelijker gemaakt worden. De appgroepen waar ik nu bijvoorbeeld in zit zijn vaak ongeorganiseerd en te groot wat zorgt voor veel spam in whatsapp. Daarnaast zitten daar nu enkel mensen in die dit per toeval gevonden hebben. Laat staan de doelgroep die er bijkomt als een dergelijke app populair zou worden. 

 

Ik heb dit even snel getypt, hopelijk is het een beetje een duidelijk verhaal.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn legio (online) mogelijkheden om nieuwe mensen te ontmoeten, maar wat houd je tegen om een app of testomgeving te ontwikkelen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zoals aangegeven in mijn bovenstaande bericht missen die mogelijkheden een hele grote doelgroep en zijn deze niet specifiek bedoelt voor het uitgaanspubliek. Wat mij tegen houd is een budget voor ontwikkeling en marketing.. Misschien kan ik het idee eens doorsturen naar de ontwikkelaars van partyflock. 

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Koretzjky zei:

Zoals aangegeven in mijn bovenstaande bericht missen die mogelijkheden een hele grote doelgroep en zijn deze niet specifiek bedoelt voor het uitgaanspubliek.

 

Ik zit natuurlijk een beetje te dollen - het maakt niet uit of er bestaande apps zijn of niet als de doelgroep ze niet weet te vinden. Dan heb je een gat in de markt (dat bij bestaande apps eventueel is op te lossen door te rebranden) en daar kun je op inspelen.

 

12 uur geleden, Koretzjky zei:

Wat mij tegenhoud is een budget voor ontwikkeling en marketing.

 

Bij innovatie gaat het 10% om het idee en 90% om de uitvoering.

Kun je in je eigen tijd niet een MVP maken, een basisapp?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat klinkt inderdaad als een goed plan! Eerst testen met een MVP, deze valideren en door blijven testen zodat je een product bouwt dat past bij de wensen van de afnemers. Zo hebben wij dit destijds ook gedaan. In de beginfase is een indicatie van de richting waar je daadwerkelijk heen gaat.

 

Veel succes met de uitvoer!

 

Gr. Seth 

 

 

 

 

 

aangepast door Roel J
Zelfpromotie verwijderd
Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Branko Collin zei:

 

Ik zit natuurlijk een beetje te dollen - het maakt niet uit of er bestaande apps zijn of niet als de doelgroep ze niet weet te vinden. Dan heb je een gat in de markt (dat bij bestaande apps eventueel is op te lossen door te rebranden) en daar kun je op inspelen.

 

 

Bij innovatie gaat het 10% om het idee en 90% om de uitvoering.

Kun je in je eigen tijd niet een MVP maken, een basisapp?

Alleen? Ik heb eerst informatie nodig van professionals denk ik en daarna een team. Ik weet nog niet wat de kosten zijn, de verdienmodellen en hoe ik uberhaupt investeerders bij elkaar krijg. Tot nu toe heb ik 600 geinteresseerde, maar die mensen gaan geen geld geven voor een app wat nog niet loopt. Als ik het niet groot aanpak dan werkt het niet. Ik denk dat het pas gaat lopen op het moment dat 10% van de wekelijkse feesten bezocht wordt door een gebruiker. Zelf zou ik er anders namelijk ook geen interesse in hebben. Ik bedoel iemand gaat zijn tijd ook niet verspillen aan tinder als diegene op de noordpool zit. 

 

Denken jullie dat het aanmaken van nepprofiepen verstandig is? Volgens mij wordt dit best veel toegepast bij beginnende sociale netwerken, om groot te lijken. Op de plekken waar dan echt animo is kunnen er aan het begin misschien echte mensen ingezet worden. Dan wordt het een beetje fake it till you make it denk ik.. Hoe denken jullie dat een nieuw sociaal netwerk kan gaan lopen?  

Link naar reactie
  • 0

Facebook is begonnen met de vrienden van Mark Zuckerberg, Livejournal is begonnen met de vrienden van Brad Fitzpatrick, Youtube is begonnen met een privéfilmpje van Jawed Karim (zij het na twee investeringsronden van 20 miljoen dollar). Waarom zou jij het anders doen? Eerst zeg je dat je de doelgroep kent, nu wil je het opeens 'groot' aanpakken.

 

Begin nou eens eerst met aanpakken, het piekeren kan altijd nog.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Google eens op 'party friend app'.

 

Hoe kom je aan die 600 geinteresseerden? Wat is hun specifieke behoefte of huidige profiel? M.a.w. wat willen ze wat nu niet lukt en wat voor social media of apps gebruiken ze bijvoorbeeld al? Ik denk dat je nog een eerste stap markt- en consumenten (doelgroep)onderzoek te gaan hebt, voordat je een ondernemingsplan kunt gaan maken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Highio zei:

Google eens op 'party friend app'.

 

Hoe kom je aan die 600 geinteresseerden? Wat is hun specifieke behoefte of huidige profiel? M.a.w. wat willen ze wat nu niet lukt en wat voor social media of apps gebruiken ze bijvoorbeeld al? Ik denk dat je nog een eerste stap markt- en consumenten (doelgroep)onderzoek te gaan hebt, voordat je een ondernemingsplan kunt gaan maken.

 

Groet,

 

Highio

Dat klopt, ik ben ook nog maar net met het idee begonnen en inderdaad met onderzoek bezig. 

 

De 600 geinteresseerden heb ik uit feest/festival whatsappgroepen, via omwegen zijn er heel veel te vinden vaak altijd groepen van 250 man. Hierin komen uitnodigingen voorbij en kan je met andere mensen afspreken om ergens heen te gaan. De whatsappgroepen bestaan vooral uit ondernemende mensen. Mensen die actief op zoek gaan naar nieuwe mede feestgangers. 

 

Het probleem nu is dat de groepen onoverzichtelijk zijn, het is vaak onduidelijk wat er op de planning staat en wie waar heen gaat. Ook zorgt het voor een overvloed aan dagelijkse berichten op whatsapp. En word het netwerk beperkt door de groepsgrootte.

 

Wat ik wil bereiken met de app is om een overzichtelijk platform te bieden. En meer netwerkmogelijkheden te creeeren. Dat is uiteindelijk wat elke persoon uit zo'n appgroep wil, wekelijks de optie hebben om met mensen naar een feestje te kunnen gaan wat iedereen leuk vind.  Met een groep van 250 man blijft het lastig om geinteresseerde bij elkaar te krijgen voor een specifiek genre, niet iedereen houd van harde techno of metal, etc. 

 

Naast de ondernemende mensen zie ik een tweede doelgroep. Dat zijn de mensen die het accepteren dat ze geen uitgaansvrienden (meer) hebben en er net zo makkelijk voor kiezen om op de bank te gaan zitten. Vooral omdat ze niet weten wat er mogelijk is. 

Hier wil ik iets aan doen, omdat ik dit erg vind. Mijn doel is om het voor iedereen makkelijk te maken om wekelijks naar een leuk feestje te kunnen gaan met nieuwe mensen. Of ik er aan verdien maakt me niet uit, ik wil een oplossing bieden. 

 

Wat de app ten slotte aantrekkelijk moet maken voor iedereen is de optie om contact te hebben met alle leden die aangemeld zijn op een bepaald feest. Stel je voor dat 90% van de mensen van een feest zijn aangemeld. Hoe leuk is het om contact te zoeken met iemand waar je een praatje mee gemaakt hebt maar uit het oog bent verloren (dit is deels waardoor happn zo goed werkt op feestjes). Hoe leuk is het om tijdens een feest aan alle leden te vragen wie er zin hebben in een biertje. Wie weet is er iemand wat verloren en kan die een oproep plaatsen, etc etc. Ik wil het massa gevoel van twitter 'wat er op de wereld gebeurt' beperken naar wat er op een feestje gebeurt. 

 

Zoals ik al aangaf, maak ik zo iets niet alleen. Ik kan alvast een wireframe maken, maar ik ben geen programmeur of professioneel ontwerper. Ik weet wat ik wil, alleen nu dus de belangrijkste vragen oplossen. Wat voor budget heb ik nodig om het te realiseren, hoe kom ik daaraan, wat voor team is er nodig om het draaiende te houden, etc, etc. 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Onoverzichtelijk > http://whatsappgroups.com/  (lijkt weinig actief, maar als idee)

 

Ik zou het whatsaparty of where's the (after)party noemen! 😉

 

Een concept 'concertmaatjes' of 'concertbuddies' lijkt me wel kansrijk, ook als doorverkoopplatform zonder winstdoelstelling bijvoorbeeld. Wat biedt ticketswap in dit kader?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
33 minuten geleden, Highio zei:

Onoverzichtelijk > http://whatsappgroups.com/  (lijkt weinig actief, maar als idee)

 

Ik zou het whatsaparty of where's the (after)party noemen! 😉

 

Een concept 'concertmaatjes' of 'concertbuddies' lijkt me wel kansrijk, ook als doorverkoopplatform zonder winstdoelstelling bijvoorbeeld. Wat biedt ticketswap in dit kader?

 

Groet,

 

Highio

Daar ben ik over na aan het denken. Vaak zie je op ticketswap mensen die afhaken door een feestje omdat vrienden ziek zijn o.i.d dit zorgt inderdaad voor overlap en misschien een potentiele samenwerking. 

 

Ik wil de naam niet te veel associeren met buddies/vrienden zoeken denk ik, dat creeert misschien ook weer een soort vooroordeel waarmee je een doelgroep weg jaagt. Het moet een app worden die iedereen verbind vooraf, tijdens en na een feestje

Link naar reactie
  • 0

Tot vanavond had ik zoiets van wat wil die jongen nou hij zit in whatsapp groepen en fb groepen waar precies gebeurd wat hij zoekt. Waarom mot dat in een aparte app.. 

En ja als je dat wilt kost dat geld om te maken en dan maar hopen dat het aanslaat.. echt ondernemen dus. 

 

Door je bericht van vanavond met o.a het voorbeeld twitter wat in de wereld gebeurt terug brengen tot wat op dit feestje gebeurd. Toen viel bij mij een kwartje..

Want toen dacht als je die 600 vage kennissen die een feestje zoeken nou even op plan 2 zet.. die willen toch pas voor de app betalen als het wat lijkt te worden 😁

 

Maar wat als je met dat twitter voorbeeld naar een grotere party organisator stapt.. 

Hoe zou het zijn om voor jullie feest een party app te hebben waar per stage een chatroom is en mensen vooraf al kunnen chatten, tijdens het feest elkaar kunnen opzoeken afijn jou verhaal.. 

na een pilot samen met party organisator dir meebetaald aan de ontwikkeling. Maak je een voor gebruikers gratis versie van de app en laat je je door organisatoren betalen om voor hun feest partyrooms aan te maken.. zij verspreiden dan die toegangscodes voor die rooms via de tickets.. en zij kunnen tot x weken na de party ook nog early bird aanbiedingen in die partyrooms (of in ticketdeel van de app) aanbieden voor een volgend feest.

 

En jij maakt voor jou doel een premium abbo in app waarmee mensen zelf partyrooms kunnen maken of jij biedt  themarooms aan voor bepaalde type feesten waar mensen op kunnen abonneren voor nieuws over hun type feest

 

Dan sla je denk twee vliegen in 1 klap.. de organisator krijgt een eigen digitale omgeving voor communicatie met klanten.

En jou klanten die het willen kunnen ook het volgende feestje plannen in de app los van de organisatoren.. 

 

 

Door het via de organisator aan te bieden en aantrekkelijk te maken hoef jij niet al die potentiële klanten een voor een te overtuigen maar helpen organisatoren mee door het aanbieden van de app en special rooms voor hun klanten..

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Roel J zei:

Tot vanavond had ik zoiets van wat wil die jongen nou hij zit in whatsapp groepen en fb groepen waar precies gebeurd wat hij zoekt. Waarom mot dat in een aparte app.. 

En ja als je dat wilt kost dat geld om te maken en dan maar hopen dat het aanslaat.. echt ondernemen dus. 

 

Door je bericht van vanavond met o.a het voorbeeld twitter wat in de wereld gebeurt terug brengen tot wat op dit feestje gebeurd. Toen viel bij mij een kwartje..

Want toen dacht als je die 600 vage kennissen die een feestje zoeken nou even op plan 2 zet.. die willen toch pas voor de app betalen als het wat lijkt te worden 😁

 

Maar wat als je met dat twitter voorbeeld naar een grotere party organisator stapt.. 

Hoe zou het zijn om voor jullie feest een party app te hebben waar per stage een chatroom is en mensen vooraf al kunnen chatten, tijdens het feest elkaar kunnen opzoeken afijn jou verhaal.. 

na een pilot samen met party organisator dir meebetaald aan de ontwikkeling. Maak je een voor gebruikers gratis versie van de app en laat je je door organisatoren betalen om voor hun feest partyrooms aan te maken.. zij verspreiden dan die toegangscodes voor die rooms via de tickets.. en zij kunnen tot x weken na de party ook nog early bird aanbiedingen in die partyrooms (of in ticketdeel van de app) aanbieden voor een volgend feest.

 

En jij maakt voor jou doel een premium abbo in app waarmee mensen zelf partyrooms kunnen maken of jij biedt  themarooms aan voor bepaalde type feesten waar mensen op kunnen abonneren voor nieuws over hun type feest

 

Dan sla je denk twee vliegen in 1 klap.. de organisator krijgt een eigen digitale omgeving voor communicatie met klanten.

En jou klanten die het willen kunnen ook het volgende feestje plannen in de app los van de organisatoren.. 

 

 

Door het via de organisator aan te bieden en aantrekkelijk te maken hoef jij niet al die potentiële klanten een voor een te overtuigen maar helpen organisatoren mee door het aanbieden van de app en special rooms voor hun klanten..

Briljant! Hier kan ik mee verder

Link naar reactie
  • 0

Aan de reviews te zien is dat ook een beetje hit or miss, vooral bij gebrek aan resultaten. 

 

De app zelf ontwikkelen klinkt niet eens bijzonder moeilijk, maar een kritische massa gebruikers vergaren wel. Op zich denk ik dat er zeker behoefte aan is - denk ook aan mensen op reis die wellicht zin hebben om met andere reizigers een biertje oid te gaan doen. Ik doe dat op reis ook wel een enkele keer, en dat gaat meestal via facebook groepen (iets als backpackers thailand, myanmar, ... oid). Niet echt bedoeld als platform om af te spreken, maar wel iets met een redelijk grote userbase. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Niche social media is op zich well een trend. Facebook is saai en 'niet cool to use'. En ik twijfel er ook niet aan dat de markt te klein is. Het is een kwestie van implementatie en genoeg kapitaal verkrijgen om snel een user base op te bouwen. Bij partywith.co lijkt de doelgroep meer te liggen bij mensen die op reis zijn. Ik snap dat mensen die op vakantie zijn, meer behoefte hebben om andere party mensen te ontmoeten, maar ik waarom je het perse daarop moet focussen...Koretzjky lijkt meer te mikken met zijn idee op lokale mensen, wat op zich een veel groter doelgroep is.

aangepast door Sam Lin

Teasenz.eu: Chinese thee direct uit China.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.