• 0

Copyright Infringement mail vanuit de US

(aangepast)

Beste allemaal,

 

Mijn naam is Roel Huizer Gros en ben sinds een aantal maanden een extra onderneming gestart waarbij ik "custom acrylic reef parts" design and maak. Nu is er een website in de verenigde staten die een soort gelijk product levert en welke ook dezelfde kleuren combi voor het product op de webshop heeft staan. Nu zijn dit "standaard" kleuren die in plexiglas beschikbaar zijn en deze combineer ik met zwart en wit. (Dit doet de leverancier in de US ook) Daarnaast bied ik meerdere kleuren combinaties aan en niet alleen de kleuren die deze webshop ook levert.

 

Ik heb een mail ontvangen van ik denk een soort van advocaat welke verzonden is vanaf een @gmail.com account, dit vind ik zelf al opmerkelijk. Daarnaast geven ze aan dat ik het woord "GLO" gebruik in mijn artikelen wat volgens de webshop hun trademark zou zijn. Ze hebben op de website "TM" staan na het woord GLO. Ik heb wat zoek pogingen gedaan maar kan niets omtrent deze TM vinden icm de naam van de leverancier. Daarnaast geven ze ook aan dat ik bepaalde content van hun website gebruik en dat ik deels het ontwerp gebruik voor de producten.

 

Mijn ontwerpen komen totaal niet overheen met de ontwerpen van deze webshop en heb ik alle designs zelf gemaakt. Daarnaast lijken ze te willen aangeven dat ik de kleuren combinatie niet mag gebruiken omdat hun deze al hebben?

 

Al met al vind ik het een beetje een vage mail en weet ik niet precies wat ik er mee moet doen en waar ik me aan moet houden? Dus hopelijk kunnen jullie hierin adviseren? (Om problemen te voorkomen heb ik alle producten in de webshop tijdelijk uitgeschakeld)

 

Bij deze een copy van de content van de mail welke ik ontvangen heb en een voorbeeld van een product dat ik gemaakt heb en een product dat zij verkopen.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NOTICE TO CEASE AND DESIST
Date July 20th 2019


Re: Copyright Infringement


Dear RHG Designs,


It has been determined that you are currently using Product Design, Content, Trademark (the “Work”) without our authorization which is copyrighted work in accordance with Title 17 of the U.S. Code.


GLO Magnetic Frag Rack - The trademark word "GLO" was used in your products. Part of the design/color combination was used. The website notice including "OBD" was used in your website notice. 

Features:

• CO2 laser cut with high quality cast acrylic.

• Dual “REEF SAFE” Submersible Magnets

 
Accordingly, we demand that you immediately remove the material and cease any further all of our Work, including any other infringements, otherwise you could be liable for statutory damages as high as $150,000 as set forth in Section 504(c)(2) therein.


If you do not cease the use of the aforementioned copyrighted material a lawsuit will be commenced against you.  


Furthermore, we demand that you immediately cease the use and distribution of all infringing works derived from the Work, and all copies, including electronic copies, of same, that you deliver to us, if applicable, all unused, undistributed copies of same, or destroy such copies immediately and that you desist from this or any other infringement of our rights in the future.

If we have not received an affirmative response from you by July 26th 2019 indicating that you have fully complied with these requirements I shall consider taking any and all legal remedies available to rectify this situation.

Attached are a signed copy of this notice and proofs of copyright infringement.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Link:

Product RHG-Designs

 

Link:

Product Tegenpartij


 

aangepast door Mikky Vrolijk
naw-gegevens "tegenpartij" verwijderd.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.