• 0

huurovereenkomst 'pacht'contract sportkantine

Goedendag,

 

Ik zit met een vraag waar ik zelf even niet uitkom, wellicht is hier iemand die mij kan adviseren of info kan geven? Waarvoor alvast hartelijk dank. 

Sinds 1 maart van dit jaar pacht ik de horeca van een tenniskantine, dit houdt in; de kantine, terras, keuken kleedkamers, toiletten etc. 

Voordat ik hieraan begon werd mij verteld dat de jaarlijkse omzet gemiddeld op €120000,- zou liggen, wanneer de openingstijden verruimd zouden worden en er meer aandacht gegeven zou worden aan het organiseren van zgn daghappen of evenementjes, zou dit met 20% omhoog kunnen. 

Nu, na amper 5 maanden, kregen ik en mijn goede vriend (die bij mij op de loonlijst staat en mij vooral in het begin veel geholpen heeft) te horen dat het bestuur op een andere manier verder wil.

Enorm verbaasd over dit alles word er nu van mij verwacht dat ik hiermee akkoord ga en zo spoedig als mogelijk de stekker eruit trek. 

Vanzelfsprekend heb ik een investering gedaan in zaken als voorraadopname e.d. en heb begin van dit jaar mijn vorige vaste baan ervoor opgezegd. 

Mijn vraag is dan ook; kan het bestuur (lees: voorzitter) mij er op deze manier uitzetten, zoja, heb ik hierna dan recht op een uitkering?

Naar mijn idee heb je hier recht op wanneer je een arbeidsovereenkomst hebt bij een werkgever, maar een huurovereenkomst is niet tussentijds op te zeggen toch...?

Help!!

 

Mvg, Peter. 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ondernemer heb je geen recht op een werkeloosheidsuitkering. Je kunt hooguit beroep doen op een speciale bijstandsregeling voor ondernemers. Een huurovereenkomst is heel wat anders dan een arbeidsovereenkomst en het onverwacht tussentijds opzeggen valt onder het ondernemersrisico.

 

Staat er geen termijn in je pachtovereenkomst?

Link naar reactie
  • 1

Ga met het pachtcontract of de huurovereenkomst bij jouw eerste gelegenheid langs op het spreekuur bij een advocaat.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.