• 0

Conflict Logistiek via bol.com (LvB): zakelijke zendingen worden niet verzonden

Hallo,

 

Ik zou graag advies willen hebben hier mee om te gaan.

 

Ik verkoop ruim een jaar via bol.com zakelijk verkopen. Sinds enkele maanden via LvB (Logestiek via BOL.com)

 

In de eerste instantie liep het al niet geweldig (Weken geduurd voordat ze eindelijk mijn pakket verwerkt hadden. IPV dagen waar ze nog steeds mee adverteren)

 

Maar nu het echte probleem. Mijn LvB zendingen worden nu al 2 weken niet meer verzonden.  Ik heb hiervoor diverse malen contact gehad per email, chat en telefoon. Ik heb alle smoezen gekregen. Van 'Het is al verzonden, het is alleen nog niet verwerkt) naar 'Het is zeer warm'  (Weken na einde hittegolf) tot 'Ja we lopen bij alle partners achter. Niet alleen bij jou'.

 

Ik heb vervolgens een test gedaan. 1 bestelling geplaatst mij zelfzelf in dezelfde order 1 bestelling geplaats bij een partner met dezelfde voorwaarden en vergelijkbaar assortiment. Dit had ik dezelfde dag in huis terwijl de order die ik bij mezelf geplaatst heb nu al een week stilstaat.

 

Inmiddels annuleren mijn klanten de orders maar..... Ik blijf wel mooi betalen voor de opslagkosten uiteraard. 

 

De afgelopen 2 weken zijn van alle orders er 2 'random' verzonden. Al het andere blijft liggen.

 

Ik krijg inmiddels al een week lang geen reactie meer op mijn emails. Via de telefoon krijg ik alleen te horen "Het ligt bij een andere afdeling. Wacht maar af totdat de andere afdeling reageert".

 

Het ligt dus al 2 weken bij deze 'misterieuze' andere afdeling. Maar onderwijl betaal ik voor opslag, worden mijn orders geannuleerd en gaan mijn klanten dus naar mijn concurrent toe terwijl IK al het werk gedaan heb van producten toevoegen! Ik werk nu dus helemaal gratis voor mijn eigen concurrect!

 

Wie weet hoe nu verder? Ja ik heb wel gedacht aan de samenwerken met bol.com te beeindigen maar ik heb zo gigantisch veel werk gehad aan voornamelijk het corrigeren van alle foute data van mijn concurrent (En dat is VEEL en Veel meer werk dat zelf je product toevoegen) dat dat gewoon te zuur voelt.  En nu ik voor mijn concurrent zo ongeveer de complete catalogus heb toegevoegd, en ik met mijn kleine webwinkel onmogelijk met bol kan concureren ik letterlijk mijn eigen graf graaf. Het liefst zou ik AL mijn wijzigingen bij bol.com terugdraaien zodat er geen zak meer klopt van alle producten. Maarja dat gaat niet.

 

Wie adviseert mij hoe ik bol.com kan aanpakken zodat ze eindelijk weer mijn LVB verzendingen gaan versturen zodat mijn schade in ieder geval niet meer oploopt. Het terug laten sturen van mijn assortiment, tezamen met het geld wat het mij gekost heeft om het uberhaupt daar neer te zetten, is dermate hoog dat ik behoorlijk verlies ga draaien.....

 

bol.com zakelijk verkopen.... Was is er maar nooit aan begonnen! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
4 uur geleden, ploreel zei:

Ik herken je probleem, maar bij mij is het marginaal (0.1%). Meestal door voorraad verschillen. 

 

Je moet weten dat je voorraad verspreid over verschillende schapen liggen en soms ook over verschillende gebouwen. En daarbij wordt het ook nog verplaatst ad van de omloopsnelheid.

 

Een fout is zo gemaakt, het terugvinden is nagenoeg onmogelijk. Ze spiegelen (scan en tel) wel paar keer per jaar, dan popt het misschien naar boven.

 

Heb je al overwogen:

- meld je opnieuw aan onder een ander e-mailadres en dus nieuw verkoopnummer

 

Zegmaar, nieuw begin en nieuwe kansen. Je offers kun je opnieuw importeren. Voorraad -helaas- terughalen en opnieuw voorzien van bsku. Hou er rekening mee dat je voorraad plafond voor nieuwe lvb gebruikers tot 2019 wordt vastgesteld op 250 items. Gooi dus niet alles over en voorkom dubbele offers.

 

Anders is concreet de vraag, voldoen jouw producten wel aan LvB? Tegenwoordig is het een open deur en kan je voor ieder product (muz die ze al hebben geweerd op item- of categorie-niveau) een bsku aanmaken. Te weten maximale lengte 75 cm, gewicht 10 kg, geen gevaarlijke zaken. Breekbaar en tht kunnen maar geven extra uitdaging.

 

Gezien de veranderingen omtrent LvB is het toch raadzaam om naast je goedlopende items (bij LvB) je minder goedlopende items zelf te versturen (of e fulfilment in te schakelen).

 

Het wegvallen van koopblok kan ook te maken hebben met je % score zelf leveringen of het ontbreken daarvan. Je LvB offers tellen nauwelijks (gewoon niet) mee in je annuleringen en tijdig leveren. Dan gaat de conversie een rol spelen, zegmaar plat gezegd:

- hoe kunnen we zoveel mogelijk verkopen

- zo min mogelijk herrie van klanten 

- en wat is beste prijs/leverbelofte

 

Dat je actief wordt tegen gewerkt geloof ik geen @ van, iedereen is gewoon een nummer, tenzij je miljoenen doet.

 

Mijn producten voldoen aan LvB. Het gaat om S en M producten. Mijn producten zijn breekbaar maar aangezien in bol.com al niet vertrouw met breekbare producten (Als ik zelf bestel als particulier zie ik alles altijd los in een doos zitten) dus heb ik al mijn LvB producten zelf al goed verpakt tegen breukschade. Mijn producten kunnen nu dus gewoon los in een doos. Ik heb ook nog geen enkele schademelding gehad via LvB. Ik ga niet extra betalen voor iets wat ik zelf kan. Bovendien zie ik bol.com ervoor aan om wel extra geld te vragen voor breekbare artikelen maar schades van breekbare artikelen nog steeds bij mij neer te leggen.

 

Alleen mijn goedlopende producten die de concurrent ook nog eens tegen kostprijs verkoopt liggen bij bol. Omdat mijn fullfillment dan iets goedkoper is, ik een hogere verkooprijs kan vragen en toch het verkoopblok behoud en (Heel belangrijk! bol.com heeft de mogelijkheid om ook op zondag, maandag en dezelfde dag levering te bieden met select. 

 

Dus lagere kosten, hogere verkooprijs en meer verkopen door bol.com betere levertijden en natuurlijk is bol.com vertrouwder voor klanten dan 3e partijen.

 

Maar goed nu valt alles dus in het water. Hogere kosten, klachten en 0 omzet... 

 

Nu kan ik alles later terugsturen maar liever gewoon dat mijn orders weer verzonden word via LvB. Inmiddels heb ik hier alweer een berg nieuwe voorraad (Uitverkochte voorraad aanvullen van toen bol.com nog weel Logestiek via bol.com verstuurde en nieuwe artikelen) 

 

En nu ook nog eens het verkoopblok kwijt.... 

 

Spijt dat ik ooit begonnen ben... En ik ben alleen aan bol.com begonnen omdat ik mijn omzet zag dalen omdat mijn concurrent opeens ging verkopen via bol.com Opeens gaat google naar bol.com ipv naar mijn winkel. En dan moet je mee denk je. En dat investeer je enorm, het gaat goed en dan opeens word je genaaid door bol.com en besef je dat je helemaal gratis je concurrect geholpen bent. En dan moet je of doorgaan met bol.com of je zaak maar opdoeken... Want van bol.com win je niet als kleine vis....

Link naar reactie
  • 0

Bel anders maandag even met partnerservice en vraag naar Claudia. Ik weet niet of ze er nog werkt, maar ze heeft net iets meer toegang dat de gemiddelde eerste-lijns medewerker.

En maak je asjeblieft niet te afhankelijk van Bol.com - je wordt links of rechts - vroeg of laat toch benadeeld.

Link naar reactie
  • 0
43 minuten geleden, ploreel zei:

Bel anders maandag even met partnerservice en vraag naar Claudia. Ik weet niet of ze er nog werkt, maar ze heeft net iets meer toegang dat de gemiddelde eerste-lijns medewerker.

En maak je asjeblieft niet te afhankelijk van Bol.com - je wordt links of rechts - vroeg of laat toch benadeeld.

 

Dat ga ik doen bedankt.

 

Nee ik heb een eigen webwinkel. Alles wat ik verkoop via bol.com krijgt daar ook een flyer van mee 😉 Ik ben nu bezig om, versneld, een betere 2e winkel te openen.

 

Ik denk dat ik voortaan bol.com voor 2 dingen ga gebruiken.

 

Verkoop van oude voorraad

Advertentieplatvorm nieuwe webwinkel

 

En dan ook mijn prijzen wat acceptabeler ga maken. Verkoop ik iets via bol.com heb ik in ieder geval marge en adverteer ik bij mijn order. Verkoop ik niet hoop ik dat mensen via google ook bij mij gaan uitkomen.

 

Core business by bol.com is inderdaad geen goed idee. Maar bol.com verkocht een stuk beter dan via mijn eigen webwinkel. Dan is het een valkuil op opeens alleen maar bol.com aandacht te geven. 

 

Ik ga maandag even kijken of Claudia er is. Verder denk ik dat ik toch meer afstand ga nemen van bol.com Ze zijn simpelweg een slechte partner. 

 

Maar helaas is bol.com wel een enorm grote speler waar je eigenlijk de concurrentie niet mee kan winnen. Tenzij je een echt grote webshop gigant bent. En dan nog knabbelen ze aan je marge.

Link naar reactie
  • 0

Goed. Om het verkoopblok terug te krijgen moest ik, behalve goedkoper zijn, ook sneller zijn. Nu heb ik levertijd 1 a 2 werkdagen gekozen.

 

Alleen lastig dat bol.com maandag vrolijk als leverdag ziet.... Ik neem het risico maar even dat ik dus een potentiele 'strafpunt' krijg voor te laat geleverd. Wat helemaal vervelend is is dat als de klant om 23:59 iets besteld je 1 minuut later al op 1 werkdag zit. Bol.com zet standaarden waar 99% van de LvB zich niet al KAN houden. Lastig en vooral bijzonder onklantvriendelijk. Helaas lijk ik nu express mijn doelen niet te halen maar het is een afweging. Verkoopblok versus penalties....

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, HetVaraantje zei:

Alles wat ik verkoop via bol.com krijgt daar ook een flyer van mee

let erop dat dat op veel platformen niet toegestaan is (Bol weet ik dat zo even niet zeker uit mijn hoofd)

En (helaas) zijn de meeste klanten van een platform erg trouw aan platform. kans op verkrijgen van klanten in eigen shop is helaas niet heel groot.

Sterker nog: de meeste klanten die bij externe verkoper kopen weten dat niet eens, die valt het niet eens op dat ze niet bij Bol.com zelf kopen maar bij andere verkoper.

18 uur geleden, HetVaraantje zei:

Verder denk ik dat ik toch meer afstand ga nemen van bol.com Ze zijn simpelweg een slechte partner.

het kan prima hoor, mijn core business is ook verkoop op platformen.

18 uur geleden, HetVaraantje zei:

Verder denk ik dat ik toch meer afstand ga nemen van bol.com Ze zijn simpelweg een slechte partner. 

dat is echt een persoonlijke mening/ervaring die ik persoonlijk niet deel.

20 uur geleden, HetVaraantje zei:

Je kan je niet 2x aanmelden. Je moet een KvK nummer overleggen

ja hoor, dat kan prima. Ik heb ook 3 accounts (ergens nog wel een paar waar ik al lang niet ingelogd ben) waarvan 2 actief in gebruik, 1 voor NL en 1 voor BE. 

Officieel moet je per account een ander rekeningnummer opgeven omdat 2 accounts met hetzelfde rekeningnummer niet zou kunnen. in de praktijk blijkt dat echter geen probleem.

Wat niet mag en waartegen bij constatering ook opgetreden wordt is dat je met meerdere accounts van hetzelfde bedrijf (zelfde KvK nummer)dezelfde producten aanbied in meerdere accounts. dus de concurrentie met jezelf aangaat. dan krijg je wel waarschuwing met dat je binnen x dagen dubbele producten moet verwijderen omdat anders je account wordt uitgezet.

 

 

verder lees ik vooral veel frustratie bij je (wat te begrijpen kan zijn) maar ook veel niet onderbouwde beschuldigingen die heel erg ingaan tegen alles wat ik van Bol.com herken.

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, HetVaraantje zei:

Goed. Om het verkoopblok terug te krijgen moest ik, behalve goedkoper zijn, ook sneller zijn. Nu heb ik levertijd 1 a 2 werkdagen gekozen.

 

Alleen lastig dat bol.com maandag vrolijk als leverdag ziet.... Ik neem het risico maar even dat ik dus een potentiele 'strafpunt' krijg voor te laat geleverd. Wat helemaal vervelend is is dat als de klant om 23:59 iets besteld je 1 minuut later al op 1 werkdag zit. Bol.com zet standaarden waar 99% van de LvB zich niet al KAN houden. Lastig en vooral bijzonder onklantvriendelijk. Helaas lijk ik nu express mijn doelen niet te halen maar het is een afweging. Verkoopblok versus penalties....

Daar zit een probleem welke veel wel zullen herkennen.

Ik lever meeste producten met levertijd: voor 15:00 besteld is de volgende dag in huis (op Belgie na omdat PostNL grote problemen heeft met distributiecentrum voor Belgie).

Deel van producten heb ik 2-3 of 3-5 dagen.

En dan loop je inderdaad soms tegenaan dat voor 15:00 het 2-3 dagen is maar na 15:00 eigenlijk 4 dagen. ik ben dan ook veelvuldig bezig de mapping van leverdagen aan te passen om dat zo goed mogelijk te houden.

Een beter levertijden schema instellen zou dan ook zeer welkom zijn en is ook iets wat bij Bol.com in behandeling is en ze testen met andere systemen voor hebben lopen (helaas ben ik niet toegelaten tot die test).

maar het is altijd schipperen met die levertijd, als je te lang zet verlies je koopblok maar wordt je reputatie wel weer veel beter (je voldoet dan 100% aan je beloftes) wat op langere termijn wel weer positieve invloed op je sales en koopblok kan hebben.

Zet je kort en voldoe je er niet aan pak je op korte termijn wel het koopblok maar heb je op langere termijn een slechtere prestatienorm en kan dat weer negatief zijn voor het halen van koopblok.

Is een kwestie van steeds tussen die 2 schipperen om juiste balans te vinden.

 

Reputatie van nieuw account opbouwen kan overigens binnen 6 weken, je reputatie wordt bepaald over de afgelopen 6 weken (is wel wat uitgebreider maar heel grof zijn laatste 6 weken van groot belang)

Link naar reactie
  • 0

Klopt. Het is inderdaad de balans zoeken. Nu ben ik het verkoopblok kwijt. Dat zijn 95% van mijn sales.... Ik ga kijken hoevaak het 'misgaat'. Wellicht een optie om 1 keer per week de levertijd aan te passen zodat ik de onmogelijke 'maandaglevering' mis. Ik snap ook hier niet dat je niet kan aangeven dat je niet op maandag kan leveren. Ook hiervoor heb ik contact opgenomen met bol. Telefonisch kon het eerst maar later per email toch weer niet...

 

Ik vind bol.com een slechte partner omdat er nu al bijna 3 weken geen LvB zendingen uitgaan en ze mij niet eens informeren over de voortgang. Het lijkt er erg sterk op dat er op dit moment niets mee gebeurd. Ze kunnen niet eens handmatig doorgezet worden....

 

Er is ook een regel dat je je productfoto's niet mag watermerken en de eerste foto een witte achtergrond moet hebben. Ik heb al tig maal aangegeven dat mijn concurrent niet, 1, maar zelfs 2 grote logo's van hun eigen site hebben staan OVER de productfoto heen met een eigen achtergrond. Over de email was de reactie 'Het maar niet maar tja, we gaan niet handhaven' en over de telefoon 'Dat mag inderdaad niet. We gaan dit aanpakken!'. Dat was kerst vorig jaar.....

Ik pas het nu handmatig aan. Stuk voor stuk. Meestal worden mijn wijzigingen geaccepteerd. Soms hoor ik er niks van. Soms pas na 3 a 4 keer handmatig aanpassen komt er een goede afbeelding te staan. 

Link naar reactie
  • 1
9 minuten geleden, HetVaraantje zei:

zodat ik de onmogelijke 'maandaglevering' mis. Ik snap ook hier niet dat je niet kan aangeven dat je niet op maandag kan leveren.

en waarom kan je niet op maandag leveren? en heb je nu over LVB orders of over zelf verzonden producten?

Heb je b.v. zaterdag levering aanstaan?

In dat geval wordt verwacht dat bij 1 dag levertijd  hetgeen je vrijdag verzend zaterdag afgeleverd wordt. heb je dat uitstaan is bij 1 dag de verwachting dat je maandag afleverd wat vrijdag besteld is.

Ik zie niet op welke manier dat een probleem is, bij mij loopt dat deel dus wel gewoon goed

13 minuten geleden, HetVaraantje zei:

Er is ook een regel dat je je productfoto's niet mag watermerken en de eerste foto een witte achtergrond moet hebben. Ik heb al tig maal aangegeven dat mijn concurrent niet, 1, maar zelfs 2 grote logo's van hun eigen site hebben staan OVER de productfoto heen met een eigen achtergrond. Over de email was de reactie 'Het maar niet maar tja, we gaan niet handhaven' en over de telefoon 'Dat mag inderdaad niet. We gaan dit aanpakken!'. Dat was kerst vorig jaar.....

Ik pas het nu handmatig aan. Stuk voor stuk. Meestal worden mijn wijzigingen geaccepteerd. Soms hoor ik er niks van. Soms pas na 3 a 4 keer handmatig aanpassen komt er een goede afbeelding te staan. 

productinfo aanpassen kan wel eens lastiger zijn. niet elke wijziging wordt geaccepteerd, enkel als het in de ogen van Bol een verbetering is. en een ander kan daarna ook weer terugveranderen.

Mocht dat gebeuren kan je ook via contact met bol de door jou aangeleverde productinfo laten vastzetten zodat ander niet weer kan veranderen.

Maar op grote schaal productinfo aanpassen is soms lastig. daarvoor moet je de juiste contacten hebben zodat bepaalde medewerkers dat handmatig sneller in grotere aantallen voor je kunnen doen. Maar niet iets wat zomaar even gebeurd en ook niet met alle soorten info.

 

Maar doordat de productinfo door iedereen kan worden geupload is er ook veel wat niet klopt, is bij mijn assortiment ook zo, verkopers die hun webshop naam als merk hebben opgegeven, niet bestaande maten, verkeerde maat/kleur bij een EAN nummer enz. enz. Frusterend soms maar zal je mee leren omgaan en als je dat niet kan met al die zaken die daarbij komen kijken kan je beter niet via marktplaatsen verkopen.

Ik vloek ook wel eens of klaag wel eens ergens over, soms moet je de frustratie gewoon even kwijt maar daarna constructief naar oplossing zoeken of manier om er omheen te werken en weer doorgaan

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

en waarom kan je niet op maandag leveren? en heb je nu over LVB orders of over zelf verzonden producten?

Heb je b.v. zaterdag levering aanstaan?

In dat geval wordt verwacht dat bij 1 dag levertijd  hetgeen je vrijdag verzend zaterdag afgeleverd wordt. heb je dat uitstaan is bij 1 dag de verwachting dat je maandag afleverd wat vrijdag besteld is.

Ik zie niet op welke manier dat een probleem is, bij mij loopt dat deel dus wel gewoon goed

productinfo aanpassen kan wel eens lastiger zijn. niet elke wijziging wordt geaccepteerd, enkel als het in de ogen van Bol een verbetering is. en een ander kan daarna ook weer terugveranderen.

Mocht dat gebeuren kan je ook via contact met bol de door jou aangeleverde productinfo laten vastzetten zodat ander niet weer kan veranderen.

Maar op grote schaal productinfo aanpassen is soms lastig. daarvoor moet je de juiste contacten hebben zodat bepaalde medewerkers dat handmatig sneller in grotere aantallen voor je kunnen doen. Maar niet iets wat zomaar even gebeurd en ook niet met alle soorten info.

 

Maar doordat de productinfo door iedereen kan worden geupload is er ook veel wat niet klopt, is bij mijn assortiment ook zo, verkopers die hun webshop naam als merk hebben opgegeven, niet bestaande maten, verkeerde maat/kleur bij een EAN nummer enz. enz. Frusterend soms maar zal je mee leren omgaan en als je dat niet kan met al die zaken die daarbij komen kijken kan je beter niet via marktplaatsen verkopen.

Ik vloek ook wel eens of klaag wel eens ergens over, soms moet je de frustratie gewoon even kwijt maar daarna constructief naar oplossing zoeken of manier om er omheen te werken en weer doorgaan

 

PostNL levert niet op maandag. 

 

Ik heb het over zelf verzonden producten. 

 

Ik heb levertijd bij een aantal producted nu 1 a 2 werkdagen staan.

 

Het ging mij erom dat er geroepen word dat 'flyer bij je levering niet mag'. bol.com is slecht in het handhaven van wat wel of niet mag. Bij mijn product staat een foto met groot logo van mijn concurrent. 

 

Kwa aanpassen ik pas alles handmatig aan. Maar ook hier gaat veel mis. Bij veel van mijn zelf toegevoegde producten staan verkeerd ingevulde velden. Terwijl ik deze zeker weten wel goed aangeef. het is gewoon enorm veel werk. Mijn concurrent interesseerd het niks. De titel is niet volgens bol.com regels. Bijna alle velden zijn fout of leeg. Foutieve foto's echt een zooi. Aanpassen is zeer veel werk geweest voor mij. Als ik nu stop met bol.com mag mijn concurrent mij wel bedanken voor al het werk wat ik gratis voor hem gedaan heb. Dat is het hele zure eraan.

Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

 

Echt waar? Ik was er echt van overtuigd dat PostNL niet leverde op maandag....

 

Misschien word de post op zaterdag niet opgehaald dan bij mijn afleverpunt ik ga dat eens even navragen bedankt. Dan moet ik misschien naar een ander afleverpunt brengen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je kunt de Lichtingstijd inzien op https://www.postnl.nl/locatiewijzer

Tal van afhaalpunten worden wel op zaterdag opgehaald, zondag (zonder extra kosten voor pakjes binnen Nederland) gesorteerd en maandag bezorgd. Anders is de dinsdag té druk.

Overigens zal 'het aanzetten' van de zaterdag-/maandagbezorging wél invloed hebben op je prestaties. Maar (zeer) beperkt op je koopblok. Je doet er beter aan om te investeren in een leverbelofte van 24-uurs ná 21.00 uur. Bijvoorbeeld via e-fulfilment ipv zelf op het postkantoor afleveren.

aangepast door ploreel
aanvulling
Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, ploreel zei:

Je kunt de Lichtingstijd inzien op https://www.postnl.nl/locatiewijzer

Tal van afhaalpunten worden wel op zaterdag opgehaald, zondag (zonder extra kosten voor pakjes binnen Nederland) gesorteerd en maandag bezorgd. Anders is de dinsdag té druk.

Overigens zal 'het aanzetten' van de zaterdag-/maandagbezorging wél invloed hebben op je prestaties. Maar (zeer) beperkt op je koopblok. Je doet er beter aan om te investeren in een leverbelofte van 24-uurs ná 21.00 uur. Bijvoorbeeld via e-fulfilment ipv zelf op het postkantoor afleveren.

 

Levertijd is toch wat mij voor nu in ieder geval het verkoopblok teruggaf. Ik zie het meteen terug in de bestellingen.

 

De leverbelofte nog korter zetten word voor mij wel heel lastig. Ik heb hier namelijk nog gewoon een full-time baan naarst. Maar hoe zou ik via fullfilment zo snel kunnen leveren? Ik doe nu dagelijks even langs een pakketautomaat rijden. 

Link naar reactie
  • 0

Ligt helemaal aan je fulfilment partner. Ik zou gewoon eens wat offertes hier en daar opvragen. Lijkt me stuk rustiger dan straks voor 19.00 uur naar de staples te vliegen om je koopblok te bemachtigen.

 

Als je iemand kunt vinden die het bijvoorbeeld voor 6.95 doet, maar wel tot 21.00 - 23.59 uur kan pick-pack&shippen ben je van hele hoop gedoe af en kun je zowel Bol.com als je eigen webshop daarop aansluiten. Kun jij je bezighouden met dingen die je gelukkig(er) maken in het leven.

Zegmaar een LvB, zonder B. 🙂

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ja, 75% van de verkoopprijs bij vermissing tijdens het proces. Meestal hoef je daar niets voor te doen, anders moet je even mailen of het zit.  Kan ook zijn dat het om een voorraad verplaatsing gaat.

Heb je Clauda al kunnen spreken, of anders een LvB 'captain'?

aangepast door ploreel
Link naar reactie
  • 0

Nee. Ik poste een bericht in all caps in de chat en kreeg toen een of andere miep aan de lijn die zij dat ze mijn winkel zouden sluiten als ik niet liever zou zijn in de chat....

 

Ze wist me verder helemaal niks te melden behalve dat ik 'geduld' moest hebben. Iedereen was daar voor mij aan het 'hollen'. Ze wist me ook te vertellen dat 2 van mijn cases gesloten waren omdat ik niet opnam toen ze mij belde....

 

Ik ben inmiddels bezig aan een 2e eigen webwinkel. Tijd om bol.com uit te faseren. de verhoudingen zijn totaal zoek ik ben veel te veel afhankelijk van een partij die blijkt onbetrouwbaar te zijn. Zij zijn geloof ik al bezig om een reden te zoeken om van mij als 'lastige klant' af te komen. Dat je een beetje sjagrijnig word als je voorraad kwijt is en je in plaats daarvan al 3 weken aan het lijntje word gehouden is niet in te komen.

 

Eerlijk communiceren kunnen ze in ieder geval niet.

Link naar reactie
  • 0

Nog een update. Het blijkt dat klanten opeens niet meer de optie 'achteraf betalen' bij mijn winkel krijgen! Waar betaal ik bol.com nog zoveel commisie voor?

 

Nadat ik net iemand gesproken heb die beweerde dat de klantenservice echt alleen maar uit zeer kundige mensen bestaat. Ik probeer als andere klant iets bij mijzelf te bestellen. Alleen kan ik niet achteraf betalen. Ik heb geen openstaande facturen. Dus ik doe ff een chatje:

 

IK:  Waarom kan ik niet achteraf betalen?

Erica:

Goedemiddag je chat met Erica

IK: Waarom kan ik niet achteraf betalen?

Erica:

Sommige produkten kun je niet bestellen op achteraf betalen

En soms ligt het aan dat de verkoper die optie niet biedt

Van wie is het artikel dat je wilt bestellen?

jullie

IK: https://www.bol.com/nl/p/barcino-design-barcelona-mozaiek-vlinder-muurhanger-oranje-15-cm/9200000105973448/

Erica:

Dan zal dat artikel niet kunnen bested worden op achteraf mijn excusses voor het ongemak

En ik zie dat dit een artikel is van Het Varaantje en niet van bol.com

Dus daarom zul je dit niet op achteraf betalen kunnen bestellen

IK: En waarom kan niet artikel dan niet achteraf betaald worden?

Erica:

omdat de verkoper die optie niet aanbied

IK: Ik heb al contact gehad met de verkoper en die gaf aan dit niet eens te kunnen instellen en dat andere klanten hier geen probleem mee hebben.

Dat is het dus niet. Gok nogeens

Erica:

Sorry dan kan het niet

Ik kan hier helaas niets aan doen

IK: Ik wil graag weten waarom niet

Er ging iets mis ... Door een onverwachte storing kun je niet verder chatten. We zijn wel bereikbaar op een andere manier. Ik zoek even de contactopties voor jou.

 

Voor zover ik weet kan ik niet aangeven of mensen wel of niet achteraf mogen betalen bij bol.com Ik heb het in ieder geval niet ingesteld. Toen ik net mijn artikelen had ondergebracht bij Logestiek via Bol.com kon het in ieder geval nog wel. 

 

Wat is hier nu weer aan de hand. Wellicht is dit de reden dat mijn verkopen zo sterk teruglopen ipv kwijtraken koopblok

 

 

Link naar reactie
  • 0
59 minuten geleden, HetVaraantje zei:

Nou het volgende drama. Hoe krijg ik mijn schade vergoed bij bol.com??? 

bij mij is ook wel eens wat LVB voorraad kwijtgeraakt, hebben ze keurig vergoed (75% van verkoopwaarde volgens mij zelfs)

ohh zie dat dat antwoord er al staat...

49 minuten geleden, HetVaraantje zei:

Nee. Ik poste een bericht in all caps in de chat en kreeg toen een of andere miep aan de lijn die zij dat ze mijn winkel zouden sluiten als ik niet liever zou zijn in de chat....

dat lijkt jouw grootste probleem te zijn. de manier waarop je naar Bol medewerkers communiceert, daar bereik je helemaal niks mee, het tegenovergestelde juist zoals je al merkt.

Hoef je echt niet van op te kijken als straks je account inderdaad gesloten wordt.

 

als jij vriendelijk bent doen ze veel meer voor je.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben 2 weken lang vriendelijk geweest. Maar ik krijg geen reacties op email, terugbelafspraken worden niet nagekomen, cases worden zomaar afgesloten en diverse malen heb ik antwoorden gekregen die niet waar bleken te zijn.

 

Je zal eens met je vuist op tafel moeten slaan. Of jij mij lief vind of niet betekend niet dat je je overeenkomst niet hoeft na te komen. Beetje professioneel bedrijf zal eerst bij zichzelf te raden gaan waarom een klant boos is.

 

Als de cassiere niet lief tegen mij doet hoef ik ook niet opeens mijn booschappen niet te betalen...

Link naar reactie
  • 0

er vallen me een paar zaken op:

 

- je manier van communiceren. medewerkers van Bol.com zijn ook maar gewoon mensen die voor een niet al te hoog salaris proberen jou zo goed mogelijk te helpen en helemaal geen behoefte hebben om zo onvriendelijk/schreeuwerig/bot/onbeschoft benaderd te worden.

- je hebt maar heel beperkt assortiment

- je hebt voor behoorlijk wat producten het koopblok van dat assortiment

- je verkoopt heel specifieke producten voor een beperkte doelgroep

- je concurrent op bol levert soms sneller of is soms goedkoper en heeft iets hogere beoordeling (prestatienorm is niet te zien) dus niet gek dat die ook voor deel koopblok pakt.

- weet je zeker dat je met de partner service chat (ik kan daar zover ik kan zien geen chat mee starten) en niet met de klantenservice? dat zijn 2 totale andere afdelingen met totaal tegenovergestelde belangen

 

 

verder lijkt me het advies van TwaBla een erg goed advies. frustratie is er nu uit en nu constructief aan oplossing werken.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

er vallen me een paar zaken op:

 

- je manier van communiceren. medewerkers van Bol.com zijn ook maar gewoon mensen die voor een niet al te hoog salaris proberen jou zo goed mogelijk te helpen en helemaal geen behoefte hebben om zo onvriendelijk/schreeuwerig/bot/onbeschoft benaderd te worden.

- je hebt maar heel beperkt assortiment

- je hebt voor behoorlijk wat producten het koopblok van dat assortiment

- je verkoopt heel specifieke producten voor een beperkte doelgroep

- je concurrent op bol levert soms sneller of is soms goedkoper en heeft iets hogere beoordeling (prestatienorm is niet te zien) dus niet gek dat die ook voor deel koopblok pakt.

- weet je zeker dat je met de partner service chat (ik kan daar zover ik kan zien geen chat mee starten) en niet met de klantenservice? dat zijn 2 totale andere afdelingen met totaal tegenovergestelde belangen

 

 

verder lijkt me het advies van TwaBla een erg goed advies. frustratie is er nu uit en nu constructief aan oplossing werken.

 

Ik heb het koopblok nu omdat ik sneller en goedkoper lever, of de enige ben die het levert.

 

De iets hogere beoordeling is sinds gisteren omdat een klant maar een 7 gaf. We hebben al om een her beoordeling gevraagd. Hiervoor hadden we tussen de 9.4 en 9.7

 

Mijn prestatienorm kan volgens de partner service niet hoger omdat deze perfect is. Alleen hogere volumes kunnen mijn score nog verder boosten. Als je dat terugrekent naar de 'rekenregels van 2 a4tjes zoals mij verteld is is dat vast een groot lettertype. Ik lees namelijk: Hogere volumes is belangrijker dan prijs en klantscore. 

 

Maar goed ik geloof dat ik me alweer in het verkoopblok gezet heb dus dat is een oude discussie. 

 

Kwa aantal producten. Het is opbouwen bij bol.com Ik heb nog zeker enkele honderden producten die ik zou kunnen toevoegen. Zoiets neemt tijd in beslag. Ik twijfel nu of ik die tijd nog ga steken in een partij die er de stekker zomaar kan uittrekken omdat ik in hun ogen onvriendelijk ben. Enig zelfreflectie ontbreekt. 

 

Volgens mij ben ik op geen enkel artikel trager dan mijn concurrect. Behalve bij artikelen die bij de leverancier besteld moeten worden. En hun levertijd is niet haalbaar. Maar deze artikelen worden eigenlijk nooit besteld dus maak ik me daar niet druk om.

 

Je kan met de partner service chatten als je op je zakelijke verkoopaccount bent ingelogd.

 

De chat waarin een medewerker mij vertelde dat klanten niet bij mij achteraf kunnen betalen omdat ik dat zogenaamd zo had ingesteld was een 'normale' klantenservice medewerker.

 

Volgens mij BEN ik constructief bezig. Ik heb mijn verkoopblok terug en werk aan een nieuwe website. Verder hoop ik nog op tips/lotgenoten om dit probleem met bol.com op te lossen. Ik begin echter het idee te krijgen dat stoppen met LVB de enige optie is aangezien ik sterk twijfel dat dit ooit prioriteit krijgt bij bol.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.