Jump to content
Koretzjky

Ontmoetings-app voor het uitgaan?

Recommended Posts

Hi allemaal,

Waarom bestaat er nog geen populaire app waarmee het mogelijk is om met mensen af te kunnen spreken om naar feestjes te gaan? 

Ik zit al een tijdje met dit probleem en ben een hele zoektocht gestart naar gelijkgestemden. 

Tot mijn verbazing zijn er ontzettend veel mensen die graag uit willen, maar dit niet kunnen doordat ze bijvoorbeeld vrienden hebben die hier geen behoefte meer aan hebben of omdat ze geen netwerk hebben wegens reizen, werk, etc. 

Er bestaan websites zoals meetup, nmlk of groepen op facebook waarin je na wat zoekwerk mensen kan vinden. Echter zijn de websites zelf niet gericht om specifiek mensen te kunnen vinden voor het uitgaan.

Op dit moment heb ik meerdere groepen gevonden waar echt honderden mensen in zitten die elk weekend een voorstel doen om ergens met nieuwe mensen af te spreken. De behoefte is er dus, alleen gaat het nu nog met een omweg. 

Het lijkt mij ideaal om op elk moment waar dan ook ter wereld te kunnen zien wat er op dat moment in de omgeving te doen is. En vervolgens met een groep mensen af te kunnen spreken. De ene keer een technofeestje, de andere keer een concert of misschien gewoon de kroeg. 

Denken jullie dat een dergelijke app zou kunnen aanslaan? 

Beste Koretzjky,

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Met meetup + plaatsnaam kom je als geinteresseerde al een heel eind. En daarnaast zou je als individu of consument nog kunnen Googlen op venue of thema. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel 'ruimte' dan nog over blijft.

Groet,

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

16 uur geleden, Koretzjky zei:

Waarom bestaat er nog geen populaire app waarmee het mogelijk is om met mensen af te kunnen spreken om naar feestjes te gaan? 

Ik weet niet hoe dat met andere merken zit, maar op Android zit standaard een app die je daarvoor kunt gebruiken. Ik weet niet goed hoe het te omschrijven, maar het pictogram ziet er uit als een banaan met bultige uiteinden, of als een kromgebogen dumbbell. Groene of blauwe achtergrond. Heet Dialer.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Hm.. misschien dat het inderdaad een mogelijkheid biedt, maar het lijkt me niet dat de app specifiek voor uitgaan gemaakt is?

Wat ik zou willen zien is een app die elke week de uitgaansmogelijkheden laat zien binnen een bepaalde straal. En waarin het vervolgens mogelijk is om je aan te melden voor een feestje en met mededeelnemers kunt chatten om dingen af te spreken. Het moet simpel zijn, gebruiksvriendelijk en een profiel van de gebruikers laten zien. Zodat mensen vooraf aan een feest al het gevoel hebben dat er een groep leuke mensen heen gaat. Eventueel achteraf de mogelijkheid hebben om vrienden toe te kunnen voegen, zodat het echt een sociaal netwerk wordt.

Het probleem om zo iets te beginnen zit hem vooral in de bekendheid denk ik. Ik denk dat zoiets pas gaat werken als het onder de publiciteit komt. Momenteel zoeken alleen de mensen die echt behoefte hebben aan een nieuw uitgaansnetwerk naar een oplossing. Hierdoor mis je de doelgroep die er af en toe behoefte aan zou hebben. Zie het als tinder, tinder is populair omdat iedereen het kent. Echter is niet iedereen op tinder serieus op zoek, sommige mensen installeren het ook om er af en toe gebruik van te maken. 

Ik heb het gevoel dat een dergelijke app echt goed kan aanslaan. Het zal alleen een dure grap worden om het goed onder de aandacht te krijgen. Dan denk ik op ze minst aan reclames op slam.fm, spotify, 538, etc. 

Mensen houden ervan om nieuwe mensen te ontmoeten, het moet alleen wat makkelijker gemaakt worden. De appgroepen waar ik nu bijvoorbeeld in zit zijn vaak ongeorganiseerd en te groot wat zorgt voor veel spam in whatsapp. Daarnaast zitten daar nu enkel mensen in die dit per toeval gevonden hebben. Laat staan de doelgroep die er bijkomt als een dergelijke app populair zou worden. 

Ik heb dit even snel getypt, hopelijk is het een beetje een duidelijk verhaal.

Er zijn legio (online) mogelijkheden om nieuwe mensen te ontmoeten, maar wat houd je tegen om een app of testomgeving te ontwikkelen?

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Zoals aangegeven in mijn bovenstaande bericht missen die mogelijkheden een hele grote doelgroep en zijn deze niet specifiek bedoelt voor het uitgaanspubliek. Wat mij tegen houd is een budget voor ontwikkeling en marketing.. Misschien kan ik het idee eens doorsturen naar de ontwikkelaars van partyflock. 

12 uur geleden, Koretzjky zei:

Zoals aangegeven in mijn bovenstaande bericht missen die mogelijkheden een hele grote doelgroep en zijn deze niet specifiek bedoelt voor het uitgaanspubliek.

Ik zit natuurlijk een beetje te dollen - het maakt niet uit of er bestaande apps zijn of niet als de doelgroep ze niet weet te vinden. Dan heb je een gat in de markt (dat bij bestaande apps eventueel is op te lossen door te rebranden) en daar kun je op inspelen.

12 uur geleden, Koretzjky zei:

Wat mij tegenhoud is een budget voor ontwikkeling en marketing.

Bij innovatie gaat het 10% om het idee en 90% om de uitvoering.

Kun je in je eigen tijd niet een MVP maken, een basisapp?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Dat klinkt inderdaad als een goed plan! Eerst testen met een MVP, deze valideren en door blijven testen zodat je een product bouwt dat past bij de wensen van de afnemers. Zo hebben wij dit destijds ook gedaan. In de beginfase is een indicatie van de richting waar je daadwerkelijk heen gaat.

Veel succes met de uitvoer!

Gr. Seth 

Edited by Roel J
Zelfpromotie verwijderd

8 uur geleden, Branko Collin zei:

Ik zit natuurlijk een beetje te dollen - het maakt niet uit of er bestaande apps zijn of niet als de doelgroep ze niet weet te vinden. Dan heb je een gat in de markt (dat bij bestaande apps eventueel is op te lossen door te rebranden) en daar kun je op inspelen.

Bij innovatie gaat het 10% om het idee en 90% om de uitvoering.

Kun je in je eigen tijd niet een MVP maken, een basisapp?

Alleen? Ik heb eerst informatie nodig van professionals denk ik en daarna een team. Ik weet nog niet wat de kosten zijn, de verdienmodellen en hoe ik uberhaupt investeerders bij elkaar krijg. Tot nu toe heb ik 600 geinteresseerde, maar die mensen gaan geen geld geven voor een app wat nog niet loopt. Als ik het niet groot aanpak dan werkt het niet. Ik denk dat het pas gaat lopen op het moment dat 10% van de wekelijkse feesten bezocht wordt door een gebruiker. Zelf zou ik er anders namelijk ook geen interesse in hebben. Ik bedoel iemand gaat zijn tijd ook niet verspillen aan tinder als diegene op de noordpool zit. 

Denken jullie dat het aanmaken van nepprofiepen verstandig is? Volgens mij wordt dit best veel toegepast bij beginnende sociale netwerken, om groot te lijken. Op de plekken waar dan echt animo is kunnen er aan het begin misschien echte mensen ingezet worden. Dan wordt het een beetje fake it till you make it denk ik.. Hoe denken jullie dat een nieuw sociaal netwerk kan gaan lopen?