Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Jip

Eigen methode om te netwerken

Recommended Posts

Hallo,

Sinds kort ben ik gestart als zelfstandige. Ik ben als snel tot de conclusie gekomen dat netwerken hard werken is.

Gelukkig loop ik (nog) over van enthousiasme en heb nog veel ideeen om naamsbekendheid op te bouwen.

Een hiervan wil ik hier graag voorleggen, omdat ik er zelf wat twijfels over heb.

Het concept is als volgt. Ik heb tien vragen (eigenzinnig en openhartig) opgesteld, die ik wil voorleggen aan ondernemers in de regio. De laatste vraag is 'wie wilt u nader besproken zien'. Zo heb ik weer een ingang om bij het volgende bedrijf binnen te komen.

Het artikel wordt met foto op mijn website geplaatst die steeds meer bezocht wordt.

Ik bied ondernemers hiermee een stukje gratis naamsbekendheid en ik hoop er zelf natuurlijk ook profijt van te hebben. Daarnaast lijkt het mij leuk voor bezoekers om eens een andere kant van een ondernemer belicht te zien.

Wat denken jullie hiervan?

p.s. alle reacties zijn welkom, ook de minder positieve. Ik sta open voor opbouwende kritiek.

Erg leuk idee!

Netwerken is hard werken, maar wel één van de meest efficiënte methodes om je bedrijf aan klandizie te helpen, slim hoor ;)

Wat ik zou doen als ik jou was is die keten binnen je regio lineair houden, maar ook een virale (uitwaaierende, pyramide) versie op gang brengen. Die kan je landelijk op de kaart zetten.

Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • http://www.rentawarroom.nl

Dankjewel, dat geeft de startende (en soms wat onzekere) ondernemer moed!

Het is leuk en bijzonder inspirerend om als zelfstandige actief te zijn, anderzijds zoals gezegd hard werken. Prettig om hier een klankbord te hebben.

Leuk concept, maakt me nieuwsgierig in welke branche je actief bent, journalistiek, communicatie? Ondanks dat je exposure genereert, zullen ondernemers zich wel afvragen: 'what's in it for you?'

Zelf zou ik vooral heel erg boven op de redactie van het stukje over mij willen gaan zitten, en altijd een veto willen hebben over publicatie en publicatieduur...

Ik verleen administratieve en secretariele ondersteuning aan onder meer bedrijven. Ik heb wel een basiscursus journalistiek gevolgd. Dat vind ik ook wat moeilijk, dit concept goed te onderbouwen naar ondernemers toe.

Guest Verwijderd account

Ik vind het persoonlijk een heel leuk idee om de andere kant van de ondernemer is aan bod te laten komen, de meesten mensen uit deze branche zijn allemaal nieuwsgierig en trekken hun neus niet op voor nieuwe, frisse informatie van mede branche genoten! Laten we van elkaar leren..

Groeten,

P.Grauss

Titel aangepsat

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

Ik ben een dergelijk concept eens tegengekomen in een regionaal krantje waarin de pen van de ene naar de andere ondernemer wordt doorgegeven. Dit was volgens mij zeker een succes, maar dat is natuurlijk vooral omdat het ervoor zorgt dat de ondernemer die eraan meewerkt exposure krijgt, de vraag is inderdaad of ze eraan mee willen werken als het alleen op jou website komt te staan. Is dit genoeg exposure voor de ondernemers?

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Hi,

wie weet wordt het interessanter voor ondernemers als je het stuk panklaar voor ze maakt zodat zij het ook op hun website kunnen zetten onder 'nieuws' of 'in de pers'. Daarbij dan ook wie hun heeft voorgedragen en wie zij hebben voorgedragen? Dit is makkelijke 'content' / inhoud voor een website.

succes ermee!

Marga

www.commgres.com Congressen, workshops, en beurzen met resultaat voor uw deelnemers en u! Wij sparren net zolang met u tot de inhoud werkelijk past bij uw doelgroep en weten het dan ook succesvol in de markt te zetten. Dus voldoende en de juiste deelnemers in de zaal! Die in hart+hoofd geraakt zijn!

Hulpplus,

Daar heb je gelijk in denk ik. Wellicht is het een idee om eens een praatje te gaan maken met de redactie van de regionale krant of een of ander clubblad. Ik ben er nog niet helemaal uit. De tien vragen heb ik wel al op papier staan en ook aan wat kenissen en familie voorgelegd en die waren positief.

Nog een tijdje broeden totdat het goed voelt ;)

Hup hup, actie, dóe iets :-) Een maand nadenken is lang zat ;)

You have to get in opportunity's way-- begin gewoon ergens, experimenteer.

Sommige dingen gaan pas goed voelen als je ze uitvoert ;)

Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • http://www.rentawarroom.nl

Beste Annedien,

Gelukkig zijn er talloze manieren om te netwerken. Ik heb de afgelopen maand dan ook niet stilgezeten.

Hier wordt EEN manier van netwerken besproken die ik graag eens tegen het licht wilde houden. Urgentie laag. Laat mij, gevoelsmens als ik ben, maar fijn een tijdje broeden totdat het goed voelt. Ieder z'n manier, toch?

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.