• 0

Rechtstreekse BTW-identificatie België > adres voorleggen stukken

Wegens het overschrijden van het drempelbedrag afstandsverkopen in België ben ik momenteel bezig met het invullen van het formulier 604A en RBI. Aangezien het waarschijnlijk enige tijd kost voordat ik een antwoord van de Belgische fiscus krijg stel ik deze vraag hier.

 

Formulier RBI > II. Registratie in België > 3.3 Wat is het adres in België waar de boeken en stukken met betrekking tot de economische activiteit in België van de in punt I bedoelde belastingplichtige zullen worden voorgelegd op elk uitdrukkelijk verzoek van de administratie.

 

Aangezien mijn onderneming in Nederland gevestigd is heb ik natuurlijk zelf geen adres in België.

Wat wordt hier doorgaans voor gebruikt? Is het mogelijk om hier het adres van de Belgische fiscus op te geven zodat op verzoek de stukken gewoon op hun kantoor kunnen worden voorgelegd?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Interessant topic omdat ik hier zelf ook snel mee te maken zal krijgen (2 maanden van start met nieuwe bedrijf en zit al op 70% van drempelbedrag) voor Belgie, Duitsland en Frankrijk.

 

Ik had eigenlijk ook begrepen dat je geen adres in het betreffende land nodig zou hebben maar begrijp hieruit dus van wel?

Moet ik dan dus in Belgie, Duitsland, Frankrijk en alle overige landen waar ik aan drempelbedrag zou komen dus een fysiek adres regelen welke ik huur of van een andere dienst?

Elk land een aparte boekhouder lijkt me ook nogal wat, laat mijn boekhouding toch bij voorkeur allemaal doen door de boekhouder die ik hier al in Nederland heb.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit nu zelf in deze situatie omdat wij het drempelbedrag voor BE gaan overschrijden.  Wat ik ga doen is in mijn boekhoudpakket grootboekrekeningen toevoegen voor omzet Belgie en BTW Belgie.

 

Als ik dan een particuliere klant heb dan koppel ik de verkoop aan de BE btw grootboekrekeningen en als ik een zakelijke BE klant heb dan gaat die gewoon op de NL ICP levering. 

 

Aan het eind van de maand draai ik de rekeningoverzichten uit en doe ik aangifte. 

 

Volgens mij is dat alles en heb je niets te maken met extra boekhouders of een tweede administratie..

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.