• 0

Conflict Logistiek via bol.com (LvB): zakelijke zendingen worden niet verzonden

Hallo,

 

Ik zou graag advies willen hebben hier mee om te gaan.

 

Ik verkoop ruim een jaar via bol.com zakelijk verkopen. Sinds enkele maanden via LvB (Logestiek via BOL.com)

 

In de eerste instantie liep het al niet geweldig (Weken geduurd voordat ze eindelijk mijn pakket verwerkt hadden. IPV dagen waar ze nog steeds mee adverteren)

 

Maar nu het echte probleem. Mijn LvB zendingen worden nu al 2 weken niet meer verzonden.  Ik heb hiervoor diverse malen contact gehad per email, chat en telefoon. Ik heb alle smoezen gekregen. Van 'Het is al verzonden, het is alleen nog niet verwerkt) naar 'Het is zeer warm'  (Weken na einde hittegolf) tot 'Ja we lopen bij alle partners achter. Niet alleen bij jou'.

 

Ik heb vervolgens een test gedaan. 1 bestelling geplaatst mij zelfzelf in dezelfde order 1 bestelling geplaats bij een partner met dezelfde voorwaarden en vergelijkbaar assortiment. Dit had ik dezelfde dag in huis terwijl de order die ik bij mezelf geplaatst heb nu al een week stilstaat.

 

Inmiddels annuleren mijn klanten de orders maar..... Ik blijf wel mooi betalen voor de opslagkosten uiteraard. 

 

De afgelopen 2 weken zijn van alle orders er 2 'random' verzonden. Al het andere blijft liggen.

 

Ik krijg inmiddels al een week lang geen reactie meer op mijn emails. Via de telefoon krijg ik alleen te horen "Het ligt bij een andere afdeling. Wacht maar af totdat de andere afdeling reageert".

 

Het ligt dus al 2 weken bij deze 'misterieuze' andere afdeling. Maar onderwijl betaal ik voor opslag, worden mijn orders geannuleerd en gaan mijn klanten dus naar mijn concurrent toe terwijl IK al het werk gedaan heb van producten toevoegen! Ik werk nu dus helemaal gratis voor mijn eigen concurrect!

 

Wie weet hoe nu verder? Ja ik heb wel gedacht aan de samenwerken met bol.com te beeindigen maar ik heb zo gigantisch veel werk gehad aan voornamelijk het corrigeren van alle foute data van mijn concurrent (En dat is VEEL en Veel meer werk dat zelf je product toevoegen) dat dat gewoon te zuur voelt.  En nu ik voor mijn concurrent zo ongeveer de complete catalogus heb toegevoegd, en ik met mijn kleine webwinkel onmogelijk met bol kan concureren ik letterlijk mijn eigen graf graaf. Het liefst zou ik AL mijn wijzigingen bij bol.com terugdraaien zodat er geen zak meer klopt van alle producten. Maarja dat gaat niet.

 

Wie adviseert mij hoe ik bol.com kan aanpakken zodat ze eindelijk weer mijn LVB verzendingen gaan versturen zodat mijn schade in ieder geval niet meer oploopt. Het terug laten sturen van mijn assortiment, tezamen met het geld wat het mij gekost heeft om het uberhaupt daar neer te zetten, is dermate hoog dat ik behoorlijk verlies ga draaien.....

 

bol.com zakelijk verkopen.... Was is er maar nooit aan begonnen! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ga in iedeer geval geen tijd besteden aan discussies bij BOL.COM met hun A.I. Klanten/partner service en chatbot's.

 

Chats worden allemaal uitgevoerd door A.I. programma's. Stel tijdens een chat maar eens een rare vraag tussendoor.

zoiets als "regent het bij jou ook?" het zal dan lang duren voor je een reactie krijgt. De chatbot weet namelijk niet hoe deze hierop moet reageren.

Vaak zal de laaste vraag of opmerking van de chatbot worden herhaalt. Een menselijke reactie "wat bedoelt u of nee hoor hier is het droog" krijg je niet.

Laat staan dat je een antwoord op je vraag of klacht krijgt. en de oplossing al helemaal niet.

 

Met de telefoon is de kans op een menselijk contact iets groter tijdens rustige uren. Als het druk is krijg je weer een A.I. stem die op niet al te moeilijke vragen antwoord geeft en op moeilijke vragen zegt te laten terugbellen, het liefst door een ander afdeling...........

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een update voor wie dit volgt.

 

bol.com heeft LvB orders verwijderd. Ik kan ze niet meer zien. Niet onder geannuleerd niet onder verwijderd. Geen email gehad hierover niets. Gewoon *poef* weg.

 

Dit was mij al eerder opgevallen. Ik zag 's avonds een order. De volgende ochtend was deze verdwenen. Aangezien je van Logestiek via Bol.com geen emails krijgt kan je het alleen terugzien in je verkopersaccount. Ik heb toen contact gehad met de klantenservice. Die beweerde bij hoog en laag dat het onmogelijk was. Dat deden ze niet.

 

Laat het nu toevallig mijn eigen testorders zijn....

 

De email de koper (Stiekem ik dus) krijgt:

Quote

 

Je bestelde artikel is geannuleerd, omdat de partner heeft aangegeven dat het artikel niet meer leverbaar is. We begrijpen dat dit niet is wat je verwacht en bieden onze excuses hiervoor aan.

Wat kan ik doen om het artikel alsnog te ontvangen?

Soms zijn er andere partners die hetzelfde artikel nog op voorraad hebben en het daarom wel kunnen leveren. In dat geval vind je het artikel nog terug op onze website.

 

 

So there you have it. Orders worden stiekem verwijderd zonder dat je dat als verkoper weet. Onderwijl krijgt de klant een email dat DE PARTNER (Dus bol.com treft geen blaam. De verkoper is onbetrouwbaar) schuldig is en promoot een andere partner als schop na! Met link naar HUN winkel. Niet de mijne!

 

Mag ik dit ook geen liegen noemen?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Nou ik heb weer een nieuwe testorder geplaats. Er liggen en 4 op voorraad bij bol maar ik kan er maar 1 bestellen.

 

Even kijken of deze ook stiekem verwijderd word.

 

Nu ik het nogmaals probeer kan ik er opeens 3 in mijn mandje doen. Het lijkt dus inderdaad iets met 'voorraad lokatie' te maken te hebben. Wat een onzin is dat toch. Dan stuur je toch 2 pakjes? 1 met 1 en 1 met 3. Ik betaal tenslotte voor ieder item verzendbijdrage. Of het nu in 1 pakket gaat of niet. 

 

Wat is uberhaupt het nut van hetzelfde product  (Hoogte 2 cm breedte 15 cm lengte 15 cm) er eentje ergens anders neer te leggen????

 

Wanhopig word ik ervan. 

aangepast door HetVaraantje
Link naar reactie
  • 0

Hoelang geleden heb je de producten aangeleverd bij LvB? Hoeveel bezoeken ontvangt het product?

Als Bol vindt dat de rotatie/conversie te laag is, verhuizen ze de voorraad van de Pakketweg naar elders in Waalwijk. Beperkt de klant ook direct in de aflevermogelijkheden/keuzes. Waarschijnlijk nadat de ene is verstuurd, komen de andere aantallen ook weer (snel) beschikbaar voor verkoop.

 

Heb je nou al gebeld om Claudia te spreken?

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

dat kan komen doordat er 1 in het ene magazijn van Bol.com ligt en de andere 3 in een ander magazijn.

Dat heb ik laatst ook eens gehad met een product.

 

Ja ik had mijn bericht al aangepast:

 

Quote

Nu ik het nogmaals probeer kan ik er opeens 3 in mijn mandje doen. Het lijkt dus inderdaad iets met 'voorraad lokatie' te maken te hebben. Wat een onzin is dat toch. Dan stuur je toch 2 pakjes? 1 met 1 en 1 met 3. Ik betaal tenslotte voor ieder item verzendbijdrage. Of het nu in 1 pakket gaat of niet. 

 

Vind jij dit niet vreemd? Je betaald voor opslag 4 items. Vervolgens wil de klant er 4 maar magnie. Wat doet de klant. Bestellen bij mijn concurrent. Die heeft er wel 4.

 

Je betaald verzendbijdrage per item. Als 1 klant 4 items wil gaat het in 1 doos (Of 2 in dit geval) maar betaal je wel 4x pakketbijdrage. Oftwel bol.com steekt hier (nog meer) geld in eigen zak.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 minuten geleden, ploreel zei:

Hoelang geleden heb je de producten aangeleverd bij LvB? Hoeveel bezoeken ontvangt het product?

Als Bol vindt dat de rotatie/conversie te laag is, verhuizen ze de voorraad van de Pakketweg naar elders in Waalwijk. Beperkt de klant ook direct in de aflevermogelijkheden/keuzes. Waarschijnlijk nadat de ene is verstuurd, komen de andere aantallen ook weer (snel) beschikbaar voor verkoop.

 

Heb je nou al gebeld om Claudia te spreken?

 

Deze kleur is 1 keer verkocht. De andere kleur was binnen 3 dagen uitverkocht. Ik denk 1,5 maand geleden aangeleverd. Duurde wel ruim 2 weken totdat het verwerkt was....

 

Probleem zit hem een beetje in de prijs. De concurrent verkoopt met verlies en dat vertik ik. 

 

Ik heb gisteren besproken met een 'teammanager'. Ze weigerde haar naar te geven. Ze heeft plechtig beloofd dat ik morgen teruggebeld word. Ik wacht dit eerst af. 

aangepast door HetVaraantje
Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, HetVaraantje zei:

Vind jij dit niet vreemd? Je betaald voor opslag 4 items. Vervolgens wil de klant er 4 maar magnie. Wat doet de klant. Bestellen bij mijn concurrent. Die heeft er wel 4.

dat is gewoon een tekortkoming in hun systeem. is iets waar aan gewerkt wordt geven ze aan (maar ze hebben bij bol een chronisch tekort aan programmeer uren dus is niet bekend hoe lang dat duurt.)

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Jovandenherik zei:

@ topicstarter, het is je bekend dat je geen flyers mee mag sturen bij bol.com bestellingen?

 

Het zou me niks verbazen als je verkoopaccount met deze praktijken vroeg of laat geblokkeerd gaat worden

 

Iedereen doet het. Als dit niet mag sluit mijn account dan maar. Voor de marges hoef ik het niet te doen. Ze pakken de dubbele watermerk afbeeldingen van mijn concurrent ook niet aan. Mag ook niet... Ik denk dat bol.com wel hogere prio's hebben dan mijn flyer. Mag ik hopen athans

 

Ik heb overigens besloten om, zodra mijn nieuwe webwinkel af is, ik met bol.com ga stoppen. De marges zijn gewoon niet-bestaand. Ik blijf het gebruiken om van oude en onverkoopbare voorraad af te komen en wellicht als promotie kanaal. Maar ik ga niet meer proberen om via bol.com al mijn assortiment aan te bieden

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, HetVaraantje zei:

Het klinkt toch een beetje alsof mensen hier bol.com aan het verdedigen zijn.... 

Mensen noemen verschillende opties.

 

Ik ben het met je eens dat Bol.com wanprestatie levert en daardoor schade berokkent. Ook misgelopen omzet is schade. Maar is het opgeteld genoeg om schadevergoeding te vorderen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik hoef geen schadevergoeding behalve uiteraard de zoekgeraakte fysieke producten.

 

Verder wil ik alleen maar dat ze nu weer volgens afspraak de LVB gaan leveren.

 

Op dit moment is het heel rustig. Het kan het weer zijn al ben ik niet gerust op de zomaar verwijderde bestellingen en de manier waarop bol.com dit naar de koper communiceerd. Namelijk deze verkoper is onbetrouwbaar hier heb je de concurrent. Koop het hier.

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, HetVaraantje zei:

 

Iedereen doet het. Als dit niet mag sluit mijn account dan maar. Voor de marges hoef ik het niet te doen. Ze pakken de dubbele watermerk afbeeldingen van mijn concurrent ook niet aan. Mag ook niet... Ik denk dat bol.com wel hogere prio's hebben dan mijn flyer. Mag ik hopen athans

 

Ik heb overigens besloten om, zodra mijn nieuwe webwinkel af is, ik met bol.com ga stoppen. De marges zijn gewoon niet-bestaand. Ik blijf het gebruiken om van oude en onverkoopbare voorraad af te komen en wellicht als promotie kanaal. Maar ik ga niet meer proberen om via bol.com al mijn assortiment aan te bieden

 

Lijkt me juist dat je je hardlopers via bol.com moet verkopen. Bol.com is te duur om als opslag te dienen, je moet juist sneller roterend assortiment daar neerleggen zodat je geen liggeld hoeft te betalen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook de nodige problemen met BOL, maar ik moet zeggen dan hun conversieratio zeer goed is, pluim daarvoor.

 

Wat betreft de reviews, het is jammer dat dat zo'n belangrijke rol speelt, want vaak zijn de lage reviews die ik krijg van toepassing op de levering, maar niet op mijn product. Erg zonde om een lagere rating om die reden te krijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.