• 0

Etiket voor kleding

Hallo,

 

Ik las op https://ondernemersplein.kvk.nl/regels-voor-etiketten-van-kleding/ dat het etiket in de taal van het land waar het wordt verkocht moet staan.

 

Ik wil via mijn webshop kleding ook verkopen aan het buitenland. Maar moet ik mijn etiketten ook in het Deens zetten wanneer ik een kledingstuk aan een Deen (uit Denemarken) verkoop?

 

Ik verkoop het vanuit Nederland dus je kan de regel van het ondernemersplein op 2 manieren lezen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

3. De etikettering of merking geschiedt in de officiële taal of talen van de lidstaat waar de textielproducten aan de consument worden aangeboden, tenzij deze lidstaat anders voorschrijft.

 

VERORDENING (EU) Nr. 1007/2011

 

De kleding wordt in een Nederlandse webshop verkocht ... gelijk als in een Nederlandse fysieke winkel.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, Cosara zei:

3. De etikettering of merking geschiedt in de officiële taal of talen van de lidstaat waar de textielproducten aan de consument worden aangeboden, tenzij deze lidstaat anders voorschrijft.

 

VERORDENING (EU) Nr. 1007/2011

 

De kleding wordt in een Nederlandse webshop verkocht ... gelijk als in een Nederlandse fysieke winkel.

 

 

Oke bedankt! Ik wilde het zeker weten voordat ik straks iets naar bv Frankrijk stuur en opeens een boete krijg. 

 

Zijn die regels in die PDF (waar je naar linkt) de enige regels waar ik me aan moet houden mbt kleding?

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, handdoekje zei:

Zijn die regels in die PDF (waar je naar linkt) de enige regels waar ik me aan moet houden mbt kleding?

Ja ... maar dat is meer dan genoeg ... lijkt mij.

 

De EU-verordening Nr. 1007/2011 van het Europese Parlement en de Raad, van 27 september 2011 is op 22-06-2012 middels de Warenwetbesluit textielproducten in de Nederlandse wetgeving opgenomen.

 

Meer informatie vindt je ook nog hier: RVO - Producteisen textielproducten

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof (maar pin me er niet op vast) dat het in deze wél belangrijk is dat je géén "landelijke" extensies gebruikt anders dan .nl (dus geen .de / .dk / .fr en dergelijke), aangezien je dan de indruk wekt dat je een lokale webwinkel bent. Volgens mij is .com of .eu verder geen echt probleem, maar zoals ik eerder al zei; pin me er niet op vast. 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
Op 19-8-2019 om 09:41, Richard Theuws zei:

Ik geloof (maar pin me er niet op vast) dat het in deze wél belangrijk is dat je géén "landelijke" extensies gebruikt anders dan .nl (dus geen .de / .dk / .fr en dergelijke), aangezien je dan de indruk wekt dat je een lokale webwinkel bent. Volgens mij is .com of .eu verder geen echt probleem, maar zoals ik eerder al zei; pin me er niet op vast. 

 

Ja ik ga een .com gebruiken. Omdat .com naar mijn mening onafhankelijk is.

Link naar reactie
  • 0
Op 16-8-2019 om 12:02, Cosara zei:

Ja ... maar dat is meer dan genoeg ... lijkt mij.

 

De EU-verordening Nr. 1007/2011 van het Europese Parlement en de Raad, van 27 september 2011 is op 22-06-2012 middels de Warenwetbesluit textielproducten in de Nederlandse wetgeving opgenomen.

 

Meer informatie vindt je ook nog hier: RVO - Producteisen textielproducten

 

Even voor de zekerheid.

"Made in ..." hoeft niet op het etiket te staan, toch?

Ik heb het (de links) doorgelezen maar wil het zeker weten.

Link naar reactie
  • 0
40 minuten geleden, handdoekje zei:
Op 16-8-2019 om 12:02, Cosara zei:

Meer informatie vindt je ook nog hier: RVO - Producteisen textielproducten

 

Even voor de zekerheid.

"Made in ..." hoeft niet op het etiket te staan, toch?

Ik heb het (de links) doorgelezen maar wil het zeker weten.

"De EU kent geen verplichte oorsprongsmarkering, maat- of onderhoudsetikettering voor textielproducten."

 

Binnen het kader van EUROPE FIRST en ook uit marketing-oogpunt kan het interessant zijn om op het etiket "Made in EU" te vermelden ... als de kleding uit de EU komt natuurlijk, want Made in EU (ook Made in the EU en Made in Europe) zijn een beschermde oorsprongsbenamingen, die sinds 2003 door de Europese Commissie is vastgesteld.

 

zie ook:

Product origin marking, Made in the EU

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Cosara zei:

"De EU kent geen verplichte oorsprongsmarkering, maat- of onderhoudsetikettering voor textielproducten."

 

Binnen het kader van EUROPE FIRST en ook uit marketing-oogpunt kan het interessant zijn om op het etiket "Made in EU" te vermelden ... als de kleding uit de EU komt natuurlijk, want Made in EU (ook Made in the EU en Made in Europe) zijn een beschermde oorsprongsbenamingen, die sinds 2003 door de Europese Commissie is vastgesteld.

 

zie ook:

Product origin marking, Made in the EU

 

Mijn kleding wordt buiten de EU gemaakt, dus dat kan helaas niet.

 

Hoe zit het met de wassymbolen? Die zijn ook niet verplicht toch? Ik zie ze wel overal.

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, handdoekje zei:

Mijn kleding wordt buiten de EU gemaakt, dus dat kan helaas niet.

Misschien het overwegen waard om de kleding wel in de Europese Unie te laten maken.

 

11 uur geleden, handdoekje zei:

Hoe zit het met de wassymbolen? Die zijn ook niet verplicht toch? Ik zie ze wel overal.

Je bent niet verplicht een wasvoorschrift in textiel-etiket op te nemen ...

... maar ik denk dat iedereen wel wil weten hoe een kledingstuk gereinigd kan worden.

Zie het als een extra service naar de klant toe.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.