• 0

Waar moet ik rekening mee houden met een Kickstarter met backers in de VS?

Hoi Higher Level leden, ik ben momenteel aan het kijken of het mogelijk is om een Kickstarter te beginnen. Ik denk dat de Nederlandse markt te klein is, dus ik wil ook graag de VS meepakken. Ik aan het kijken wat je hier voor moet doen en of ik de prijs interessant kan houden. Direct verzenden van Nederland per pakket lijkt prijzig en ook inefficient. En volgens mij heeft dan de backer ook het risico dat die importrechten moet betalen volgens mij? Het lijkt me interessant om een fulfillment center in de VS te zoeken waar ik een pallet heen kan sturen. Maar waar moet ik nog meer rekening mee houden en welke andere "verborgen kosten" zijn er nog meer? Heb ik bijvoorbeeld een custom broker nodig? Of een Federal Tax ID en een U.S. Mailing Adresss als ik vanuit Nederland opereer?  Is de regelgeving anders als ik het direct vanuit Nederland verzend in plaats van een fulfillment center? Ik heb nog geen vast getal, maar waar ik aan denk is rond de 200 producten met een waarde van 10000 USD. Kan iemand mij de juiste richting op helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou ook eens goed kijken naar wat er allemaal komt kijken bij crowdfunding. Fulfilment is iets waar veel mensen zich op verkijken en is als het misgaat achteraf lastig vlot te trekken.

 

(Voorbeeld: https://youtu.be/wCx32lrBSNQ?t=1555 vanaf 25:55. Dit was een kickstarter waarbij een retrovideogame op diskette werd verzonden.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

 

Op 22-7-2019 om 11:49, Branko Collin zei:

Fulfilment is iets waar veel mensen zich op verkijken en is als het misgaat achteraf lastig vlot te trekken.

 

Zou daarom ook even kijken of er geen fulfillment dienst is die eventueel ook de verzending naar andere landen zou kunnen doen...

Iets als Amazon multi-channel fulfillment?

 

 

Waar je verder bij Kickstarter rekening mee moet houden is dat ondanks het crowdfunding jasje er feitelijk gewoon een koopovereenkomst tussen jou en de backers tot stand komt met alle verplichtingen van dien.

Zorg dan ook dat je alle beloftes die je maakt nakomt, en je netjes levert, want je klanten kunnen je daar aan houden.

Soms wordt daar iets te lichtvaardig over gedacht.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb pas iets gekocht van iemand in Australië. Hij maakt gebruik van Crowd-supply die vanuit de VS voor hem de hele logistiek regelen, zowel afhandeling van de voorbestellingen als het aanhouden van voorraad voor het afhandelen van nabestellingen. Succes!

aangepast door mmint
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.