• 0

vennootschapsbelasting en ltd in Jersey

Ik heb de hele site al afgezocht maar kom er niet uit. De vraag is al eerder gesteld, maar het antwoord geeft niet alles aan wat ik wil weten. Het gaat om het volgende.

 

Ik ben niet zo thuis in Vpb etc. Maar als ik minder belasting kan betalen dan ben ik helemaal voor. Nu moet ik elke maand van de 8000 omzet zo'n 4000 reserveren voor belastingen. Het schijnt dat dit met een Jersey trust een stuk minder kan zijn, maar de details begrijp ik niet helemaal.

 

Wat ik niet begrijp is het volgende:

 

Als ik een anonieme Euro BV neem dan ben ik de settler van de Jersey trust, die 100% aandeelhouder is van de Ltd. die weer eigenaar is van de CV. Ikzelf kan weer als beneficiair van de trust aangesteld worden

 

Ik ga als zelfstandige aan de gang in de bouw. Met het werk wat ik ga doen is een omzet gemoeid van tussen de 6000 en 8000 euro per maand. Kan ik mezelf nu op de loonlijst zetten van de cv tegen een nominaal salaris?

 

Zo ja, hoe gaat het dan met de rest van de winst van de CV? Is het zo dat dit belastingvrij kan worden doorgeschoven via de Ltd. naar de trust?

 

Moet er geen vennootsschapsbelasting worden betaald of alleen de belasting in Jersey.

 

en het belangrijkste...hoe krijgt ik de beschikking over dit geld in Nederland, zonder dat er opnieuw belasting betaald moet worden en zonder dat het illegaal is. Je moet toch ook opgeven aan de belastingdienst dat je settlor of beneficiairy bent in een trust?

 

Ook ben ik benieuwd wat de keerzijde is. Kan het ook fout lopen

 

Misschien kan iemand aan de hand van een simpel voorbeeld uitleggen zodat het voor mij ook gemakkelijk te begrijpen is.

 

[edit mod] titel aangepast [/edit]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat ik als belastingconsulent eens een poging wagen.

De VPB is in Nederland 27% dus 50% reserveren is wel wat veel.

Als je nu al een BV hebt en je werkt voor je BV moet je in dienst zijn van je BV. Je BV betaald jouw dus een salaris uit waarover je 33% loon/Inkomstenbelasting over betaald. De salariskosten zijn kosten voor de BV en drukken dus de winst. Dus als jij 8000 x 12 mnden = 96000,- omzet draait met zeg 50% brutowinst (verkopen minus inkopen) houdt je 50.000,- over. Daar gaat nog jouw salaris 40.000,-- en andere kosten (10.000,-) vanaf per saldo maakt je BV dus geen winst, dus geen VPB.

Alleen over het brutosalaris 40.000,- betaald de BV 33% loonheffing.

Dat is 40.000,- / 133 x 33 = 10.075,--. Dit is slechts 10% van je omzet.

In sommige gevallen is de directeur/groot aandeelhouder van een BV ook ondernemer en kan het gebruik maken van fiscale ondernemersfaciliteiten waardoor de te betalen belasting zakt onder de 10% van de omzet.

Wellicht dat je ook nog de omzetbelasting erbij telt om tot die 50% te komen.

 

Nu jouw vragen:

Inderdaad moet je op de loonlijst komen van die CV. Zij dragen ook de loonbelasting in Nederland af omdat je de werkzaameheden in en vanuit Nederland verricht (vaste plaats) als ook woonachtig bent in Nederland (feitelijke woonomstandigheid). De winst gaat naar Jersey maar omdat jij groot aandeelhouder bent en nog in Nederland woont, doe je daar in Nederland aangifte van in box 2 aanmerkelijk belang. Je betaald daar dan 25% belasting over. Er zijn nog mogelijkheden om die winst in Jersey te houden maar dat gaat voor hier even te ver.

.

 

Ton

Administratiekantoor PABa

Link naar reactie
  • 0

Hierbij antwoorden op vragen die mij rechtstreeks zijn gemaild.

Het voordeel van de Jersey-constructie is dat de winst van de Euro-BV belast is in Jersey met een lager belastingpercentage. Jij ontvangt dividend van de BV. Echter iedere Nederlander moet zijn wereldinkomen in Nederland aangeven. Dus ook als je de winst niet eens overmaakt naar Nederland moet je het toch al aangeven. Heb je een euro-BV die alle aandelen van de CV heeft, en gaat de CV dan failliet kan je nog diverse zaken (goederen, octrooien enz.) achterlaten bij de BV. Je kunt dan zelfs onder je trust of BV verder werken en vandaaruit weer een CV beginnen.

Ik zou een euro-BV oprichten en kijken hoe groot de kans is dat je failliet gaat. Jij bent degene die de beslissingen neemt en het werk uitvoert en dus het risico van slechte uitvoering en dus aansprakelijkheid kan bekijken. Werk je veel met freelancers en/of onderaannemers is de kans groter dat je risico's loopt. Het is wel zinvol dat de euro-BV een goede aansprakelijkheidsverzekering afsluit.

Dus een trust of CV is niet direct nodig. Wel een goede fiscalist of administratiekantoor omdat je met veel (internationale) belastingwetten te maken hebt en als BV een uitgebreide jaarrekening moet maken met evnetueel registratieplicht.

Kijk dus in je woonplaats naar een kantoor dat je verder kan helpen want alleen red je dit niet. Ik wil je ook wel verder begeleiden, ook geen probleem, ik zit in Wageningen en ben net aan het onderzoeken om voor een klant een euro-BV op te richten, vandaar dat ik dit alles weet.

 

Ton

Adm.kantoor PABa

 

Link naar reactie
  • 0

Is misschien interessanter om een andere constructie te bedenken..

 

Je kunt een Ltd. oprichten met de aandelen in een ander belasting vriendelijkere omgeving te plaatsen eventueel anoniem ;)

 

Een en ander ligt eraan hoeveel winst je denkt te gaan maken.

 

Groet

 

Rick

 

 

 

EDIT: Kosten van een Jersey Ltd:

Jersey Corporations 3,499 EURO

 

Please be advised that we can offer you Jersey Exempt Companies at a cost of 3,499 EURO (which includes the following: Incorporation, Government Fees, First Year Annual Fees, Registered Agent/Office, Nominee Directors & Shareholders, Apostilles, Certificate of Good Standing, DHL Delivery).

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik het spoor bijster.

Ik heb een euro b.v en mij werd verteld dat ik in iedergeval alleen vennotschapsbelasting moet betalen hier in nederland vervolgens mag ik het overige gewoon naar engeland doorstorten, omdit gewoon aan iemand die niets met de zaak te maken heeft belastingvrij de schenken

ik weet niet beter dat dit zo is kan iemand mij ander berrichten?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.