• 0

Inleveren diensten naar buiten de EU Landen

(aangepast)

Beste allen, 
Voor mijn client in Azië heb ik voor hun drukwerk en huisstijl ontwerpen.  De client zijn ook de ondernemer.
Dit heb ik voor hun factuur zonder btw gemaakt. De vraag is: voor btw aangifte moet ik bedrag bij 3a (doormij verrichte leveringen Buiten de EU) invullen. 

Ik heb de test bij de website van de Belastingdienst ingevuld. De resultaat is dat, ik hoef deze dienst niet aan te geven in de btw aangifte. 
Maar ik ben niet zeker. Als, nee, hoe moet ik met omzet van buiten de EU landen hanteren? 

Graag een advies,
Chandy.

aangepast door Chandy
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 uur geleden, Chandy zei:

De vraag is: voor btw aangifte moet ik bedrag bij 3a (doormij verrichte leveringen Buiten de EU) invullen

In rubriek 3a vul je de omzet in van goederen (niet van diensten) die je hebt uitgevoerd naar landen buiten de EU.

 

5 uur geleden, Chandy zei:

Ik heb de test bij de website van de Belastingdienst ingevuld. De resultaat is dat, ik hoef deze dienst niet aan te geven in de btw aangifte.

De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt.

Wat moet u als Nederlandse dienstverlener doen?

U vraagt de belastingdienst van het land van uw afnemer of en hoe u aangifte moet doen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bij levering van diensten (ontwerpen) buiten de EU breng je geen BTW inrekening en geef je deze ook niet aan in je BTW aangifte.

Ook niet als intracommunautaire levering.

 

Of je BTW moet betalen is afhankelijk van de regelgeving in het land van je afnemer.

Er zijn landen waar je pas aangifte hoeft te doen als de waarde (factuurbedrag) boven een bepaald minimum uitkomt.

Er zijn ook landen die het systeem van BTW helemaal niet kennen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.