• 0

wel of niet samen gaan werken

ik zit een beetje in dubio,

 

Geregeld heb ik, waarschijnlijk net als jullie ideeën om een interessant product in de markt te zetten. Vaak als ik zo'n idee heb dan moet ik het enthousiasme ergens kwijt. Nu heb ik tijdens mijn werk een man ontmoet die ook wel voor handel open staat. Reeds hebben we 2 dingen opgepakt maar om een diverse redenen is het niks geworden, dit even ter voorinfo:

 

2 weken geleden is er een echt interessante business opportunity voorbij gekomen. Het betreft een product dat in belgië zeer succesvol is en in Nederland net naam begint te krijgen.

Via via ben ik in contact gekomen met de patenthouder van het betfeffende het product. De man heeft zelf een distributie kantoor en heeft geen behoefte om nog verder uit te gaan breiden naar andere landen. Het volgende is het geval:

 

Aangezien ik wel in ben voor een gat in de markt heb ik die man opgebeld en aangegeven dat ik mogelijk interesse heb om het product in een ander land / andere landen te gaan verkopen. Hij had daar wel oren naar en we hebben een afspraak gemaakt.

 

Een dag voordat ik daar heen ging heb ik die "partner" van mij gebeld en aangegeven dat ik naar belgië zou gaan omdat ik daar een afspraak had. Nadat ik het verhaal had uitgelegd gaf hij aan ook mee te willen. Uit eindelijk zijn we er samen naar toe gegaan en hebben een goed gesprek gevoerd met die man. Ik heb aangegeven terug te komen met een voorstel.

 

Nu is het zo dat ik neit echt een goed geveol heb bij die partner van mij. Voor mij was het wel op dat moment een goed klankbord maar om nu te zeggen dat ik er verder mee wil........

persoonsomschrijving: veel lullen, weinig wijze woorden.

 

Nu is een beetje het dilemma dat ik hem er wel bij getrokken heb en hem enthousiast gemaakt heb, maar ik ben niet meer enthousiast over hem.

misschien kunnen jullie mij opweg helpen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik denk zelf dat je op je gevoel moet vertrouwen en niet een samenwerking aan moet gaan omdat je je gedwongen voelt.

 

Ik heb toevallig zelf net een topic gestart over het vertrouwen dat je in je zakenpartner zoekt, en daaruit blijkt ook wel dat je echt een goed gevoel bij elkaar moet hebben.

 

Zou je toch samen willen werken dan adviseer ik je om alle afspraken heel duidelijk zwart op wit te zetten met handtekeningen eronder.

 

Misschien is de makkelijkste oplossing om gewoon met je zakenpartner om tafel te gaan zitten en je gevoel toe te lichten. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. ;)

 

Ik wens je veel wijsheid toe.

 

Groet,

 

Martin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.