• 0

Slecht beeld van compagnon

Hoi allemaal,

 

Ik heb een vraagje/kwestie. Sinds december heb ik een nieuwe winkel geopend in herenkleding, dit is een bv met 2 eigenaren/holdings. Om de zaak op te starten hebben we 600K geïnvesteerd, waarvan 550k vreemd vermogen. Van deze 550k hebben we voor 200k privé meegetekend. Het loopt allemaal prima, alleen ik heb zeer grote moeite met mijn compagnon. We hebben 18 jaar samen gewerkt in een andere kledingzaak, ging prima. De laatste maanden merk ik dat hij de spanning niet meer aankan..bijna dagelijks loopt hij te schreeuwen en verwijt hij jan en alleman (ook mij) van alles, zonder zelf een boetekleed aan te trekken....ik ben daar klaar mee en schaam me kapot. Daarnaast merk ik dat hij zich door veel bekende en minder bekende mensen continu laat beïnvloeden en draait met zijn mening c.q. regelmatig liegt...kortom hij kan het allemaal niet aan denk ik. Nu twijfel ik om mijn aandelen aan hem te verkopen want ik heb geen zin meer om samen met deze man mijn zakelijke leven in te vullen..Wat denken jullie van deze kwestie? En als ik mijn aandelen verkoop....verkoop ik dan de Schult (ook het prive stuk) mee naar de volgende eigenaar van de aandelen c.q. mijn compagnon?

 

Hoor graag, bedankt!

 

Gr, Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
4 minuten geleden, TwaBla zei:

Dan leef je in een papieren realiteit.

Degene die een prognose maakt leeft in een schijnwereld, veel te vaak gebaseerd op utopische verwachtingen die uiteindelijk niet haalbaar blijken te zijn.

 

Zojuist, TwaBla zei:

Je kan prognoses maken, scenario's.... Maar forecasts (voorspellingen) zijn iets anders dan planningen.  

Yep ... en daarom is een winstprognose (voorspelling) niet hetzelfde als een winstplanning.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Winst in een winkel is idd wat minder te plannen dan in dienstverlening  een reden te meer om niet zo zwaar op vreemd vermogen te leunen. Winst sturen kan altijd maar te veel ondernemers denken nog in omzet-kosten=winst  en zijn te passief met winst maken bezig.  Ik ben niet roomser dan de paus want toen ik 35 jaar geleden begon met ondernemen dacht ik ook zo. De kentering kwam 7 jaar geleden bij de start van mijn huidige bedrijf. Het anders denken heeft mij iig meer op  geleverd.

 

TS zal snel aan de bak moeten met zijn problemen en compagnon. Van het financiële plaatje zoals hij schetst zou ik geen oog dicht meer doen.

 

1 uur geleden, TwaBla zei:

Wordt weer een pissing contest tussen betweters, dus ik haak nu af. 

 

Verschil van meningen is geen pissing contest geeft gewoon wat cachet aan de discussie.😉

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.