Ik ben bezig om een nieuw bedrijf op te starten. Wij krijgen van een bedrijf voor elke klant die we aanbrengen een bedrag uitgekeerd.
Daarbij keren wij ook weer een deel uit aan de consument/particulier die via ons het product besteld.
Nu krijgen wij van onze leverancier € 100,- excl. BTW voor elke klant die we aanbrengen.
Aan de consument willen we € 50,- uitkeren op zijn bankrekening.
Maar hoe verwerk ik dit administratief? Ik kan er op internet niet zo heel veel over vinden.
Het lijkt mij dat we de BTW die we van onze leverancier ontvangen gewoon weer moeten betalen als Omzetbelasting (minus andere BTW van inkoop).
De winst is € 100,- minus € 50,- = € 50,- winst (voor inkomstenbelasting). Daarbij andere kosten even niet mee genomen natuurlijk (kantoorkosten etc.).
dennis12
dennis12
Ik ben bezig om een nieuw bedrijf op te starten. Wij krijgen van een bedrijf voor elke klant die we aanbrengen een bedrag uitgekeerd.
Daarbij keren wij ook weer een deel uit aan de consument/particulier die via ons het product besteld.
Nu krijgen wij van onze leverancier € 100,- excl. BTW voor elke klant die we aanbrengen.
Aan de consument willen we € 50,- uitkeren op zijn bankrekening.
Maar hoe verwerk ik dit administratief? Ik kan er op internet niet zo heel veel over vinden.
Het lijkt mij dat we de BTW die we van onze leverancier ontvangen gewoon weer moeten betalen als Omzetbelasting (minus andere BTW van inkoop).
De winst is € 100,- minus € 50,- = € 50,- winst (voor inkomstenbelasting). Daarbij andere kosten even niet mee genomen natuurlijk (kantoorkosten etc.).
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
43 antwoorden op deze vraag