• 0

Bedrijf starten met openstaande (fiscale) schulden

(aangepast)

Beste forumleden,

 

Graag zou ik beroep willen doen op jullie parate kennis. Door vervelende privé omstandigheden ben ik zakelijk in zwaar weer terecht gekomen en heb mijn eenmanszaak na goed 10 jaar ondernemen enkele maanden geleden uitgeschreven bij de KVK. 

 

Er zijn achterstanden ontstaan waaronder bij de belastingdienst. Ik kon ik niet meer aan mijn betalingsverplichtingen voldoen, heb mijn kop in het zand gestoken en de afgelopen 2 jaren de BTW en IB aangiften verzaakt (niet handig) Hierdoor is logischerwijs een achterstand ontstaan en de belastingdienst heeft mijn BTW nummer ingetrokken omdat ik meer dan een jaar geen BTW aangiftes had gedaan. De aangiftes zijn inmiddels allemaal wel ingediend maar dat was uiteraard mosterd na de maaltijd.

 

Ik werk momenteel in loondienst en inmiddels is er weer wat licht aan het einde van de tunnel en zie ik de mogelijkheid om iets te starten met uitstekende vooruitzichten. Een startkapitaal is hiervoor niet noodzakelijk.

Vanuit de nieuwe onderneming zou ik de openstaande (privé) schulden willen aflossen.

 

Er liggen natuurlijk nog wat oude lijken in de kast en vraag mij heel hard af wat mijn mogelijkheden zijn.

 

Hoe zou ik vanuit deze toch wel benarde situatie een nieuwe start kunnen maken? Is het überhaupt mogelijk om een BV op te richten wanneer ik nog openstaande schulden heb en negatief te boek staat bij de fiscus en het BKR. Heb ik recht op een nieuw BTW nummer nadat deze ingetrokken is?  Kunnen mijn schuldeisers vanuit mijn ter ziele gegane eenmanszaak beslag leggen op de rekeningen van de nieuwe BV wanneer het mogelijk zou zijn om iets te starten?

 

Ik ben niet persoonlijk failliet verklaard of iets dergelijks. Iedere reactie die mij meer inzicht geeft wordt gewaardeerd! Bij voorbaat dank voor het meedenken.

 

 

aangepast door ChielW
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0
34 minuten geleden, ChielW zei:

Is het überhaupt mogelijk om een BV op te richten wanneer ik nog openstaande schulden heb en negatief te boek staat bij de fiscus en het BKR.

Waarom een B.V. en niet opnieuw een eenmanszaak? Zeker omdat je aangeeft dat er geen startkapitaal noodzakelijk is.

 

Waarom heb je je eenmanszaak enkele maanden geleden uitgeschreven en wil je nu weer starten? Dat klinkt mij wat tegenstrijdig.

Twee jaar geen BTW aangifte doen zegt mij dat je deze route wellicht beter niet kan bewandelen, maar wij kunnen natuurlijk alleen afgaan op de informatie die je hier beschikbaar stelt. Is de achterstallige BTW/IB inmiddels wel betaald?

 

Daarnaast:

39 minuten geleden, ChielW zei:

Vanuit de nieuwe onderneming zou ik de openstaande (privé) schulden willen aflossen.

en:

39 minuten geleden, ChielW zei:

Kunnen mijn schuldeisers vanuit mijn ter ziele gegane eenmanszaak beslag leggen op de rekeningen van de nieuwe BV wanneer het mogelijk zou zijn om iets te starten?

Hoe groot zijn die schulden? Ook dat heeft invloed op het antwoord op je vragen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Goedemiddag Remco,

 

Allereerst dank voor je reactie. De eenmanszaak heb ik indertijd opgeheven omdat ik geen andere uitweg meer zag dan de schulden te laten saneren. In loondienst heb ik kennis gemaakt met een nieuwe activiteit die ik ook relatief eenvoudig op zelfstandige basis zou kunnen ontplooien. Omdat de klanten aanbetalen voor levering is een startkapitaal niet noodzakelijk. Omdat het om relatief grote bedragen gaat wil ik niet meer de risico's lopen die je met een eenmanszaak loopt en heb daardoor de voorkeur voor een BV.

 

De fiscale schulden zijn tot op heden nog niet afgelost en dit gaat in totaal om een kleine 20k. De totale schuldenlast bedraagt circa 60k (kleinere schuldeisers tezamen met de belastingdienst)

aangepast door ChielW
Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, ChielW zei:

Ik werk momenteel in loondienst en inmiddels is er weer wat licht aan het einde van de tunnel en zie ik de mogelijkheid om iets te starten met uitstekende vooruitzichten. Een startkapitaal is hiervoor niet noodzakelijk.

Vanuit de nieuwe onderneming zou ik de openstaande (privé) schulden willen aflossen. 

Waarom de schulden niet aflossen met het salaris uit loondienst ?

Is er geen loonbeslag ?

 

51 minuten geleden, ChielW zei:

Kunnen mijn schuldeisers vanuit mijn ter ziele gegane eenmanszaak beslag leggen op de rekeningen van de nieuwe BV wanneer het mogelijk zou zijn om iets te starten? 

Als er sprake is van een eenmansvennootschap, dan is de BV onderdeel van het vermogen van de schuldenaar, dus daar kan gewoon beslag op worden gelegd.

 

51 minuten geleden, ChielW zei:

Ik ben niet persoonlijk failliet verklaard of iets dergelijks.

Nog niet waarschijnlijk ... maar zolang de schulden niet worden afbetaald, kan dat op ieder moment alsnog plaatsvinden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Allereerst: wat vervelend dat je in deze situatie terecht bent gekomen! Fijn dat je terug hebt kunnen vallen op een loondienst betrekking en mooi dat je daarnaast weer ondernemerskansen ziet.

 

55 minuten geleden, ChielW zei:

Vanuit de nieuwe onderneming zou ik de openstaande (privé) schulden willen aflossen.

Dat kan niet direct vanuit een onderneming, want het zijn privéschulden. Je kunt wel de inkomsten uit de onderneming naar privé halen (wijze hangt af van rechtsvorm) en na belastingafdracht gebruiken voor aflossing. 

 

55 minuten geleden, ChielW zei:

Is het überhaupt mogelijk om een BV op te richten wanneer ik nog openstaande schulden heb en negatief te boek staat bij de fiscus en het BKR.

Sinds 2010 is er geen check van het Ministerie van Justitie meer op schulden, strafblad of faillissementen meer bij het oprichten van een bv. De notaris die de BV inschrijft in het Handelsregister met wel beoordelen of de inschrijving mogelijk voor problemen zal zorgen.

 

55 minuten geleden, ChielW zei:

Kunnen mijn schuldeisers vanuit mijn ter ziele gegane eenmanszaak beslag leggen op de rekeningen van de nieuwe BV wanneer het mogelijk zou zijn om iets te starten? Ik ben niet persoonlijk failliet verklaard of iets dergelijks.

Hoe gaan de schuldeisers nu om met je inkomsten uit dienstbetrekking? Wat is er afgesproken? 

aangepast door Ron van der Kolk

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, ChielW zei:

Goedemiddag Remco,

 

Allereerst dank voor je reactie. De eenmanszaak heb ik indertijd opgeheven omdat ik geen andere uitweg meer zag dan de schulden te laten saneren. In loondienst heb ik kennis gemaakt met een nieuwe activiteit die ik ook relatief eenvoudig op zelfstandige basis zou kunnen ontplooien. Omdat ze klanten aanbetalen voor levering is een startkapitaal niet noodzakelijk. Omdat het om relatief grote bedragen gaat wil ik niet meer de risico's lopen die je met een eenmanszaak loopt. 

 

De fiscale schulden zijn tot op heden nog niet afgelost en dit gaat in totaal om een kleine 20k. De totale schuldenlast bedraagt circa 60k (vele kleine schuldeisers tezamen inclusief de belastingdienst) 

Dat lijkt in elk geval een goede overweging voor een B.V. - daar zal ik dan ook niet verder meer op ingaan.

 

EUR 60K is ook nog een keer te overzien. Waar ik wel bang voor ben is dat de aanbetalingen gebruikt (zouden_kunnen_gaan) worden om schuldeisers af te betalen en dat zie ik als hobbel nummer 1: een B.V. is geen persoonlijke pinautomaat. Daarnaast zal je per direct geld uit moeten keren in de vorm van salaris en dergelijke, daar voorzie ik hobbel nummer 2 (liquiditeitsproblemen).

 

Zodra de B.V. waarde vertegenwoordig lijkt mij vanzelfsprekend dat schuldeisers daar (terecht) interesse in hebben (Cosara was me voor). In hoeverre is het mogelijk om de schulden te herfinancieren of, als dat niet mogelijk is naar jouw idee, om afspraken te maken met de verschillende schuldeisers?

Indien je kan herfiancieren kan je altijd een goed voorstel doen aan schuldeisers (knock-out payment). Vaak gaan schuldeisers akkoord met een goed voorstel dus dat zou je dan in je voordeel kunnen gebruiken (ook zijn er mensen genoeg te vinden die dit voor hun beroep doen, maak daar gebruik van want bij EUR 60K kan dat nog best wel eens de moeite zijn).

 

De knuppel zal ik ook maar in het hoenderhok gooien: hoe denk je te weten dat je niet nog meer schulden maakt als ondernemer, in plaats van minder? Als ik het op een afstand wel beschouw, heeft 10 jaar ondernemen je minus EUR 60K opgebracht.

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Allereerst: wat vervelend dat je in deze situatie terecht bent gekomen! Fijn dat je terug hebt kunnen vallen op een loondienst betrekking en mooi dat je daarnaast weer ondernemerskansen ziet.

Dank je wel voor de bemoedigende woorden.

7 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

 

Dat kan niet direct vanuit een onderneming, want het zijn privéschulden. Je kunt wel de inkomsten uit de onderneming naar privé halen (wijze hangt af van rechtsvorm) en na belastingafdracht gebruiken voor aflossing. 

Daar was ik mij van bewust. 

7 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

 

Sinds 2010 is er geen check van het Ministerie van Justitie meer op schulden, strafblad of faillissementen meer bij het oprichten van een bv. De notaris die de BV inschrijft in het Handelsregister met wel beoordelen of de inschrijving mogelijk voor problemen zal zorgen.

Dat laatste punt is voor mij ook de bottleneck. In hoeverre gaat mijn voor problemen zorgen bij inschrijving via de notaris. Wat is mijn kans op slagen?

 

7 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

 

Hoe gaan de schuldeisers nu om met je inkomsten uit dienstbetrekking? Wat is er afgesproken? 

 

Momenteel bezig met een insolventiepartner om afspraken te maken maar dit zit nog in de startfase. Er zijn concreet nog geen afspraken gemaakt maar de insteek is tot op heden om de zaak voor te bereiden voor een WSNP aanvraag en dit wil ik het liefste voorkomen.

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Remco TH zei:

Dat lijkt in elk geval een goede overweging voor een B.V. - daar zal ik dan ook niet verder meer op ingaan.

 

EUR 60K is ook nog een keer te overzien. Waar ik wel bang voor ben is dat de aanbetalingen gebruikt (zouden_kunnen_gaan) worden om schuldeisers af te betalen en dat zie ik als hobbel nummer 1: een B.V. is geen persoonlijke pinautomaat. Daarnaast zal je per direct geld uit moeten keren in de vorm van salaris en dergelijke, daar voorzie ik hobbel nummer 2 (liquiditeitsproblemen).

Ik zie voldoende kansen om direct vanaf de start dermate goed te draaien dat ik de toekomstige betalingsregeling vanuit mijn maandelijkse salaris zou kunnen voldoen 

9 minuten geleden, Remco TH zei:

 

Zodra de B.V. waarde vertegenwoordig lijkt mij vanzelfsprekend dat schuldeisers daar (terecht) interesse in hebben (Cosara was me voor). In hoeverre is het mogelijk om de schulden te herfinancieren of, als dat niet mogelijk is naar jouw idee, om afspraken te maken met de verschillende schuldeisers?

Indien je kan herfiancieren kan je altijd een goed voorstel doen aan schuldeisers (knock-out payment). Vaak gaan schuldeisers akkoord met een goed voorstel dus dat zou je dan in je voordeel kunnen gebruiken (ook zijn er mensen genoeg te vinden die dit voor hun beroep doen, maak daar gebruik van want bij EUR 60K kan dat nog best wel eens de moeite zijn).

 

De knuppel zal ik ook maar in het hoenderhok gooien: hoe denk je te weten dat je niet nog meer schulden maakt als ondernemer, in plaats van minder? Als ik het op een afstand wel beschouw, heeft 10 jaar ondernemen je minus EUR 60K opgebracht.

Ik neem aan dat je doelt op een finale kwijting? Vanuit mijn situatie lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ik de som elders kan herfinancieren aangezien de banken hier hun vingers niet aan zullen willen branden.

 

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, Cosara zei:

Waarom de schulden niet aflossen met het salaris uit loondienst ?

Is er geen loonbeslag ?

 Omdat ik een mooie kans zie waardoor ik vanuit onderneming in een fractie van de tijd schuldenvrij kan zijn, in loondienst gaat mij dat vele jaren kosten. Er ligt (nog) geen loonbeslag.

23 minuten geleden, Cosara zei:

 

Als er sprake is van een eenmansvennootschap, dan is de BV onderdeel van het vermogen van de schuldenaar, dus daar kan gewoon beslag op worden gelegd.

 

Nog niet waarschijnlijk ... maar zolang de schulden niet worden afbetaald, kan dat op ieder moment alsnog plaatsvinden.

Kunnen ze dan beslag leggen op mijn salaris die ik uit de BV ontvang of op het hele vermogen wat in de BV zit? 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dank jullie wel voor jullie reacties, er is mij al het 1 en ander duidelijk geworden.

 

De vragen die voor mij nog openstaan zijn de volgende:

 

+ Heb ik recht op een nieuw BTW nummer wanneer het BTW nummer van mijn eenmanszaak ingetrokken is vanwege het verzaken van BTW aangiftes icm een openstaande belastingschuld.

 

+ Welke problemen bij de notaris kan ik in deze situatie verwachten wanneer ik aanklop om een BV op te richten. Kan mijn plan geweigerd worden?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie gedachten hierover. 

aangepast door ChielW
Link naar reactie
  • 0
Zojuist, ChielW zei:

Dat laatste punt is voor mij ook de bottleneck. In hoeverre gaat mijn voor problemen zorgen bij inschrijving via de notaris. Wat is mijn kans op slagen?

In de praktijk gaat dit waarschijnlijk geen drempel voor je zijn. Mijn praktijkervaring hiermee is dat notarissen (helaas in zijn algemeen) weinig checken (ook bij inbreng eenmansaak in B.V. en het omzetten van B.V. in N.V. etc. trouwens, de zorgplicht lijkt in de praktijk beperkt al kan het natuurlijk ook goed zijn dat cliënten simpelweg geen hinder ondervindt van hun werkzaamheden, in dat geval petje af). Zolang je geen strafblad hebt dat op enige manier gelinkt kan worden aan ondernemerschap of economische delicten op je naam hebt staan, zal dat wel loslopen. De vraag is meer of dit de juiste weg voor je is (dat lijkt mij persoonlijk een nog veel belangrijkere vraag om te beantwoorden).

 

3 minuten geleden, ChielW zei:

Momenteel bezig met een insolventiepartner om afspraken te maken maar dit zit nog in de startfase. Er zijn concreet nog geen afspraken gemaakt maar de insteek is tot op heden om de zaak voor te bereiden voor een WSNP aanvraag en dit wil ik het liefste voorkomen.

Goede insteek. Tegelijkertijd snap ik ook dat je dit wil voorkomen en dat siert je. Een en ander ligt er natuurlijk ook aan wat je afloscapaciteit is in loondienst en ook wat je in verhouding als zelfstandige bij elkaar kan verdienen.

 

2 minuten geleden, ChielW zei:

Ik neem aan dat je doelt op een finale kwijting? Vanuit mijn situatie lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ik de som elders kan herfinancieren aangezien de banken hier hun vingers niet aan zullen willen branden.

Dat bedoel ik. Al dan niet kunnen herfinancieren ligt natuurlijk ook aan je afloscapaciteit e.d. natuurlijk, al snap ik je punt. Goed om te horen dat je goede begeleiding hebt. Wat zegt de insolventiepartner over je idee? Dat is natuurlijk dè partij bij uitstek om een dergelijk idee aan voor te leggen gezien hij ook de feiten en omstandigheden kent.

 

10 minuten geleden, ChielW zei:

Omdat ik een mooie kans zie waardoor ik vanuit onderneming in een fractie van de tijd schuldenvrij kan zijn, in loondienst gaat mij dat vele jaren kosten. Er ligt (nog) geen loonbeslag.

Persoonlijk zou ik een loonbeslag proberen te voorkomen. Herfinancieren, goede afspraken maken met de schuldeisers, etc. Zelfs al benaderen (kwa liquiditeit voor jezelf) de te maken afspraken een loonbeslag dan nog zou dat mijn voorkeur hebben, dat geeft je nog enige controle en vrijheid. Mij bekruipt daarnaast het gevoel dat het zoeken is naar een quick fix en dat lijkt me geen goede uitgangspositie om een gezonde onderneming op te zetten.

 

1 minuut geleden, ChielW zei:

Kunnen ze dan beslag leggen op mijn salaris die ik uit de BV ontvang of op het hele vermogen wat in de BV zit? 

Op de gehele B.V. (of beter gezegd, de aandelen) omdat jij de aandelen houdt van de B.V. en dat is ook wel zo eerlijk: Anders zou iemand die je persoonlijk geld schuldig is, een B.V. kunnen starten en vrolijk doei kunnen zeggen tegen jou als schuldeiser. Vervolgens leeft hij nog lang en gelukkig met zijn B.V. - dat zou een mooie wereld geven.

Link naar reactie
  • 2

Dat licht in de tunnel is vermoedelijk de bureaulamp van de schuldhulp die alle schuldeisers even rustig heeft weten te krijgen..

 

Sorry voor de wat lompe binnenkomer, maar jou schulden situatie is verre van stabiel als je nog in de fase zit dat men bekijkt hoe de sanering gaat lopen.. bij wsnp is een onderneming vrijwel zeker een no go.. Zelden wordt een onderneming toegestaan tijdens wsnp.. nu dus een bv starten blokkeert de optie en maakt sanering een stuk lastiger. 

 

Maar stel de boel is zonder wsnp stabiel te krijgen.. dan krijg je met een bv meteen de volgende uitdaging.. je salaris.. er is natuurlijk het fiscale aspect van gebruikelijk loon verplicht een flink salaris of misschien met toestemming eerste jaar minimumloon , maar schuldeisers zijn niet heel blij met een schuldenaar met eigen bv omdat je dan te makkelijk zelf kan bepalen wat je inkomen is en mogelijk geld in de bv laat zitten. 

Schuldeisers zullen dan veel minder makkelijk in stemmen met gunstige betalingsregelingen met gedeeltelijke kwijtschelding. Juist omdat ze ook altijd het middel van beslaglegging achter de hand hebben. Bij eem loondienstbaan weten ze dat je niet opeens volgend jaar het dubbele verdient.

 

Kortom als jij gaat ondernemen voordat je schuldensituatie is gestabiliseerd (afspraken met alle schuldeisers liggen vast) bewijs je jezelf vermoedelijk geen dienst..

 

De route zou dus denk moeten zijn afspraken maken obv huidig stabiel inkomen ook als dat nog een (half) jaar kost..

Want als je een minnelijke sanering hebt en geen wsnp leef je een kaartenhuis.. zolang je overeengekomen regelingen nakomt gaat het goed maar als er inkomen wegvalt, betalingen gemist worden, dan dondert dat kaartenhuis zo weer in elkaar..

 

Denk goed na over de keuzes die je maakt en vooral wanneer je ze maakt want je kunt het jezelf heel moeilijk maken als je te snel wilt of gaat.. en ja schuldssaneerders zijn geen snel denkende ondernemers maar conservatief denkende zekerheidszoekers.. dus dat gaat schuren.. maar zonder hun hulp krijg je de 60k niet weg..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, ChielW zei:

Kunnen ze dan beslag leggen op mijn salaris die ik uit de BV ontvang of op het hele vermogen wat in de BV zit

Bij een eenmansvennootschap, waarbij alle aandelen in het bezit zijn van de schuldenaar, kan beslaglegging plaatsvinden op het hele vermogen van die BV.

 

22 minuten geleden, ChielW zei:

+ Heb ik recht op een nieuw BTW nummer wanneer het BTW nummer van mijn eenmanszaak ingetrokken is vanwege het verzaken van BTW aangiftes icm een openstaande belastingschuld.

Recht hebben is hierin een te groot woord ... als het gaat om het starten van een nieuwe eenmanszaak.

 

Voor een BV zal een nieuw BTW-nummer wel worden toegewezen, als de Notaris, Kamer van Koophandel (én niet te vergeten) een Bank aan het opstarten van de nieuwe onderneming willen meewerken. Een BKR-registratie is nu niet bepaald een voordeel bij het openen van een nieuwe bankrekening.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, Remco TH zei:

Mij bekruipt daarnaast het gevoel dat het zoeken is naar een quick fix en dat lijkt me geen goede uitgangspositie om een gezonde onderneming op te zetten.

 

Het hosanna momentum kan zich natuurlijk aandienen, maar zoals zo vaak is de wens is de vader van de gedachte.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heb je nog middelen waarmee je schulden af kunt lossen? Je schrijft dat je jouw eenmanszaak hebt uitgeschreven, maar niet dat deze geliquideerd is. Lopen de schulden nu juist niet op als de situatie zich in een 'status quo' bevindt?

 

Ik geloof nooit dat dit haalbaar is en ben je dan van plan om de functie in loondienst weer op korte termijn te beëindigen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Markilanosz zei:

Waarom koop je niet een kant en klare BV vanaf de plank? Dan heb je een BTW nummer, bankrekening en kun je zo aan de slag. Tuurlijk wel opletten wat je koopt. 

 

Opletten wat je koopt lijkt me in de praktijk lastig als je niet de middelen hebt dit te onderzoeken. Of zie ik dat verkeerd?

 

Nieuw oprichten is niet duur en er lijkt geen reden te zijn waarom Topicstarter ChielW (of beter gezegd, de nieuwe B.V.) niet geaccepteerd zou worden door de verschillende partijen en instanties. Voor een kant- en klare B.V. moet je ook langs de notaris met de kosten die daarbij horen, etc. dus goedkoper is het ook al niet.

Het is een interessante invalshoek die je aanbiedt Markilanosz, dat zeker, maar wat zijn naar jouw idee dan nog de voordelen in dit geval voor Topicstarter?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Goedemorgen

Ik heb vroeger deelgenomen op dit fantastische forum maar was alles kwijt dus heb mij opnieuw geregistreerd.

Is voor de topic starter misschien een Belgische bv een alternatief ?

Nog steeds geen verplicht salaris voor de zaakvoerder maar dan wel een hoger vennootschapsbelasting tarief.

aangepast door Magante
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.