[Artikel] Opvolger KvK Hallo?

Aanbevolen berichten

(aangepast)

Dat noemen ze clickbait Hans. Je lokt lezers met een kop die de lading niet dekt.

 

De KVK wil een ondernemersadvieslijn openen en antwoorden op voorkomende vragen ook online herhalen. Als HL een rubriek opent (Aan de Lijn) waar nieuwe onderwerpen uit de KvK-bron aangestipt worden hebben we een mooie win-win. Dus geen reden voor paniek. Met een beetje geluk versterken die activiteiten elkaar.

 

Quote

De KvK probeert met het adviesnummer de drempel om vragen te stellen voor ondernemers te verlagen. "De vragen en antwoorden publiceren we op onze website en via sociale media, zodat andere ondernemers er hun voordeel mee kunnen doen en zelf uitgedaagd worden om hun eigen ondernemersvraag te stellen", aldus bestuursvoorzitter van de KvK Claudia Zuiderwijk.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Prima toch? Als zij telefonische ondersteuning willen bieden aan ondernemers moeten ze dat vooral doen, hopelijk met een redelijke kwaliteit van dienstverlening. 

 

Als ze de meest gestelde vragen vervolgens ook ergens online gooien lijkt me dat ook geen punt: Voor HL heeft het weinig zin om continu in te blijven gaan op vragen als 'hoe doe ik mijn btw aangifte?' terwijl er geen sprake is van een bijzondere situatie. 

 

Ik denk niet dat dit een serieuze poging tot revival van 'hallo' is, maar eerder een FAQ met vragen waarover ze niet meer gebeld willen worden :D

Link naar reactie
8 uur geleden, TwaBla zei:

De KVK wil een ondernemersadvieslijn openen en antwoorden op voorkomende vragen ook online herhalen. Als HL een rubriek opent (Aan de Lijn) waar nieuwe onderwerpen uit de KvK-bron aangestipt worden hebben we een mooie win-win. Dus geen reden voor paniek. Met een beetje geluk versterken die activiteiten elkaar.

 

Goed idee!

 

Quote

Maar liefst 38 procent van de ondervraagden weet bovendien niet goed waar ze terechtkunnen met inhoudelijke vragen.

 

En wellicht kan Mikky Vrolijk nog een poging doen om een link naar Higherlevel op dit deel van de KvK-site te krijgen? 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Bij voorbaat kansloos ... kost tijd, kost geld, en vooral veel energie.

In alle jaren, na het roemloos ten ondergaan van het Hallo! forum, heb ik de KvK-medewerker(s) hier weinig vragen zien beantwoorden ... 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

En wellicht kan Mikky Vrolijk nog een poging doen om een link naar Higherlevel op dit deel van de KvK-site te krijgen

 

Ook bij voorbaat kansloos ... anders had dat al lang geleden opgelost kunnen worden.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
2 uur geleden, Norbert Bakker zei:
3 uur geleden, Cosara zei:

Ook bij voorbaat kansloos ... anders had dat al lang geleden opgelost kunnen worden.

 

Grote kans dat je gelijk hebt en krijgt, maar - tegen beter weten in - toch de moeite van het proberen waard😘

Via een cryptische verwijzing naar Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (rvo.nl) kom je wel bij HigherLevel terecht

 

Ik vraag mij overigens af waarom Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (rvo.nl) en Ondernemersplein (ondernemersplein.kvk.nl) naast elkaar bestaan ?

Ligt daar nog enig oud zeer uit het verleden aan ten grondslag ?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Gezien de reacties op het artikel, wordt dit initiatief van de KvK (nog) niet met open armen ontvangen.

Als we alvast een beetje inzicht willen hebben, welke vragen nu op de advieslijn van de KvK staan, zijn dat naar mijn mening onderwerpen waarover op diverse infosites ook wel antwoord is te vinden. De info is daarnaast algemeen en gaat naar mijn mening niet in op de specifieke persoonlijke (bedrjjfs)situatie van de ondernemer. 

Dit zal met een telefonische advieslijn wellicht meer diepgang hebben/krijgen. Niet alle ondernemers gebruiken digitale ingangen en hebben wellicht behoefte aan telefonisch contact. En (zo blijkt uit het onderzoek) weet 38% van de ondervraagden niet waar ze terecht kunnen met een inhoudelijke vraag. 

Het onderzoek van MWM2 is niet openbaar, maar als de conclusie is om te komen met een telefonische KvK advieslijn, dan neem ik aan dat dit door respondenten die deelgenomen hebben aan het onderzoek geopperd is/de wens is. Maar, dan vraag ik mij daarbij wel af waarom de telefonische advieslijn alleen overdags bereikbaar is (werkdagen tussen 08:30 en 17:00) als ondernemers aangeven het te druk te hebben en vragen voor zich uit schuiven.

 

Off topic: enig idee hoe enthousiast ondernemers worden van de achtergrondmuziek op het youtube kanaal m.b.t. de advieslijn?

 

3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

En wellicht kan @Mikky Vrolijk nog een poging doen om een link naar Higherlevel op dit deel van de KvK-site te krijgen? 

 

Wel ja.... waarom niet :classic_ninja:  Samenwerken ben en blijf ik voorstander van. Maar op de één of andere manier heeft de KvK daar een hele andere mening over. Welke mening dat deze keer m.b.t. de webbased Advieslijn, en waarom KvK geen gebruik/verwijzing maakt van de verwijzing naar ons forum om ondernemers 24/7 de gelegenheid te geven hen vragen voor te leggen aan andere ondernemers (i.p.v. adviseurs) zal ik wéér navragen.

 

Een mooi voorbeeld daarin blijft dan wel de samenwerking die we hebben met het Ondernemersplein. Die op nagenoeg alle pagina's in de rechter katern (zie voorbeeld) ondernemers de mogelijkheid geeft om ons forum als "hulplijn" in te schakelen. En ook bij iedere zoekactie op het Ondernemersplein worden topics van ons forum getoond.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
(aangepast)
14 minuten geleden, Cosara zei:

Ik vraag mij overigens af waarom Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (rvo.nl) en Ondernemersplein (ondernemersplein.kvk.nl) naast elkaar bestaan ?

Ligt daar nog enig oud zeer uit het verleden aan ten grondslag ?

 

Dat kun je in het convenant lezen :classic_wink:. Neemt niet weg dat er nog steeds overlap is.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
link aangepast

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
29 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

Dat kun je in het convenant lezen. :classic_wink:

Dank voor de verwijzing.

Misschien is het verstandig het ook naar de KvK te sturen.

 

29 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

Neemt niet weg dat er nog steeds overlap is.

Wij van WC-Eend bevelen graag onze eigen producten aan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

Het onderzoek van MWM2 is niet openbaar, maar als de conclusie is om te komen met een telefonische KvK advieslijn, dan neem ik aan dat dit door respondenten die deelgenomen hebben aan het onderzoek geopperd is/de wens is.

 

In dat soort onderzoek komen nooit spontane wensen naar boven, alleen opties die vooraf door de vragenstellers bedacht zijn. 

 

Ik denk dat KvK redelijk goed weet over welke thema's ondernemers doorgaans vragen hebben. Als dat patroon enigszins bekend is, kan HL wellicht meehelpen om ook de ondernemer die via zoekmachines zoekt van dienst te zijn.

 

Er zal wel een communicatie-afdeling zijn, of een service-expert, die eens in de zoveel jaar een nieuw beleid aanduwt. Al kan het idee van een telefonische hulplijn niet nieuw zijn. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.