• 0

Reviews bol.com valsspelen

(aangepast)

Hallo mensen,

Ik weet mij geen raad met de volgende situatie en het is erg frustrerend op dit moment. Ik ben al 1.5 jaar actief op bol.com en ik heb mij netjes gehouden aan de (wellicht niet bestaande) regel van op een eerlijke manier reviews krijgen op mijn productpagina op bol.com. Dit betekent niet gratis producten weggeven aan vrienden in ruil voor een biased review, niet zelf via een VPN review schrijven op mijn productpagina of enig andere oneerlijke tactieken.

Bij het onderzoeken van mijn competitie kwam ik er meteen achter dat 2 verkopers met hun eigen product pagina vals spelen wat betreft hun reviews en wel als volgt;

Verkoper A) Heeft op zijn product pagina 3 reviews die een letterlijke kopie zijn van elkaar kwa tekst en gebruikersnaam en daarboven 4 andere reviews die ook een letterlijk kopie zijn van elkaar. Hij heeft ook een ander soortgelijk product op een andere productpagina (dus niet als productfamilie) en daarbij heeft hij precies dezelfde reviews als bij het eerder genoemd product.

Verkoper B) Ongeveer hetzelfde verhaal. Hij heeft 3 aparte productpagina's met verschillende producten (wel soorgelijk) en daarbij heeft hij op elk pagina precies dezelfde reviews en gebruikersnamen omdat de reviews voor alle 3 de producten wel passen.

Hier is duidelijk dat deze verkopers niet deze reviews van klanten hebben gekregen, maar ze heel waarschijnlijk zelf hebben getypt door een VPN te gebruiken bijvoorbeeld. Ook heb ik 2 andere verkopers gezien die opeens in een maand van ongeveer 20 reviews naar 80+ reviews zijn gegaan. Nu vraag ik mij af, controleert bol.com uberhaupt of reviews wel legitiem zijn? Weten julie iets hierover?

Want als mijn competitie gewoon een VPN aanzet en mooi reviews voor zichzelf schrijft zonder consequenties terwijl ik tijd, geld en energie steek in het vergaren van reviews dan vraag ik mij of of ik niet hetzelfde moet doen als wat zij doen.... anders heb ik gewoon een groot competitief nadeel. Ik wil het liefst natuurlijk niet aan zulke praktijken meedoen.


Het melden aan bol.com van deze praktijken per verkoper lijkt mij geen oplossing, aangezien bij vele verkopers het voor mij niet te zien is of zij legitiem reviews hebben gekregen. Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
Floor

aangepast door FloortjeXW
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is bijna net zo oud als de (internet)weg naar Rome ...

 

Nep-reviews ... een tv-fragment van Tros-Radar uit 2012.

en een reactie van Bol.com, eveneens uit 2012.

"Op een bestand van 700.000 reviews is het dus vanzelfsprekend mogelijk dat er oneerlijke reviews tussen staan, maar het volume corrigeert dit ook. Dat gezegd hebbende zijn excessen zoals bedrijven die tegen betaling positieve recensies leveren niet de bedoeling en zullen we hier achteraan gaan."

 

Wij mogen aannemen dat er, anno 2019, nog steeds achteraan wordt gegaan.

‘Sjoemelen met reviews op internet fluitje van een cent’

"bol.com controleert een beoordeling pas als deze drie keer is gerapporteerd."

 

Google ook maar eens op bol.com reviews kopen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

valsspelen op bol.com is heel lastig met beoordelingen.

Je moet om te beginnen dus een bestelling bij jezelf plaatsen. dan moet je ook zorgen dat Bol.com niet ziet dat je een bestelling bij jezelf plaatst anders wordt de bestelling direct geannuleerd (ik heb dat ooit getest).

En dan moet je hopen dat je een beoordelingsverzoek ontvangt. slechts 1 op de 30 a 35 kopers krijgt een verzoek om een beoordeling achter te laten en als je eerder beoordeling hebt achtergelaten krijg je niet bij de volgende order wederom een beoordelingsverzoek.

 

Je kan dus niet zomaar even een paar beoordelingen voor je eigen shop plaatsen.

 

edit... ik zie dat je nu over productpagina hebt, bedoel je dus een beoordeling van het product? deze zijn veel minder belangrijk als de beoordelingen van de shop zelf.

en 1 aanbieder (1 KVK inschrijving) mag niet meerdere keren hetzelfde product aanbieden. ook niet als dat product onder meerdere EAN nummers online gezet wordt, dat kan je rapporteren en dan voegen ze het samen.

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, FloortjeXW zei:

Ik wil het liefst natuurlijk niet aan zulke praktijken meedoen.

 

Daarmee heb je dus meteen je eigen vraag beantwoord, nooit iets doen omdat anderen het ook doen, zeker niet als het niet bij je past.

Vaar je eigen koers, fake reviews gaan vroeg of laat opvallen. Reputatie op internet is een lange termijn spel.. niet meeste (positieve) reviews..

 

Bol.com heeft zijn eigen dynamiek, er zal altijd iemand zijn die sneller is, of goedkoper.

Je gaat toch ook niet je leveringssnelheid aanpassen omdat een paar aanbieders sneller kunnen leveren of je prijs verlagen omdat iemand anders goedkoper is.
Waarom zou je dan wel je review beleid gaan aanpassen omdat anderen je "te slim" af zijn.

 

Op de markt beweert de ene koopman ook dat de andere groenteman oude bananen verkoopt en daarom de helft goedkoper is. De andere groenteman roept dat hij rijpe bananen voor een mooie prijs aanbied en dat een kilo bananen met een gezin in 1 dag op is dus niet een week houdbaar hoeven te zijn..

Beiden hebben gelijk en beiden hebben klanten die vinden dat zij een betere groenteman zijn dan die andere..

 

Bepaal je eigen strategie / marketingmix binnen de regels van Bol.com en laat de rommelaars lekker rommelen.. wordt geen rommelaar!

Als je teveel tijd gaat besteden aan het bekijken wat de concurrentie allemaal (fout) doet loop je altijd alleen maar achter de feiten aan.


 

Link naar reactie
  • 0
Quote

Nu vraag ik mij af, controleert bol.com uberhaupt of reviews wel legitiem zijn? Weten julie iets hierover?

 

Nee dit controleren ze niet. Ik heb wel vernomen dat ze bezig zijn om valse reviews aan te pakken.
Hoe ze van plan zijn om dit te doen willen ze (nog) niet delen.

 

Quote

Het melden aan bol.com van deze praktijken per verkoper lijkt mij geen oplossing, aangezien bij vele verkopers het voor mij niet te zien is of zij legitiem reviews hebben gekregen. Ik hoor graag van jullie!

 

Het melden heeft ook geen zin. Ze doen er op dit moment niks aan.

 

Ik herken het zelf ook. Vooral producten waar plotseling tientallen tot wel honderd reviews op geplaatst worden (terwijl er soms nog geen enkel exemplaar verkocht is).
Vooral als je dan een soortgelijk product verkoopt verlies je een zeer groot gedeelte van je omzet in de betreffende categorie.

 

Het valt me wel op dat dit de afgelopen maanden steeds meer gebeurd maar dit kan ook aan mij liggen.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst hartelijk dank allemaal voor de snelle reacties!

 

Cosara

Bedankt voor je reactie. Je bericht geeft mij juist de indruk dat er anno 2019 nog steeds niet wordt gecontroleerd, aangezien ik dus zie dat de competitie dit doet en bol.com pas controleert bij 3x melding van ongepaste review. Hoe groot is de kans dat een review die verder niet dubbel is geplaatst of op een andere manier laat merken dat er iets niet klopt, gerapporteerd? Ik denk niet groot. Ik heb net op de knop ''ongepast review?'' geklikt en er gebeurde niks. Je kon niet de reden vermelden bijvoorbeeld, dus of bol.com bij een melding gaat controleren op of de review op een legitieme wijze is verkregen of alleen controleert op taalgebruik...? Ik denk het laatste.

Daniel_Nijmegen

Bedankt voor je reactie ook. Ik heb het over reviews van de productpagina en niet over reviews over de verkoopaccount. Waarom denk je dat een klant die moet kiezen uit 2 producten die beide private labelled zijn, kiest voor het product met de beste verkopersscore ipv productscore? Ik denk juist dat de productscore/reviews veel zwaarder telt voor de klant. 

En ik heb het niet over dubbel geplaatste producten. Ik heb het bijvoorbeeld over 2 soortgelijke producten van de verkoper op 2 verschillende productpagina's, maar waarbij bij beide productpagina's precies dezelfde reviews staan. Bijvoorbeeld voor de productpagina van de kers staan precies dezelfde reviews als de productpagina van de banaan, om een voorbeeld te geven.

 

Roel J

 

Bedankt voor je uitleg. Het klopt inderdaad zeer zeker dat op de lange termijn de reputatie van je merk niet alleen afhangt (of af moet hangen) van de reviews op bol.com en dat je je op meerdere gebieden moet onderscheiden dan alleen het aantal reviews. 

Alleen op dit moment ben ik nog niet op het punt dat ik een lange termijn merk ben begonnen en ik verkoop momenteel alleen op bol.com. Ik market niet op andere kanalen, omdat ik simpelweg nog niet zo ver ben. Dus op de korte termijn maakt het wel degelijk wat uit voor mij. Ik ben nu heel erg afhankelijk van bijvoorbeeld de product reviews. 

Niettemin is jou strategie zeker de meest lange termijn en meest effectieve.

Quantum

 

Erg bedankt voor je reactie. Omdat je het zelf meemaakt, dan begrijp je waarschijnlijk goed hoe frustrerend dit is.

Mag ik je vragen van wie en wanneer je vernomen hebt dat ze er op dit moment niets aan doen en dat ze wel van plan zijn om het aan te pakken ? Hoe weet je dat zo zeker zeg maar?

Het kan zijn dat de afgelopen maanden dit steeds meer gebeurt omdat jan en alleman vanwege de bol.com masterclass van Jia Ruan ook op bol.com zijn gaan verkopen. Dat is een wilde gok hoor. Maar ik heb wel gehoord dat hij aan heel Nederland zijn course heeft geadverteerd.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
15 minuten geleden, FloortjeXW zei:

Jia Ruan

 

Dan haal je het wel op je hals. Dit is zo'n profeet die zelf advertenties plaatst met de vraag Opgelicht door Jia Ruan? en Jia Ruan, betrouwbaar of scam? om critici te slim af te zijn.

 

Hij weet ook van alles over reviews...

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
14 minutes ago, FloortjeXW said:

Mag ik je vragen van wie en wanneer je vernomen hebt dat ze er op dit moment niets aan doen en dat ze wel van plan zijn om het aan te pakken ? Hoe weet je dat zo zeker zeg maar?

 

Ik heb hier zelf ook over geklaagd bij de partnerservice. Ze geven aan dat er momenteel een project loopt om een beleid te creëren rondom neppe reviews maar dat het formaliseren hiervan nog een tijd gaat duren. Ook geven ze aan dat vooralsnog de beslissing is gemaakt om hier niet tegen op te treden totdat er werkelijk kan worden vastgesteld dat het om een frauduleuze review gaat, zelfs als het wel aannemelijk is dat het een frauduleuze review is.

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

FloortjeXW, verkoop je ook via andere kanalen? Daar kun je ook op verschillende manieren beoordelingen verzamelen...

 

...je kunt je ook troosten met de gedachte dat jouw concurrentie kennelijk slechte of luie marketing bedrijft.

 

Wat gebeurt er op Google, Facebook, Bing en Marktplaats (wij kennen jouw handel en onderneming niet)?

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Jia Ruan loopt nu binnen op Passief Geld Verdienen met E-commerce. Besef wel: hij verdient dus geld aan sukkels die zijn succesformule willen kennen. Vorig jaar stond er een portret in Vice en even later in NRC. Dat was even zoeken, want Jia en vazallen hebben de zoekmachine dichtgesmeerd met backlinks, zelfs op woorden als scam en oplichter om critici voor te zijn. 

 

Het verhaal. Jia was een student die niet aan studeren toekwam. In het echt: hij werd niet toegelaten tot een studie Psychologie. Zijn ouders hadden drie restaurants en zijn nu retired. Toen begin hij een adviesbureautje. Tanked! Daarna ontdekte hij Ali Baba en ging muck inkopen om te verkopen via Bol.com. Dat is het model dat hij nu aan anderen aanprijst met een boel motivatiepuberblabla a 500 euro de deelnemer.

 

Jia Ruan's miljonairteam (zo heet dat bij motovatiegoeroes in de USA) is een 10K-club. Ik hoop dat het inkomen is, maar waarschijnlijk is dat omzet. Voor de duidelijkheid, een miljoen is 1000K. Let dus goed op, want vrijwel alle motievatiegoeroes verdienen vooral aan sukkels die denken iets te leren van de voorganger. Trap er niet in.

 

Jia & The Ruanettes.png

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
19 hours ago, Quantum said:

 

Ik heb hier zelf ook over geklaagd bij de partnerservice. Ze geven aan dat er momenteel een project loopt om een beleid te creëren rondom neppe reviews maar dat het formaliseren hiervan nog een tijd gaat duren. Ook geven ze aan dat vooralsnog de beslissing is gemaakt om hier niet tegen op te treden totdat er werkelijk kan worden vastgesteld dat het om een frauduleuze review gaat, zelfs als het wel aannemelijk is dat het een frauduleuze review is.

 

 

 

Erg interessant. Ik ga het zelf ook navragen bij de partnerservice. Erg bedankt!

19 hours ago, Highio said:

@FloortjeXW, verkoop je ook via andere kanalen? Daar kun je ook op verschillende manieren beoordelingen verzamelen...

 

...je kunt je ook troosten met de gedachte dat jouw concurrentie kennelijk slechte of luie marketing bedrijft.

 

Wat gebeurt er op Google, Facebook, Bing en Marktplaats (wij kennen jouw handel en onderneming niet)?

  

Weekendgroet,

 

Highio

 

Hallo Highio. Momenteel dus alleen op bol.com aangezien ik nog nieuw ben. Ik ben van plan om na een jaar een lange termijns merk op te bouwen. Eerst wat inkomsten genereren met producten waar ik een kans voor zie.

Natuurlijk kan ik dan adverteren, SEO, social media marketing op Google, Facebook, Bing etc. Ik had niet aan Bing gedacht, bedankt voor de tip!

En over marktplaats. Bedoel je dan advertenties op marktplaats waarbij als mensen naar een keyword zoeken wat met mijn produc te maken heeft, dan ze dan mijn advertentie zien? Is dat een goede platform op te adverteren? Ik kan mij voorstellen dat bij bepaalde producten, bijvoorbeeld kinderwagens, dat wel zou werken. 
 

Bedankt!

 

4 hours ago, TwaBla said:

Jia Ruan loopt nu binnen op Passief Geld Verdienen met E-commerce. Besef wel: hij verdient dus geld aan sukkels die zijn succesformule willen kennen. Vorig jaar stond er een portret in Vice en even later in NRC. Dat was even zoeken, want Jia en vazallen hebben de zoekmachine dichtgesmeerd met backlinks, zelfs op woorden als scam en oplichter om critici voor te zijn. 

 

Het verhaal. Jia was een student die niet aan studeren toekwam. In het echt: hij werd niet toegelaten tot een studie Psychologie. Zijn ouders hadden drie restaurants en zijn nu retired. Toen begin hij een adviesbureautje. Tanked! Daarna ontdekte hij Ali Baba en ging muck inkopen om te verkopen via Bol.com. Dat is het model dat hij nu aan anderen aanprijst met een boel motivatiepuberblabla a 500 euro de deelnemer.

 

Jia Ruan's miljonairteam (zo heet dat bij motovatiegoeroes in de USA) is een 10K-club. Ik hoop dat het inkomen is, maar waarschijnlijk is dat omzet. Voor de duidelijkheid, een miljoen is 1000K. Let dus goed op, want vrijwel alle motievatiegoeroes verdienen vooral aan sukkels die denken iets te leren van de voorganger. Trap er niet in.

 

Jia & The Ruanettes.png

 

Ik weet niet of hij totaal geen waarde biedt aan zijn studenten, maar ik krijg een onvertrouwd gevoel bij zijn marketing. Maar wellicht draait het wel goed bij hem. Ik zou het in ieder geval anders aan hebben gepakt.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, FloortjeXW zei:

Ik weet niet of hij totaal geen waarde biedt aan zijn studenten, maar ik krijg een onvertrouwd gevoel bij zijn marketing. Maar wellicht draait het wel goed bij hem. Ik zou het in ieder geval anders aan hebben gepakt.

Ja, de stijl is overgewaaid uit de VS. Veel energie erin pompen. Mag best hoor. 

 

Ik ben benieuwd hoe zijn inmiddels meer dan tweeduizend Bolmasters het ondernemen bevalt... 😎 Die kunnen in een ander topic reageren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als ik even een snelle blik werp op de bol producten die Jia Ruan zelf aanbied via zijn eigen bol account lijkt het erop dat hij zelf ook neppe reviews op zijn eigen producten plaatst.

 

Het zou me dan ook niks verbazen als hij dit ook aanbeveelt bij zijn "bolmasters" 🤔.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

FloortjeXW, Bol.com heeft customer happiness officers of hoe zij dat ook noemen. Trek deze zoals ik eerder schreef aan hun blauwe jasje en wijs ze op deze discussie. Verder geldt zoiets als dat brutale mensen de halve wereld hebben.

 

Of kies voor andere verkoopkanalen. Je kunt op heel veel plaatsen en op vele manieren aan testmarketing doen!

 

Passen jouw producten bij het assortiment van Blokker? Zij bieden ook een platform.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

wel grappig, ik kwam vorige week bij zoeken naar wat informatie over selecteren van producten op bol.com toevallig een 2 tal filmpjes tegen  van deze persoon over hoe succesvolle producten te vinden op bol maar buiten dat het totale onwerkbare methodes waren (als je meer als 5 producten hebt)  kreeg ik ook heel naar gevoel van de schreeuwerigheid en manier van presentatie door hem.

alles in zijn manier van doen deed me denken aan de vroegere MLM gebeuren hoe dat in zaaltjes in het land verkocht werd door zogenaamde goeroe.

Voelde me er zeer ongemakkelijk bij en voelde zeer onbetrouwbaar en alles in me riep: hier moet je uit de buurt blijven

13 uur geleden, Quantum zei:

Als ik even een snelle blik werp op de bol producten die Jia Ruan zelf aanbied via zijn eigen bol accoun

kan je mij per pm eens een linkje naar zijn verkoopaccount sturen, ben eens benieuwd naar wat hij verkoopt en hoeveel hij dan eigenlijk wel niet verkoopt.

kan zo snel (ook niet teveel moeite gedaan om iets te vinden tussen al die zoekmachine spam van hem) zijn account niet vinden.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties en hulp allemaal! 

Highio Ik blijf zeker niet alleen op bol.com verkopen. Het plan is om een echt merk neer te zetten met kwaliteitsproducten waarbij ik niet afhankelijk ben van maar 1 of 2 verkoopkanalen als bol.com en amazon. Een echte business is veel holistischer 😉 Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan wholesale etc. 

Link naar reactie
  • 0
Op 10-8-2019 om 20:04, Highio zei:

FloortjeXW, Bol.com heeft customer happiness officers of hoe zij dat ook noemen. Trek deze zoals ik eerder schreef aan hun blauwe jasje en wijs ze op deze discussie. Verder geldt zoiets als dat brutale mensen de halve wereld hebben.

 

Of kies voor andere verkoopkanalen. Je kunt op heel veel plaatsen en op vele manieren aan testmarketing doen!

 

Passen jouw producten bij het assortiment van Blokker? Zij bieden ook een platform.

 

Groet,

 

Highio

 

Kun je bij blokker inmiddels weer aanmelden?

Heb daar diverse keren info opgevraagd, maar krijg als antwoord dat je niet als verkoper kunt aanmelden omdat ze genoeg aanmeldingen hebben

Link naar reactie
  • 0

Door dit soort praktijken ga je als eindgebruiker ook steeds minder waarde hechten aan dergelijke reviews...

 

In een recent verleden heb ik voor een groot modemerk producten mogen vermarkten op Bol.com, samen met andere media-inzet om dat wat meer tractie te geven. Nog voordat het product daadwerkelijk te bestellen was waren er al 3 (louter positieve) reviews geplaatst... Je kunt wel stellen dat er een hele industrie is ontstaan rondom online reviews van (met name) producten.

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0
Op 10-8-2019 om 19:04, Quantum zei:

Als ik even een snelle blik werp op de bol producten die Jia Ruan zelf aanbied via zijn eigen bol account lijkt het erop dat hij zelf ook neppe reviews op zijn eigen producten plaatst.

 

Het zou me dan ook niks verbazen als hij dit ook aanbeveelt bij zijn "bolmasters" 🤔.

wat is zijn verkoop account dan ? 

Link naar reactie
  • -1

Zonet las ik diverse zwaar negatieve reviews over bol.com. De naam bol.com komt vanzelf gelijk te staan aan 'firma list en bedrog'.  Het gaat snel berg afwaarts met dit platform/webshop.
Ik zou je adviseren; ga voor de langere termijn. Bevrijd je uit de klauwen van bol.com en zoek eerlijker handelsplatformen.  Hiermee wil je niet gelinked worden.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een ontevreden verkoper die hier zijn ongenoegen komt uiten op een topic van bijna een jaar geleden...

 

Bol is op zich een prima platform, mits je hier goed mee omgaat en de regels kent/ volgt 

Maar hierover genoeg te vinden op hl in de andere bol topics

Link naar reactie
  • 0
Op 22-8-2020 om 16:09, TwaBla zei:

Waar?

de beoordeling van bol.com is de laatste maanden flink achteruit gegaan (nog even los van recente beoordelingen betreft hun standpunt over zwarte piet): https://nl.trustpilot.com/review/www.bol.com Was ooit 5 sterren, nu nog net 3. en dat ondanks dat een groep verkopers onlangs probeerde de beoordeling omhoog te krijgen met eigen beoordelingen op uitnodiging.

19 uur geleden, j14 zei:

Bol is op zich een prima platform, mits je hier goed mee omgaat en de regels kent/ volgt 

klopt, en elk kanaal heeft wel weer zijn eigen problemen maar dat is iets waar je als externe verkoper mee moet zien om te gaan.

Link naar reactie
  • 0

 

2 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

de beoordeling van bol.com is de laatste maanden flink achteruit gegaan

 

Als ik naar mijzelf kijk, ik doe nauwelijks aan beoordelingen terwijl ik nagenoeg alles online doe tot aan de dagelijkse boodschappen toe. Daar heb ik eigenlijk nooit slechte ervaringen mee maar als dat zich voor doet pak ik de telefoon of stuur een mailtje en wordt het vrijwel altijd opgelost. De enkele webshop die dat niet doet brand ik niet af met negatieve beoordelingen maar zijn mijn klandizie gewoon kwijt.

 

Daarnaast vind ik het iedere keer hengelen naar beoordelingen door webwinkels irritant. Thuisbezorgd is zo'n voorbeeld. na iedere bestelling wordt je achtervolgd met mailtjes voor beoordelingen. Die gebruik ik dus niet meer, bel mijn vaste adresjes weer direct. (en die zijn daar heel blij mee)

 

En Trustpilot is gewoon de online versie van de klaagmuur. :face-with-tongue:

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, henkh zei:

Daarnaast vind ik het iedere keer hengelen naar beoordelingen door webwinkels irritant

Kan ik me wat bij voorstellen. Als ik daarbij kijk naar verkopers op platformen is het echter ook heel logisch.

Beoordelingen zijn voor externe verkopers zeer belangrijk, mede aan de hoogte van die beoordeling maar ook aan aantal beoordelingen wordt mede bepaald of een externe verkoper het koopblok krijgt. als je langere levertijd hebt of wat hogere prijs maar je krijgt heel veel beoordelingen kan dat toch zorgen dat je het koopblok krijgt.

Het is mij en andere externe verkopers op platformen dus veel aan gelegen die (goede) beoordelingen te krijgen.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Kan ik me wat bij voorstellen. Als ik daarbij kijk naar verkopers op platformen is het echter ook heel logisch.

Beoordelingen zijn voor externe verkopers zeer belangrijk, mede aan de hoogte van die beoordeling maar ook aan aantal beoordelingen wordt mede bepaald of een externe verkoper het koopblok krijgt. als je langere levertijd hebt of wat hogere prijs maar je krijgt heel veel beoordelingen kan dat toch zorgen dat je het koopblok krijgt.

Het is mij en andere externe verkopers op platformen dus veel aan gelegen die (goede) beoordelingen te krijgen.

 

Ik heb begrepen dat Bol een beoordelingsverzoek eruit stuurt na elke aankoop. Ongeacht of je daar al eerder hebt gekocht of niet. 

Verzoeken worden er niet uitgestuurd als klant reeds binnen 48 uur een ander verzoek heeft gekregen. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.