• 0

buzz op internet

Binnenkort verschijnt het eerste nummer van Roots, een nieuw magazine. Ik wil dat het blad 'opgepikt' wordt, klein blijft maar natuurlijk wel bij de juiste mensen terecht komt. Geen grootschalige distributie dus, wel via freecards en internet designers, reclamecreatieven etc. aanspreken. Wie heeft tips om via internet een 'buzz' te laten ontstaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zorg dat Marketingsfacts.nl of Dutchcowboys.nl er over schrijft: stuur iedere blogger daar een gratis exemplaar.

 

Plaats een pdf-link zodat alle HL-ers 'm kunnen downloaden, en de link kunnen doorsturen naar vrienden.

 

Je kunt zelfs overwegen om met de 'pdf-proefabbonementen' te werk te gaan als Gmail: iedere ontvanger mag 2 mensen aanmelden om ook de pdf-versie te openen (gedurende 5 edities): snijd je jezelf niet in de vinger qua lezers die alleen digitaal lezen, en kunnen er toch een hoop mensen mee kennis maken.

 

Als iets beperkt beschikbaar is, is het leuker om tot de geselecteerde groep te horen dan wanneer iedereen er bij kan. Ik meld me vast aan voor het pdf-proefabbonement ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Roots is een gadget. En haalt iets terug van vroeger. Zoals in het eerste nummer Steve Austin, de man van zes miljoen. Op een designachtige manier. En consequent: dus geen afwisseling, geen nieuwtjes etc. maar een heel nummer gewijd aan de man die ooit 'barely alive' was.

 

We maken het blad omdat we het zelf goed vinden. Dus niet voor een doelgroep (we willen het omkeren, ook voor adverteerders: wij bepalen of je mag adverteren en hoe) maar we mikken natuurlijk wel op trendsetters. Mensen die precies de juiste sneakers dragen, de eerste iPod koesteren etc. We willen eind september, begin oktober verschijnen in een uiteraard gelimiteerde oplage. Verkrijgaar als je je hebt ingeschreven op rootsmagazine.nl of bij enkele verkooppunten in de grote steden.

 

Ondertussen hebben we freecards op wat strategische punten neergelegd om mensen naar de site te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

ongeveer 5 euro. en of er een abonnement komt... eigenlijk vind ik dat je gewoon per nummer moet beslissen of je het blad wilt hebben. en dat beslis je dan op rootsmagazine.nl (als we de site hebben uitgebouwd, nu kan je alleen nog maar vrijblijvend inschrijven zodat we je op de hoogte kunnen houden).

Link naar reactie
  • 0

ongeveer 5 euro. en of er een abonnement komt... eigenlijk vind ik dat je gewoon per nummer moet beslissen of je het blad wilt hebben. en dat beslis je dan op rootsmagazine.nl (als we de site hebben uitgebouwd, nu kan je alleen nog maar vrijblijvend inschrijven zodat we je op de hoogte kunnen houden).

 

Tijdschriften leven van abonnementen. Geen abo betekend ten dode opgeschreven!

 

Zoals Seth Godin in A'dam al zei: waarom is de marge van een tijdschrift zoveel hoger dan die van boeken? Tijdschriften hebben abo's. Een uitgever van een magazine zoekt schrijvers bij zijn klanten, een uitgever van een boek klanten bij zijn schrijven.

 

Eigenlijk waren tijdschriften hun tijd ver vooruit (daarom zijn mega uitgevers ook zo enorm succesvol geweest jaren lang), ze deden aan permissie marketing. Helaas is de wet van de remmende voorsprong de laatste jaren van kracht.

 

Over je vraag: zorg voor een buzz. Marketingfacts, Dutchcowboys, geenstijl, etc moet je pogen erover te laten schrijven. Zet een campagne op via Netdirect op Adpepper op pay-per-sale basis zodat er eventueel een banner of een betaalde link bij kan als men er over schrijft. Zorg misschien voor een virale component (idd zoals bij Gmail, laat lezers gemakkelijk hun vrienden op de hoogte brengen cq. een gratis exemplaar mailen). En kijk naar geschikte events (gadgets... denk aan IPAN, I-Portal of OpenBC events) en geef het daar weg.

Link naar reactie
  • 0

ja, daar heb je gelijk in. maar het mooist zou zijn - niet om het geld, wel om het concept - als leden/lezers op de site kijken of ze het nummer willen hebben. na een reactie kunnen ze dan het nummer 'weigeren'. Zo houden we lezers tevreden en krijgen we ook nog marktinfo. Misschien wat te dromerig...

 

ik ga aan de slag met je tips. Dank!

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben in ieder geval nieuwsgierig geworden! Ik heb mijn email/internetadres achtergelaten en wacht af.....

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Wees gewoon authentiek, heb iets goeds, en probeer niet de zoveelste te zijn die van dat nep-buzz-spul loslaat op 'trendsetters', dat zijn mensen wel een beetje moe denk ik.

Bovendien: trendsetters zijn meestal ook innovators en laten dat nou nét de mensen zijn die lekker zelf wel uitmaken wat ze lezen, aantrekken, luisteren, vinden? En die vinden meestal juist niet leuk wat anderen ook leuk vinden. En die laten zich ook niet beïnvloeden door wat als 'hip' bedoeld is, die 'adopteren' zelf iets wat ze leuk vinden en dan wordt het vanzelf hip. Tegen de tijd dat de meute het leuk vindt zijn innovators alweer ergens anders mee bezig.

 

Daar komt bij: een buzz dooft meestal ook snel weer uit. De vraag is, of je dat wil.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.