Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Hans van den Bergh

[Artikel] Opvolger KvK Hallo?

Recommended Posts

Dat noemen ze clickbait Hans. Je lokt lezers met een kop die de lading niet dekt.

 

De KVK wil een ondernemersadvieslijn openen en antwoorden op voorkomende vragen ook online herhalen. Als HL een rubriek opent (Aan de Lijn) waar nieuwe onderwerpen uit de KvK-bron aangestipt worden hebben we een mooie win-win. Dus geen reden voor paniek. Met een beetje geluk versterken die activiteiten elkaar.

 

Quote

De KvK probeert met het adviesnummer de drempel om vragen te stellen voor ondernemers te verlagen. "De vragen en antwoorden publiceren we op onze website en via sociale media, zodat andere ondernemers er hun voordeel mee kunnen doen en zelf uitgedaagd worden om hun eigen ondernemersvraag te stellen", aldus bestuursvoorzitter van de KvK Claudia Zuiderwijk.

 

Edited by TwaBla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima toch? Als zij telefonische ondersteuning willen bieden aan ondernemers moeten ze dat vooral doen, hopelijk met een redelijke kwaliteit van dienstverlening. 

 

Als ze de meest gestelde vragen vervolgens ook ergens online gooien lijkt me dat ook geen punt: Voor HL heeft het weinig zin om continu in te blijven gaan op vragen als 'hoe doe ik mijn btw aangifte?' terwijl er geen sprake is van een bijzondere situatie. 

 

Ik denk niet dat dit een serieuze poging tot revival van 'hallo' is, maar eerder een FAQ met vragen waarover ze niet meer gebeld willen worden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden, TwaBla zei:

De KVK wil een ondernemersadvieslijn openen en antwoorden op voorkomende vragen ook online herhalen. Als HL een rubriek opent (Aan de Lijn) waar nieuwe onderwerpen uit de KvK-bron aangestipt worden hebben we een mooie win-win. Dus geen reden voor paniek. Met een beetje geluk versterken die activiteiten elkaar.

 

Goed idee!

 

Quote

Maar liefst 38 procent van de ondervraagden weet bovendien niet goed waar ze terechtkunnen met inhoudelijke vragen.

 

En wellicht kan @Mikky Vrolijk nog een poging doen om een link naar Higherlevel op dit deel van de KvK-site te krijgen? 

 

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij voorbaat kansloos ... kost tijd, kost geld, en vooral veel energie.

In alle jaren, na het roemloos ten ondergaan van het Hallo! forum, heb ik de KvK-medewerker(s) hier weinig vragen zien beantwoorden ... 

 

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

En wellicht kan @Mikky Vrolijk nog een poging doen om een link naar Higherlevel op dit deel van de KvK-site te krijgen

 

Ook bij voorbaat kansloos ... anders had dat al lang geleden opgelost kunnen worden.

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Cosara zei:

Ook bij voorbaat kansloos ... anders had dat al lang geleden opgelost kunnen worden.

 

Grote kans dat je gelijk hebt en krijgt, maar - tegen beter weten in - toch de moeite van het proberen waard😘


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Norbert Bakker zei:
3 uur geleden, Cosara zei:

Ook bij voorbaat kansloos ... anders had dat al lang geleden opgelost kunnen worden.

 

Grote kans dat je gelijk hebt en krijgt, maar - tegen beter weten in - toch de moeite van het proberen waard😘

Via een cryptische verwijzing naar Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (rvo.nl) kom je wel bij HigherLevel terecht

 

Ik vraag mij overigens af waarom Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (rvo.nl) en Ondernemersplein (ondernemersplein.kvk.nl) naast elkaar bestaan ?

Ligt daar nog enig oud zeer uit het verleden aan ten grondslag ?

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de reacties op het artikel, wordt dit initiatief van de KvK (nog) niet met open armen ontvangen.

Als we alvast een beetje inzicht willen hebben, welke vragen nu op de advieslijn van de KvK staan, zijn dat naar mijn mening onderwerpen waarover op diverse infosites ook wel antwoord is te vinden. De info is daarnaast algemeen en gaat naar mijn mening niet in op de specifieke persoonlijke (bedrjjfs)situatie van de ondernemer. 

Dit zal met een telefonische advieslijn wellicht meer diepgang hebben/krijgen. Niet alle ondernemers gebruiken digitale ingangen en hebben wellicht behoefte aan telefonisch contact. En (zo blijkt uit het onderzoek) weet 38% van de ondervraagden niet waar ze terecht kunnen met een inhoudelijke vraag. 

Het onderzoek van MWM2 is niet openbaar, maar als de conclusie is om te komen met een telefonische KvK advieslijn, dan neem ik aan dat dit door respondenten die deelgenomen hebben aan het onderzoek geopperd is/de wens is. Maar, dan vraag ik mij daarbij wel af waarom de telefonische advieslijn alleen overdags bereikbaar is (werkdagen tussen 08:30 en 17:00) als ondernemers aangeven het te druk te hebben en vragen voor zich uit schuiven.

 

Off topic: enig idee hoe enthousiast ondernemers worden van de achtergrondmuziek op het youtube kanaal m.b.t. de advieslijn?

 

3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

En wellicht kan @Mikky Vrolijk nog een poging doen om een link naar Higherlevel op dit deel van de KvK-site te krijgen? 

 

Wel ja.... waarom niet :classic_ninja:  Samenwerken ben en blijf ik voorstander van. Maar op de één of andere manier heeft de KvK daar een hele andere mening over. Welke mening dat deze keer m.b.t. de webbased Advieslijn, en waarom KvK geen gebruik/verwijzing maakt van de verwijzing naar ons forum om ondernemers 24/7 de gelegenheid te geven hen vragen voor te leggen aan andere ondernemers (i.p.v. adviseurs) zal ik wéér navragen.

 

Een mooi voorbeeld daarin blijft dan wel de samenwerking die we hebben met het Ondernemersplein. Die op nagenoeg alle pagina's in de rechter katern (zie voorbeeld) ondernemers de mogelijkheid geeft om ons forum als "hulplijn" in te schakelen. En ook bij iedere zoekactie op het Ondernemersplein worden topics van ons forum getoond.

 

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minuten geleden, Cosara zei:

Ik vraag mij overigens af waarom Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (rvo.nl) en Ondernemersplein (ondernemersplein.kvk.nl) naast elkaar bestaan ?

Ligt daar nog enig oud zeer uit het verleden aan ten grondslag ?

 

Dat kun je in het convenant lezen :classic_wink:. Neemt niet weg dat er nog steeds overlap is.

 

 

Edited by Mikky Vrolijk
link aangepast

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

Dat kun je in het convenant lezen. :classic_wink:

Dank voor de verwijzing.

Misschien is het verstandig het ook naar de KvK te sturen.

 

29 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

Neemt niet weg dat er nog steeds overlap is.

Wij van WC-Eend bevelen graag onze eigen producten aan.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

Het onderzoek van MWM2 is niet openbaar, maar als de conclusie is om te komen met een telefonische KvK advieslijn, dan neem ik aan dat dit door respondenten die deelgenomen hebben aan het onderzoek geopperd is/de wens is.

 

In dat soort onderzoek komen nooit spontane wensen naar boven, alleen opties die vooraf door de vragenstellers bedacht zijn. 

 

Ik denk dat KvK redelijk goed weet over welke thema's ondernemers doorgaans vragen hebben. Als dat patroon enigszins bekend is, kan HL wellicht meehelpen om ook de ondernemer die via zoekmachines zoekt van dienst te zijn.

 

Er zal wel een communicatie-afdeling zijn, of een service-expert, die eens in de zoveel jaar een nieuw beleid aanduwt. Al kan het idee van een telefonische hulplijn niet nieuw zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL, en dan een voorbeeld geven wat nu juist wél verzekerbaar is (zelfs een speciale verzekering voor, via de Vereende, zie nr 7)

Ben overigens wel benieuwd of die KvK adviseurs beschikken over WFT diploma's  en vergunning, want anders mogen ze niet over dit onderwerp adviseren 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich wel een leuk idee, maar ik zie er nog geen serie in. Qua copy is het wat snel afgeraffeld. Alles, alles, al... dat is slordig.

 

Quote

Je kan je helaas niet voor alles verzekeren. Onze adviseurs vertellen je alles over de mogelijkheden. Stel nu al je vragen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 231 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept