• 0

eurovergunning nodig met personenauto

Ik ben ongeveer 10 jaar ZZP  koerier.  We rijden geen vrachtauto.  Ik rij en vervoer 1 of 2 dagen per week 1 of 2 pakketten tot 50 kg in mijn eigen personenauto Ford Focus Station.  Deze staat ook nog op privé. Dus niet op zakelijk.

Nu ontving ik pas bijgaande brief van het NIWO. Nooit eerder bericht van deze instantie ontvangen. Hierin staat o.a.

lk zou het op prijs stellen dat, indien u geen beroepsgoederenvervoer verricht, u dit via de e-mail laat weten.

Wat moet ik nu doen?

IMG_20190803_0001.docx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Hammie,

 

Beroepsgoederenvervoer - dus ook koerieren- mag je alleen doen als je een vergunning hebt.
Er is nog steeds een uitzondering voor vervoer voor derden als je je auto terug laat keuren naar <500 kilo. Dit kan je zelf online via de website van het RDW doen, kost € 50 of iets in die richting.

Omdat de auto als prive staat, mag je daarmee ook geen goederenvervoer doen (ik neem even snel aan dat je ook geen goederen transportverzekering hebt?) Dit gaat altijd goed, tot het mis gaat. Je verzekering zal niets uit keren als blijkt dat je met je prive auto en prive verzekering aan het koerieren was.

Zowel een NIWO vergunning behalen als een zakelijke verzekering zal serieus geld kosten. De beste oplossing op dit moment zal zijn om je auto terug te laten keuren.
Aan de andere kant is de kans dat je een controle van het ILT krijgt is nagenoeg nihil, je zou het dus ook zo kunnen laten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.