Het btw kwestie blijft gewoon lastig. Als ik aanschaffen doe bv bij de gamma of karwei. Mag ik deze kosten opvoeren en wat doe ik met de btw. Het is nl een bon die niet op naam van de zaak staat maar wel met de zakelijke rekening wordt betaald.En daarnaast als ik lange dagen maak naar een klant toe of van een klant en ik ga eten bij een shell of cafetaria, waar ik wel een bon krijg met btw. Mag ik dit opvoeren. en btw aftrekken. Kan je deze informatie ook ergens achterhalen op een site of zo. Dat ik mijn administratie op goed op orde heb.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jansens
Jansens
Het btw kwestie blijft gewoon lastig. Als ik aanschaffen doe bv bij de gamma of karwei. Mag ik deze kosten opvoeren en wat doe ik met de btw. Het is nl een bon die niet op naam van de zaak staat maar wel met de zakelijke rekening wordt betaald.En daarnaast als ik lange dagen maak naar een klant toe of van een klant en ik ga eten bij een shell of cafetaria, waar ik wel een bon krijg met btw. Mag ik dit opvoeren. en btw aftrekken. Kan je deze informatie ook ergens achterhalen op een site of zo. Dat ik mijn administratie op goed op orde heb.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61375-inkopen-voor-de-zaak-met-zakelijke-bankrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag